Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@19:07:47 GMT

3 زن شگفتی ساز ایران در ورزش کاراته

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۰۸۲۲

3 زن شگفتی ساز ایران در ورزش کاراته

دهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان با حضور کاراته کاهایی از ۱۰۹ کشور جهان به میزبانی اسپانیا در حال برگزاری است و بانوان کاتارو ایران روز جمعه در بخش تیمی برای نخستین بار در تاریخ رقابت‌های جهانی موفق به کسب مدال شدند. محمد محمدی سدهی

ایران آنلاین / تیم جوانان ایران که با ترکیب یگانه شهپری، گلناز شاهزیدی وعرفانه مساح در این مسابقات حضور یافت در ابتدا ایتالیا را شکست داد و در دیدار دوم و سوم کرواسی و یونان را نیز از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختران شایسته کاتای تیمی ایران پس از شکست مقابل مصر در نیمه نهایی، برای کسب مدال برنز جهان به مصاف صربستان رفتند و با شکست این تیم به نشان برنز جهان دست یافتند؛ مدال برنزی که بوی طلا می‌دهد. در تأیید ارزشمند بودن مدال بانوان همین بس که بدانیم آخرین مدال جهانی تیمی کاتای ایران 14 سال پیش در بخش مردان کسب شد.  در شرایطی که بانوان تاریخ‌ساز کاراته ایران همچنان در اسپانیا حضور دارند، خبرنگار «ایران» با 3 بانوی تاریخ ساز گفت‌وگویی انجام داده که شرح آن چنین است.

تقسیم حس خوب با بانوان ایران
عرفانه مساح، یکی از ملی پوشان تیم کاتای جوانان ایران در خصوص سطح مسابقات به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «باتوجه به اعلام سایت فدراسیون جهانی امسال برای نخستین بار رکورد کشورهای استقبال‌کننده و همچنین رکورد تعداد حضور ورزشکاران شکسته شد و از این جهت سطح مسابقات و سطح شرکت‌کنندگان در عالی‌ترین رده قرار داشت. باتوجه به این موضوع که رشته کاراته المپیکی شده و استقبال ورزشکاران حرفه‌ای دنیا برای حضور در مسابقات این چنینی بسیار بالا رفته است.»

او ادامه می‌دهد: «درخشش ما در این مسابقات ارزشمند بود چون به نام ایران و به نام بانوان غیرتمند و ارزشی کشورمان بود و ما این افتخار را داریم که اعلام کنیم برای نخستین بار در تاریخ مسابقات جهانی کاراته در بخش کاتای تیمی توانستیم به مدال دست یابیم که این افتخار بزرگی است هم برای ما هم برای بانوان کشورمان.» مساح می‌افزاید: «کسب مدال جهانی آن هم برای نخستین بار بسیار ارزشمند است هرچند ما مدال‌های تورنمنت‌های بین‌المللی را هم به‌دست آورده بودیم اما کسب مدال در این آوردگاه جهانی کاملاً متفاوت است حقیقتاً حس کسب این مدال قابل بیان نیست و ما این حس خوب را با تمامی بانوان کشورمان تقسیم و آن را به بانوان کشورمان تقدیم می‌کنیم.»این ملی پوش کاتای تیمی ایران ادامه می‌دهد: «به دست آوردن چنین افتخاری بسیار سخت است اما افتخار می‌کنم که بگویم ما خاکریزی را فتح کردیم که برای نخستین بار در تاریخ ورزش کاراته توسط بانوان فتح شده است. امیدوارم که این مسیر ادامه داشته باشد تا جوانان ایرانی آن طور که شایسته‌شان است همیشه در اوج باشند و قطعاً  این مدال برنز ما به مدال بهتری تبدیل خواهد شد.»

هیچگاه خسته و ناامید نمی‌شویم
یگانه شهپری، یکی دیگر از ملی پوشان کاتای ایران می‌گوید: «از این خوشحالم که توانستیم برای نخستین بار مدال کاتای تیمی را به‌دست آوریم اما این مدال پاسخگوی زحمات شبانه روزی ما و مربی‌مان نبود و ما انتظار مدال خوش رنگ تری را از خودمان داشتیم و امیدوارم که بتوانیم در مسابقات بعدی رنگ مدالمان را بهتر کنیم.» او بیان می‌کند: «برای رسیدن به یک مدال جهانی باید سال‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کرد کما اینکه برای رسیدن به هر هدف بزرگی باید این تلاش صورت گیرد. نباید در این مسیر از شکست بترسید و موانع را با برنامه‌ریزی و تحلیل باید پشت سر بگذارید و من هم همین برنامه را در این مسیر سخت پیاده کردم و خدا را شکر می‌کنم که با توکل به او توانستم همه این سختی‌ها و موانع را پشت سر بگذارم.»

شهپری ادامه می‌دهد: «خوشبختانه تلاش‌های شبانه روزی ما جواب داد، تلاش‌هایی که ما را به هیچ وجه خسته نمی‌کرد و شکست‌های احتمالی در این مسیر، هیچگاه ناامیدمان نکرد. در این راه همت استادانم در همه عرصه‌ها و همچنین تلاش‌های بی‌وقفه پدر و مادرم که در کنار و دوشادوش من همچون مربی‌ام حرکت کردند کاملاً اثرگذار بود و این تلاش آنها در این مسیر به من کمک زیادی کرد.» این ملی پوش کاتای تیمی ایران بیان می‌کند: «ما هدف بزرگی داشتیم و کارمان از 5 سال پیش آغاز شد که خوشبختانه نتیجه آن را امسال در آبان ماه و در آوردگاه مسابقات جهانی اسپانیا دیدیم که تلاش‌مان به نتیجه رسید و توانستیم به این افتخار دست یابیم.»

خوشحال اما در حسرت طلا
گلناز شاهزیدی، دیگر ملی پوش بانوی تیم سه نفره کاتای ایران می‌گوید: «از کسب نخستین مدال کاتای تیمی ایران بسیارخشنودم اما سکوی سومی، جایگاه اصلی ما وجوابگوی زحمات مربی‌مان نبود.‌ای کاش این عنوان (دختران تاریخ سازکاراته ایران) را با کسب مدال طلا به‌دست می‌آوردیم، چرا که قطعاً این موضوع باعث خوشحالی بیشتر می‌شد البته تلاش‌مان این است  که در مسابقات پیش رو به مدال‌های خوشرنگ‌تری دست یابیم و این مدال برنز می‌تواند پیش زمینه‌ای برای دستیابی به سکوهای بالاتر باشد.» این بانوی ملی پوش کاتای ایران ادامه می‌دهد: «جای فرناز رواخواه، سرمربی تیم ملی در این مسابقات خالی بود و اعتراف می‌کنم که اگر او در این مسابقات در کنار ما بود می‌توانستیم با آرامش و دقت بیشتری وارد تاتامی شویم و قطعاً در کسب نتیجه موفق‌تر ظاهر می‌شدیم. امیدوارم در مسابقات بعدی بتوانیم با حضور سرمربی تیم به مسابقات اعزام شویم.» شاهزیدی می‌افزاید: «توقع داریم که توجه ویژه‌ای به این ورزش در بخش بانوان شود تا ما بتوانیم همه استعدادهای خودمان را به منصه ظهور برسانیم. ما دانش‌آموز هستیم و امیدوارم که شرایطی برای ما فراهم شود تا بتوانیم عقب ماندگی‌های تحصیلی‌مان را با کمک فدراسیون کاراته، وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش جبران کنیم و در این عرصه هم در کنار ورزش به موفقیت دست یابیم.»/ روزنامه ایران 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا و در مرحله حذفی، تیم ملی کشورمان که در ترکیب خود از سعید مومنی سنگربان قزوینی بهره می‌برد، به مصاف تیم قرقیزستان رفت و با برد پر گل علاوه بر رسیدن به نیمه نهایی مسابقات مجوز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کرد.   تایلند میزبان جام ملت‌های فوتسال آسیا است.   نایب قهرمانی کاراته استان در رقابت‌های قهرمانی دختران کشور   در جریان رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، در مسابقات دسته ۶۶ کیلوگرم جوانان، مائده شالی با شکست برابر کاراته کا قمی به نشان نقره رسید.   پیش از این هم لیلا برجعلی ملی پوش استان موفق به کسب نشان طلا رده سنی بزرگسالان شده بود.

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • جشن قهرمانی کاراته همدان در مسابقات قهرمانی کشور
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است