Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته پدافند غیرعامل رزمایش در شرایط اضطراری و فوری با هدف آمادگی‌سنجی ماموران آتش‌نشانی و فوریتهای پزشکی و هلال احمر در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رزمایش در شرایط اضطراری و به منظور مدیریت بحران با حضور اعضاء کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان اردبیل در انبار نفت شهید بهفر منطقه اردبیل و نیز انبار نفت شهرستان خلخال برگزار شد که مانور اطفای حریق مواد نفتی و واکنش در شرایط اضطراری از جمله برنامه‌های این رزمایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل عصر امروز در این رزمایش هدف از برگزاری مانورهای اطفای حریق و واکنش در شرایط اضطراری را سنجش میزان آمادگی نیروهای مدیریت بحران، آتش نشانی و جمعیت هلال احمر دانست و اظهار داشت: برگزاری چنین مانورهایی می تواند در مواجهه با حوادث غیرمترقبه نتایج خوبی داشته باشد که در کنار این موضوع سنجش وضعیت پدافند غیرعامل در تاسیسات حساس و آسیب پذیر استان نیز حاصل شد.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در برگزاری چنین رزمایشها و مانورهای شرایط اضطراری گفت: در چنین مانورهایی علاوه بر بکارگیری انواع راهکارهای جدید اطفای حریق و سنجش میزان آمادگی و ضریب خطای عوامل اجرا کننده مانور، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و اورژانس، و نیروهای امداد ما یک نظر اجمالی در خصوص نیروهای امدادی استان به دست آوردیم که نیاز است تا برای مقابله با بحرانهای احتمالی در سطح استان در صدد تقویت آنها باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: در حال‌حاضر مدیریت بحران استان اردبیل از نیروهای تخصصی و کاردانی برخوردار است که در همین زمینه نیاز است تا به منظور مقابله بهتر با هرگونه بحران احتمالی و مدیریت مناسب آن شاهد تعاملی گسترده میان نهادهای فوریتی استان از جمله آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران باشیم.

امامی‌یگانه با اذعان به کارآمدی نیروهای امدادی استان اظهار کرد: خوشبختانه طی مانورهای برگزار شده با همکاری نهادها و ارگانهای مختلف در سطح استان میزان آمادگی و ضریب خطای نیروهای امدادرسان استان سنجیده شده بود که در همین رزمایش پایانی ما نتوانستیم یک نتیجه‌گیری اجمالی را به دست بیاوریم و نیاز است تا باتوجه به شرایط اقلیمی استان به تربیت و تقویت نیروهای امدادی کاربلد برای مدیریت بحران در شرایط فوری باندیشیم.

وی درخصوص ورود سامانه جدید وزش باد به استان و آمادگی نیروهای مدیریت بحران افزود: هم‌اکنون تمامی اکیپها و نیروهای امدادی مدیریت بحران باتوجه به ماموریت محول شده بر سر پست هستند تا در صورت بروز مشکلی هرچه سریعتر در محل حضور یافته و نسبت به خدمات‌رسانی اقدام کنند که در این زمینه نیاز است تا شهروندان نیز از عبور و مرور غیرضروری در سطح شهر به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی و بروز اتفاق غیرمنتظره خودداری کنند.

انتهای پیام/

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ ۵۳۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: از ٢٧ فروردین تا ساعت ۷ صبح امروز ۳۰ فروردین، استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد دچار سیل و آبگرفتگی شده و به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این مدت با انجام ۷۵ مورد عملیات امدادی، به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی با اشاره به اینکه ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۸۱۹ امدادگر در عملیات امداد در سیل و آبگرفتگی مناطق جنوبی کشور مشارکت داشتند، افزود: با همکاری و تلاش امدادگران، تخلیه آب از ۵۸ واحد مسکونی انجام و ٣ اردوگاه اسکان اضطراری نیز در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر، برای اسکان افراد متأثر از سیل، برپا شد.

کد خبر 6081768

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار حادثه‌دیده در استان‌های سیل‌زده
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • نمره قبولی مدیریت بحران سیل
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ تخلیه آب از واحدهای مسکونی و اسکان اضطراری ۶۶۳ نفر
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ ۵۳۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی
  • اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در اردبیل برگزار شد