Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره صنعت و معدن بشاگرد گفت: معدن بیخ کهنو در سال ۱۳۹۳ به صورت غیر قانونی توسط سود جویان برداشت می شد که در همان سال از آن جلو گیری به عمل آمد و این افراد از دپوی توبیخ شده همان معدن که بیش از ۵۰۰ تن است استفاده می کردند که طی گزارشات مردمی شناسایی و توقیف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز،شهرستان بشاگرد واقع در جنوب شرقی کشور یکی از مناطقی بکر و سرشار از فرصت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود معادن متعدد یکی از ظرفیت های عظیم این منطقه است که با تکیه بر آن ها و ایجاد برنامه و ساز و کار مناسب می توان بخش عظیمی از بیکاری این منطقه را مرتفع نمود.

کمبود آگاهی نسبت به این معادن و موج ۵۴درصدی بیکاری در بشاگرد که این شهرستان را پرچم داری بیکاری کشور کرده است باعث باز شدن پای عده ای سودجو جهت برداشت غیر اصولی و غیر مجاز از این ذخایر معدنی شده است.

عدم پشتوانه مالی مناسب مردم این منطقه عاملی شده تا این گنج های نهفته در خاک، توسط سرمایه داران به صورت مجاز و غیر مجاز برداشت شود و مردم این سرزمین از این معادن بی بهره بمانند.

نیاز است سازمان های حمایتی که در جهت رفع محرومیت در سطح شهرستان مشغول به خدمت رسانی هستند با تغییر سیاست کاری خود و ایجاد کارخانه و تولیدی های مرتبط با این نعمات موجود در بشاگرد به جای کمک های نقدی و کم اثر به ایجاد اشتغال های پایدار و خود کفایی در سطح شهرستان روی آورند.

علی زارعی رئیس اداره صنعت و معدن بشاگرد در خصوص توقیف برداشت غیر مجاز سنگ های معدنی در شهرستان، اظهار کرد: این برداشت غیر مجاز توسط ساکنین روستای« بیخ کهنو» بخش گوهران به اداره صنعت و معدن شهرستان اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی با نیروی انتظامی از آن جلوگیری به عمل آمد.

رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان بشاگرد در ادامه افزود: معدن بیخ کهنو در سال ۱۳۹۳ به صورت غیر قانونی توسط سود جویان برداشت می شد که در همان سال از آن جلو گیری به عمل آمد و این افراد از دپوی توبیخ شده همان معدن که بیش از ۵۰۰ تن است استفاده می کردند.

وی تصریح کرد: این سنگ های معدنی دپو شده به روستای «موردان» و کارخانه سنگ شکن انتقال داده می شد  و پس از انجام عملیات های لازم به مرز کرمان جهت فروش و بهره برداری ارسال می شد که از آن جلوگیری به عمل آمد.

رئیس اداره صنعت و معدن بشاگرد در خصوص دپوی توقیف شده، گفت: این دپو در اختیار و تصرف سازمان صنعت معدن و تجارت قرار داده شد که تصمیمات لازم برای آن از سوی خود سازمان گرفته می شود.

زارعی با بیان اینکه با متخلفان برخود بدون تعارف خواهد شد، افزود: برای برآورد خسارت وارده کارشناس  به محل برداشت اعزام خواهد شد و برابر قانون متخلفان جریمه می شوند.

وی اظهار کرد: شخص متخلف با جلسه با مردم روستا و وعده ایجاد شغل برای آن ها به واسطه برداشت معادن ، بدون هیچ گونه هماهنگی و عدم صدور مجوز لازم مردم را فریب داده و اقدام به برداشت کرده است.

رئیس اداره صنعت و معدن بشاگرد یاد آور شد: این سازمان به دنبال جذب سرمایه گزار و ایجاد بازار کار مناسب و قانونی برای مردم با تکیه بر معادن شهرستان است و با هرگونه تخلف در این راستا برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است در حال حاضر دو معدن در حال بهره برداری و هفت معدن آماده اکتشاف در سطح شهرستان بشاگرد وجود دارد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین حسن‌پور مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی در برخورد با مفسدان اقتصادی عنوان کرد و اظهار کرد: پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای برخورد با خودروهای شوتی پس از اقدامات فنی صورت گرفته ۴ دستگاه خودرو سمند و یک دستگاه خودرو پژو پارس شوتی توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان رودبار توقیف شد، افزود: در بازرسی از این خودروها، ۷ هزار و ۹۸۰ ساشه قهوه آماده، ۱۱ هزار و ۳۰۴ ساشه پودر سالاد، ۲۸۰ عدد سس، ۱۸ هزار و ۴۸۰ عدد شکلات، ۳۰۰ کیلوگرم شکلات فله خارجی فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی و قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان، ۲۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص ۵ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان تصریح کرد: برای مانع‌زدایی از مسیر تولید و پشتیبانی از آن، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی با قدرت و به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 6079934

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • آخرین وضعیت هرمزگان پس از بارندگی
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد