Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمید رضوی نیا مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران گفت:: به دلیل خسارت ۵۰ درصدی مرکبات ناشی از برف و سرمای پائیز پارسال، سطح بیمه باغ‌های مرکبات مازندران امسال سه برابر شد.

وی افزود:سازمان جهاد کشاورزی مازندران خسارت وارده به باغداران استان را پارسال بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوی نیا با بیان اینکه مجموع باغ‌های مرکبات زیرپوشش بیمه در سال جاری را ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار است گفت:: بیمه باغ‌های مرکبات هر ساله در ماه‌های فروردین و اردیبهشت انجام می‌شود که پارسال تنها چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از باغ‌های مرکبات مازندران بیمه بودند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران افزود: بیشترین استقبال برای بیمه باغ‌های مرکبات ازسوی کشاورزانی صورت گرفت که پارسال بیشترین خسارت را متحمل شده بودند.

رضوی نیا افزود: یکی دیگر از دلایل افزایش سطح زیر پوشش بیمه، تجربه باغداران بیمه شده است که پارسال با مراجعه کارشناسان بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی پس از برف و سرما در اسرع وقت میزان خسارت بررسی و صندوق بیمه هم غرامت باغداران را بموقع پرداخت کرد.

وی گفت: تجربه نشان داده است که اگر تا ۲ سال آینده حادثه‌ای منجر به خسارت باغ نشود، دوباره سطح بیمه باغات استان کاهش می‌یابد.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران با اشاره به این نکته که دولت تا میزان ۷۸ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را پرداخت می‌کند، گفت که بالاترین میزان کمک هم در بخش محصولات باغی است.

وی با اعلام این که سهم بیمه عمومی و تک خطر باغ مرکبات در هر هکتار برای کشاورز از سه میلیون تا ۱۲ میلیون ریال است، افزود: ۶ گزینه با تعرفه‌های مختلف حق سهم برای انجام بیمه و تعهدات صندوق محصولات کشاورزی وجود دارد که در میان آن‌ها حمایت دولت در حق سهم بیمه باغداران بر اساس انتخاب نوع تعرفه بیمه، چهار میلیون تا ۱۳ میلیون ریال است.

رضوی نیا گفت: تعهدات پرداخت غرامت صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای باغ مرکبات نیز ۳۹ میلیون ریال تا ۱۲۲ میلیون ریال در هر هکتار است.

مازندران بر اساس آمار جهاد کشاورزی بیش از ۱۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات دارد که به طور میانگین ۲ و نیم میلیون تن محصول هر سال از آن برداشت می‌شود.

انتهای پیام/آ

افزایش سه برابری بیمه کشاورزی مازندران 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رزاقی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه فصل گل دادن درختان مرکبات آغاز شده است، گفت: باغداران برای مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های خسارتزای درختان میوه توصیه‌های کمیته پیش آگاهی آفات و بیماری‌های باغات سیاه ریشه را جدی بگیرند.

او افزود: باغداران برای اطلاع دقیق از زمان مبارزه با آفت، با ارایه نمونه به کلینیک‌های گیاهپزشکی و دریافت نسخه گیاهپزشکی نسبت به مبارزه به موقع با آفت روی درختان آلوده اقدام کنند.

رزاقی گفت: اگر درخت دچار ضعف عمومی است توصیه می شود هنگام سمپاشی، کودهای محلول و ریزمغذی های مکمل به محلول های سمپاشی اضافه شود.

او افزود: در زمان سمپاشی عمومی، بستگی به اینکه درخت آلوده باشد یا خیر، با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی از این درختان بازدید می شود و اگر آلوده به حشرات مکنده و بیمارهای قارچی و آفت باشد توصیه می شود با ترکیبی از سموم قارچ کش، حشره کش و کنه کش به انضمام مکمل های غذایی محلول پاشی و سم پاشی درخت انجام شود تا درخت حالت طبیعی خود را پیدا کند.

دیگر خبرها

  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج