Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مرتضی قائمی در جلسه حلقه صالحين پایگاه بسیج شهید «لاجوردی» اداره کل زندان‌های استان همدان با موضوع «اخلاق در نهج البلاغه» که با حضور بسیجیان این اداره برگزار شد، با اشاره به تقوا و عمل صالح از دیدگاه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه اظهار داشت: امام صادق(ع) در پاسخ به اینکه منظور از تقوا چیست، فرمودند تقوا انجام واجب و ترک حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تمام خطبه‌های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه به موضوع تقوا اشاره شده است، افزود: در هر کاری اولین شرط برای هر انسان مومن تقوا است و محصول تقوا عمل صالح است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تقوا عامل نجات انسان و به عنوان چراغ هدایت، محافظ و نگهبان وجود انسان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه حضرت علی(ع) راه نجات انسان چیزی جز تقوا نیست، به خطبه 193حضرت در نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: این خطبه به خطبه همام معروف است که در آن حضرت علی(ع) به بيان فضايل و صفات برجسته پرهيزکاران اشاره می‌کنند.

قائمی با بیان اینکه نخستين گام در خودسازى و تربيت انسان‌ها  اصلاح زبان است، تصریح کرد: زبانى که بيشترين گناهان کبيره با آن انجام مى‌شود و بهترين عبادات به وسيله آن صورت مى گيرد و اگر اصلاح شود، همه وجود انسان رو به صلاح مى‌رود و اگر فاسد شود، همه رو به ويرانى مى گذارند.

وی افزود: پرهيزکاران قبل از هر کار به اصلاح گفتار خويش مى پردازند و به همين دليل، سالکان طريق الى الله معتقد هستند که اولين گام در اصلاح خويشتن، اصلاح زبان است که اصلاح آن مايه اصلاح ساير ارکان است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در واقع امام(ع) به سه اصل اساسى در آغاز اين خطبه اشاره فرموده است درستکارى، ميانه‌روى و تواضع که بر سراسر زندگى پرهيزکاران حاکم است.

وی عنوان کرد: انسان متقی متواضع است و تکبر با تواضع قابل جمع نیست و تقوا دارو دردهای جسمی و روحی است.

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بغداد، در این همایش ده‌ها اندیشمند جهان اسلام و دیگر ادیان از کشور‌های ایران، لبنان، فلسطین، اردن، یمن و مصر گردهم آمدند تا هم ابعاد سیاسی امام علی (ع) در مبارزه با ظلم و یاری رساندن به مظلوم را بر اساس فراز‌هایی از نهج البلاغه بررسی کنند و هم ملت‌های آزاده را به حمایت هرچه بیشتر از قضیه فلسطین دعوت نمایند.
نهج البلاغه را اندیشمندان به دلیل تاکید آن بر کارآمدی نظام واقعی اسلامی، الگویی همیشگی برای تمامی ملت‌ها و ادیان می‌دانند به ویژه در شرایط امروز که ملت فلسطین در سخت‌ترین اوضاع خود به سر می‌برد.......

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
۱- شیخ بلال العبدلی از علمای اهل سنت عراق
۲- صباح زنگنه - کارشناس کرد عراقی
۳- شیخ غازی حنینه از علمای برجسته اهل سنت لبنان
۴- قاسم الغراوی - کارشناس اسلامی عراقی

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای توسط بازیگر زن «نون خ»
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا