Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی روشنفکران از دین اسلام تلقی مسیحیت قرون وسطایی دارند و با این چوب ما را می‌زنند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز در یادمان شهدای مدافع حرم دانشگاه بقیه الله (عج) گفت: اگر بخواهیم دین را معرفی کنیم باید از همان ابتدا بگویم که دین اسلام یک دین ذو وجوه است با این وجود می‌توانیم خیلی واقع بینانه دین را برای همگان تبیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دین اسلام کاملا با عدد و رقم قابل تبیین است، افزود: همراهی و دفاع علوم تجربی از دین روز به روز بیشتر می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه به سهولت می‌توان گفت که کسی که دین ندارد از لحاظ علوم تجربی هم دچار مشکل مشکل است، اظهار کرد: دینداران باهوش ترند و در مدیریت موفق‌تر عمل می‌کنند و در زندگی نیز آرامش بیشتر و قدرت بیشتری دارند.
پناهیان اضافه کرد: هنوز برخی از بیسوادان می‌گویند که حجاب صرفاً یک مقوله ارزشی است و هر کس در این رابطه اعتقاد خود را دارد. واقعیت این است که بی حجابی در اسلام آنقدر جرم نیست که سد معبر جرم است در واقع درباره سد معبر حد وجود دارد، ولی بی حجابی حد ندارد.
وی با اشاره به اینکه بی حجابی تبعات زیادی در جامعه به وجود می‌آورد، اظهار کرد: موضوعات دینی همه مقولات واقع‌بینانه‌ای هستند که باید به صورت تجربی در دانشگاه روی آن‌ها کار شود در واقع در قرآن با حجاب بسیار واقع بینانه برخورد شده است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه واقع‌بینی در همه جای دین اسلام جاری است، افزود: برخی روشنفکران از دین اسلام تلقی مسیحیت قرون وسطایی را دارند و بعد با آن چوب ما را می‌زنند.
پناهیان با تاکید بر اینکه باید دین را از نگاه واقع بینانه، معنوی و عاطفی دید تصریح کرد: دین واقع بینانه باید منافع فردی و فیزیولوژیکی ما را تامین کند.
وی با اشاره به اینکه اگر به مقوله مرگ واقع‌بینانه نگاه کنیم آن وقت شهادت یک زرنگی عاقلانه محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهادت آنقدر سود دارد که اگر متوجه این مقام شویم برای رسیدن به آن ضجه می‌زنیم.
استاد حوزه و دانشگاه از شهادت به عنوان یک حرکت هوشمندانه تعبیر کرد و افزود: ترس جلوی واقع‌بینی شهدا نسبت به مرگ را نگرفته است در واقع شهدا عاقل بودند و با شهادت سود کردند.
پناهیان اضافه کرد: نه شهادت طول عمر را کوتاه و نه شهادت گریزی به عمر انسان اضافه می‌کند. خداوند فرمود: ه است که شهادت تجارت است و من جان را میخرم در واقع خدا به شهادت واقع بینانه نگاه کرده است.
وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا فرزندان خود را واقع‌بین بار آورده اند، تصریح کرد: هیچ بخشی از شریعت ما غیر عقلانی نیست با این وجود باید به خانواده شهدا تبریک گفت که توانستند فرزندانی هوشمند تقویت کنند.
لازم به ذکر است در این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده شهیدان ابوالفضل نیکزاد و محمد حسن قاسمی از شهدای مدافع حرم دانشگاه بقیة الله (عج) از مدافعین حرم این دانشگاه که افتخار دفاع از حرم آل الله در سوریه را کسب کرده اند تجلیل شد.
رونمایی از تمثال شهدای مدافع حرم دانشگاه بقیة الله (عج) و مداحی سعید حدادیان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
این مراسم با همکاری بسیج دانشجویی و بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بقیة الله برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ حسن دشتی نژاد از آغاز توزیع شش تن گوشت منجمد و هفته‌ای ۴ تن مرغ کشتارروز به قیمت مصوب دولتی در این شهرستان خبر داد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان افزود: مردم می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را در قالب طرح فجرانه کالابرگ  الکترونیک از فروشگاه‌های تعاونی جهاد واقع در کوی کارگر بلوار مرحوم دهداری و تعاونی ۹ چهل متری ذوالفقاری واقع در ایستگاه هفت و افق کوروش تهیه کنند. 
همچنین در فروشگاه‌های عامل، توزیع کالا‌های اساسی از جمله روغن، برنج و شکر با نرخ مصوب عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • اولین گام سقوط روشنفکری
  • گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند