Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@02:20:11 GMT

6 راه جالب براي آموزش مسائل مالي به کودکان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۵۰۵۲

6 راه جالب براي آموزش مسائل مالي به کودکان

خبرگزاري آريا -

از قديم گفته اند که هر چه بچه زودتر يک زبان بيگانه را ياد بگيرد، سريعتر آنرا ياد گرفته و روانتر آنرا صحبت مي کند. درمورد آموزش مسائل مالي هم همينطور است. اگر در کودکي به بچه ها ياد بدهيم که چطور به طريقي که هم برايشان مفرح باشد و هم آموزشي باشد، پس انداز کنند، بعد ها بهتر از عهده مديريت مالي خود برمي آيند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک تحقيق جديد نشان مي دهد که با حداقل 10 ساعت آموزش اقتصادي به کودکان، معلمين و خانواده ها مي توانند به طريقي مثبت بر آينده مالي بچه ها و عادات پس انداز کردن آنها تاثير بگذارند. يک شروع خوب براي آموزش مسائل مالي به بچه ها اين است که به آنها نشان دهيم چطور از پول براي مبادله اجناس و خدمات استفاده مي شود. مثلاً به آنها نشان دهيم که چطور با پرداخت پول به صاحب مغازه و دريافت کالا درقبال آن، خريد ميکنند.
مثلاً دفعه بعد که به خريد مي رويد، مقدار پول دقيق براي خريد يک کالا را به فرزندتان داده و بگذاريد که او پول را به مغازه دار بدهد و بعد که مغازه را ترک کرديد درمورد اين خريد با آنها صحبت کنيد
6 راه جالب براي آموزش مسائل مالي به بچه ها
تفريح، تفريح، تفريح – از پس انداز کردن و خرج کرد يک بازي بسازيد. اگر فقط خرج کردن پول برايشان حکم تفريح داشته باشد، ديگر به پس انداز کردن رغبتي نشان نخواهند داد.
برنامه ها – وقتي فرزندتان بعنوان هديه پولي مي گيرد، براي آن پول برنامه بريزيد. مثلاً اينکه بخشي يا همه آن را داخل قلکش بيندازد يا در حساب پس اندازش بگذارد. مطمئن باشيد که آنها هم اين را ياد گرفته و به بچه هاي خود آموزش مي دهند.
توافق – اگر براي کمک کردن در کارهاي خانه به فرزندتان پول جايزه بدهيد مطمئن باشيد که هر کاري که بگوييد را انجام مي دهند. حتي بچه هاي خيلي کوچک هم مي توانند مسئوليت جمع کردن اسباب بازي هايشان را قبول کنند مي توانيد روزانه مبلغي را براي انجام برخي کارها برايشان در نظر بگيريد و جايزه بدهيد تا فرصتي باشد که ياد بگيرند چطور پول دربياورند.
پول خردها – خاموش کردن چراغهاي اضافي، پس انداز کردن پول خردها و صدقه دادن از جمله کارهايي است که عادات و رفتارهاي مثبت در بچه ها ايجاد مي کند که يک عمر با آنها مي ماند. حتماً برايشان دليل آن کارها را هم توضيح دهيد و بگوييد که چه فوايدي با انجام آن کارها نصيبشان مي شود. صدقه دادن به آنها ياد مي دهد که افراد فقير هم در دنيا هستند و اين يعني بايد براي آنچه که دارند شکرگذار خداوند باشند.
عواقب – وقتي فرزندتان چيزي از شما مي خواهد به جاي اينکه به او "نه" بگوييد، از او بپرسيد که دوست دارد با پول خودش آن را بخرد يا نه و برايش توضيح دهيد که آنکار چه عواقبي در بر دارد. خواهيد ديد که نسبت به خرج کردن پول خودشان ميل کمتري نشان خواهند داد.
تحسين، تحسين، تحسين – درست است که از اشتباهاتمان در مي گيريم اما با تحسين کردن هم يک رفتار مثبت را در فرد تقويت مي کنيم و او را تشويق مي کنيم که آن کار درست را دوباره انجام دهد چون مورد تحسين و تمجيد قرار گرفتن حس خوبي به آدم مي دهد. وقتي فرزندتان خوب خرج مي کند، خوب پس انداز مي کند يا صدقه مي دهد او را تحسين کنيد. دقت کنيد که هميشه با روي باز و اخلاق خوش درمورد مسائل مالي به کودکتان آموزش دهيد.
برايشان توضيح دهيد که چرا مي توانند يا نمي توانند برخي چيزها را که دوست دارند بخرند، داشته باشند. شما نمي توانيد هميشه به تقاضاهاي مالي آنها پاسخ مثبت بدهيد. همچنين به چيزهايي که ممکن است از رفتارهاي خود شما اقتباس کند هم دقت کنيد. خوب است که به او ياد بدهيد مسائل مالي خانواده مسئله اي خصوصي است و نبايد خارج از خانه درمورد آن صحبت کند.
اگر با صداي آرام و زمزمه مانند درمورد قبض ها و مخارج خانه با فرزندتان صحبت کنيد ياد مي گيرد که اين مسئله اي است که بايد مخفي نگه داشته شود. همچنين بايد دقت کنيد که از کودکي درمورد مسائل مالي استرس و اضطراب نگيرد چون تا آخر عمر اين استرس همراهش خواهد بود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی شائینی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی شاهرود ضمن بیان اینکه در پی اعلام گزارش مبنی بر بدل اندازی در یکی از طلا فروشی‌ها موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: بررسی‌ها حاکی از زنان بدل انداز سکه پارسیان در این پرونده بود.

وی ضمن بیان اینکه چهار زن بدل انداز سکه پارسیان مورد شناسایی قرار گرفتند، افزود: این افراد در دو گروه دو نفره اقدام به فروش سکه‌های تقلبی پارسیان کرده و سپس متواری شدند.

فرمانده انتظامی شاهرود ضمن بیان اینکه هویت و محل اختفای این چهار نفر ردیابی شد، ابراز داشت: چهار زن در چهار نقطه مختلف شهر دستگیر شدند.

شائینی ضمن بیان اینکه متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند، تصریح کرد: این افراد به پنج فقره بدل اندازی طلای پارسیان در شاهرود اعتراف کردند.

وی افزود: خرید و فروش طلا حتماً می‌بایست با فاکتور خرید انجام شود و قبل از انجام معامله نیز باید هویت فرد احراز و طلا نیز برای اصل بودن تست شود.

کد خبر 6081500

دیگر خبرها

  • طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان
  • شعار «مرگ بر اسراییل» پس از نماز جمعه پاوه طنین انداز شد
  • چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج
  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است