Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اجرای طرح بخشودگی سود تسهیلات بدهکاران بانکی که به طور مرحله‌ای از اواخر سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، نوبت به بدهکاران تا سقف ۵۰ میلیون تومان رسیده است و می‌توانند تا ۳۰ آبان‌ماه برای استفاده از این مزیت به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا، در مفاد تبصره (۳۵) اصلاحیه قانون بودجه ۱۳۹۵ و براساس بند «و» تبصره (۱۶) بودجه سال جاری قرار بر این بود تا از محل حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی تا سقف ۴۵ هزار میلیارد تومان در سه بخش هزینه شود؛ برای افزایش سرمایه بانک‌ها، تسویه بدهی دولت به سیستم بانکی و در نهایت برای بخشودگی سود تسهیلات بدهکاران بانکی به منظور کاهش مطالبات معوق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای بخشودگی سود تسهیلات بدهکاران بانکی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان تعیین شد تا بدهکارانی که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدهی دارند، بتوانند براساس سازوکاری که تعیین شد با پرداخت اصل بدهی از سود حاصل از این تسهیلات معاف شوند که این سود از محل همین ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به بانک‌ها پرداخت می‌شد. در عین حال که بانک‌ها نیز موظف شدند در این رابطه جریمه‌های متعلقه به تسهیلات معوق شده از جمله جریمه دیرکرد را بخشیده و حذف کنند.

به هر صورت با توجه به این که تعداد پرونده‌های بدهکاران بانکی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در مجموع رقمی بالاتر از حد ۱۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، بانک مرکزی تصمیم به اولویت‌بندی بخشودگی حساب‌ها کرد به‌طوری که در مرحله‌ی اول سود تسهیلات کمتر از ۱۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت و در مرحله دوم بخشودگی سود تسهیلات پرونده‌های تا سقف ۲۵ میلیون، در مرحله سوم برای پرونده‌های تا همین سقف و سایر بانک‌های عامل و در مرحله چهارم بخشودگی سود پرونده‌های تا سقف ۴۰ میلیون تومان از تیرماه امسال اجرایی شد.

اما در تازه‌ترین اعلام بانک مرکزی قرار بر این شده که سقف تا ۵۰ میلیون تومان یعنی تا نصف حد ابتدایی تعیین شده افزایش یابد و مشمولان بتوانند تا پایان آبان ماه برای استفاده از این شرایط به بانک‌های مشخص شده مراجعه کنند، البته باید یادآور شد که پس از پایان این مهلت بانک مرکزی عملکرد بانک‌ها را در مورد اجرای این قانون مورد ارزیابی قرار خواهد داد و با توجه به امکانی که برای تامین منابع وجود داشته باشد در مرحله بعدی در خصوص تغییر اولویت‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بخشودگی سود تسهیلات بدهکاران بانکی مربوط به تمامی بانک‌ها نیست و عمدتا بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که مشمول تسهیلات تکلیفی بودند را در بر می‌گرفت به گونه‌ای که ملی، صادرات، تجارت، سپه، ملت، کشاورزی و رفاه کارگران بانک‌هایی بودند که طی فرآیند مرحله‌ای بدهکاران آنها می‌توانستند با مراجعه به شعب از این امتیاز قانون بودجه استفاده کنند.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد

به گزارش پارس نیوز ، بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی مبلغ تراکنش روزانه برای خرید با ۱۰۰ میلیون تومان افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. پیش از این محدودیت تراکنش خرید در هر روز ۱۰۰ میلیون تومان بود.

در متن ابلاغیه‎‌ای که بانک مرکزی در خصوص سقف تراکنش‌های روزانه مجاز برای خرید صادر کرده، آمده است:

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

بر اساس این ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، هر شخص حقیقی از طریق یک کارت بانکی در یک روز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز به انجام تراکنش خرید است.

علاوه‌براین، سقف مجموع تراکنش‌های بانکی یک شخص حقیقی با همه کارت‌های بانکی متعلق به او نیز ۲۰۰ میلیون تومان است.

منبع : اقتصادآنلاین

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • همه چیز درباره کارت بانکی کهربا + جزئیات دقیق
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی