Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@12:43:42 GMT

کارشکنی در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۵۴۶۶

کارشکنی در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت

خبرگزاری شبستان: عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت ۵ میلیارد تومان هزینه شد اما در حال خاک خوردن است گفت: واحد فاوای شهرداری رشت در اجرای طرح کارشکنی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اسماعیل حاجی پور، عضو شورای شهر رشت عصر امروز (۸ آبان) در نطق پیش از دستور سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه مردم از شورای پنجم انتظارات ویژه دارند گفت: شورا باید در فضای همدلی و همیاری ضعف های شورای چهارم را شناسایی و درصدد تقویت آن برآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه نباید به دنبال مچ‌گیری یکدیگر باشیم افزود: این امر ما را از اصل باز می دارند ضمن اینکه مشورت در امور مربوط به شورا وظیفه همه اعضا است.

 

حاجی پور با اشاره به مشاوران شورا اذعان کرد: تکلیف 23 مشاور شورای شهر و وظایفان مشخص نیست، من مخالف این جوانان نیستم اما به گونه ایی رفتار کنیم که همه اعضا در جریان باشند نه اینکه هر روز با مشاوران جدید روبرو شویم.

 

وی در ادامه به معضل ترافیک در شهر رشت پرداخت و خاطرنشان کرد: برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت 5 میلیارد تومان اعتبار حق الناس هزینه شد ولی هنوز افتتاح نشده و در حال خاک خوردن است.

 

این عضو شورا با تاکید بر اینکه باید مرکز کنترل ترافیک شهر رشت راه اندازی شود تاکید کرد: مردم رشت با فرهنگ هستند اما فرهنگ باید با اعمال قانون تجمیع تا مشکل برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه سرور این مرکز در پلیس راهور در حال نصب است تصریح کرد: پلیس راهور استان نهایت همکاری را با راه اندازی این مرکز داشته اما واحد فاوای شهرداری رشت (سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری) در اجرای طرح کارشکنی می کند.

 

حاجی پور از اختصاص 350 میلیون تومان در شورای برنامه ریزی فرمانداری رشت به این مرکز خبر داد و گفت: این مرکز نیاز شهر رشت است و باید راه اندازی شود تا بخش اعظم معضل ترافیک در شهر رفع شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد

مدیر خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد از راه اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی ونمایشگاهی با ۲۰ محصول نوآورانه در مشهد خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید رحمان میرزائیان در مراسم گرامیداشت روز جهانی خلاقیت که در کارخانه نوآوری مشهد برگزارشد اظهارداشت: باتوجه به اینکه اواخر هفته میزبان معاونان کلانشهر‌های کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم در این مراسم مصوبه تشکیل دبیرخانه خلاقیت و نوآوری را دریافت کنیم لذا نمایشگاه اصلی خلاقیت و نوآوری را دوماه دیگر با ارائه ٢ محصول نوآورانه برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهرداری وظیفه دارد زیرساخت‌های لازم را فراهم و حمایت‌ها را انجام دهد، اما شهر و مدیریت شهری با مشکلات و چالش‌های مختلفی روبه‌رو است و این چالش‌ها حل نخواهد شد مگر با کمک نخبگان و فرهیختگان.

میرزاییان افزود:وظیفه دیگر شهرداری این است که از موضوع زیست بوم نوآوری و اکوسیستم شهر حمایت کند در همین راستا کارخانه نوآوری تاسیس شد و همچنان قصد داریم 6 مرکز نوآوری تخصصی نیز در مشهد راه اندازی کنیم.

مدیر خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: دوم اردیبهشت ماه روز جهانی خلاقیت و سوم این ماه نیز روز ملی کارآفرینی و بزرگداشت شیخ بهایی است؛ به همین دلیل مدیریت شهری مشهد تصمیم گرفت اولین هفته اردیبهشت ماه را به نام هفته خلاقیت و نوآوری نام گذاری کند.  

میرزاییان ادامه داد: در قالب این هفته رویدادهای مختلفی را پیش بینی کردیم که که در آن با بازیگران اصلی زیست بوم محیطی شهر مشهد دیدار می‌کنیم و فضای پیشرفت را برای امور پیش روی آن‌ ها فراهم می‌‌سازیم.

وی خاطرنشان کرد:در ادامه این رویدادها امروز نمایشگاهی را در محل کارخانه نوآوری شهر مشهد برگزار کردیم که اغلب افراد تاثیرگذار در حوزه خلاقیت و نوآوری شهری در بخش‌ های خصوصی و دولتی در آن حضور داشتند ؛موضوع اصلی این نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای دانشجویان دانشکده فنی مهندسی دانشگاه فردوسی است، دستاوردهایی که می‌‌توانند در عرصه خلاقیت و نوآوری شهری کمک حال شهرداری مشهد باشند

مدیر خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهدبیان کرد: شهرداری به مسائل نوآوری و خلاقیت ورود پیدا می‌کند بنابراین نظام مسائل را تشکیل  می‌دهد و به دنبال حل این نظام به کمک افراد خلاق است تا بتواند سطح کیفیت زندگی شهروندان و زائران را افزایش دهد. ما در شهرداری با مشکلاتی همچون نحوه بستن قرارداد و نحوه ارائه مسائل و ورود به کارخانه نوآوری روبه‌رو هستیم و سعی کردیم همه اینها را لیست و با کمک شما مرتفع کنیم.

میرزائیان تاکیدکرد: متاسفانه انسجام ویژه‌ای در زیست‌بوم نوآوری و اکوسیستم شهری مشهد وجود ندارد. پراکندگی کار‌ها در این کلانشهر زیاد است. حضور شما در این مراسم نشان می‌دهد که ما می‌توانیم کنار هم باشیم تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • مصوبات شورای ترافیک کنگان عملیاتی شود
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه