Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@23:56:55 GMT

احیای نظام بانکی و برقراری پرواز ایران – پاکستان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۵۶۷۵

احیای نظام بانکی و برقراری پرواز ایران – پاکستان

رئیس اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و پاکستان مهمترین خواسته کشور پاکستان از ایران را احیای نظام بانکی و برقراری پرواز بین ایران و پاکستان اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، والی محمد،رییس اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و پاکستان در نشست مشترک تجار و بازرگانان پاکستان و خراسان شمالی میزان صادرات و واردات  انجام شده بین دو کشور را 230 میلیون دلار اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  سهم ایران از صادرات به پاکستان 184 و واردات انجام گرفته از پاکستان به ایران را 44 میلیون دلار ذکر کرد.

 

والی محمد ادامه داد: در این راستا این کشور در صدد است میزان صادرات و واردات را  در آینده به میزان 500 میلیون دلار افزایش دهد.

 

وی  بیشترین محصولات تجاری صادر شده به پاکستان را خشکبار، میوه ، انگور و ... عنوان کرد.

 

سرپرست هیات تجاری پاکستان از مهمترین خواسته های تجار پاکستان از جمهوری اسلامی ایران را احیای نظام بانکی برای امور تجاری و برقراری پروازهای هوایی برای رفت و آمد تجاری و زیارتی به ایران برشمرد.

 

والی محمد  با تاکید بر این که امور بازرگانی بین دو کشور  نسبت به گذشته قوی تر شود، افزود: باید امور تجاری را بیشتر نزدیک کرده تا کارها جلوتر بیفتد.

 

وی متذکر شد: پاکستان آماده هر نوع همکاری برای خدمت و راهنمایی به تجار ایران و خراسان شمالی در جهت تسهیل در امور تجاری بوده تا روابط گسترش یابد.

 

والی محمد با استقبال از انعقاد تفاهم نامه و قرارداد مشترک با اتاق بازرگانی خراسان شمالی و ایران گفت: با انعقاد این قرارداد از صلاحیت اتاق ها برای حل و فصل امور و سهولت در کارها بهره مند می شویم.

 

وی تشکیل کمیته های مشترک در ادامه انعقاد این تفاهم نامه همکاری را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و افزود: این کمیته متشکل از 3 عضو از اتاق جمهوری اسلامی و 3 عضو از اتاق بازرگانی پاکستان خواهد بود که وظیفه راهنمایی و خدمت و حل و فصل امور را برعهده خواهد داشت.

 

وی اظهارکرد: تلاش می کنیم تا توسط این کمیته ها نمایشگاه بزرگی در پاکستان دایر و تجار ایرانی از آن برای امور تجاری دو کشور بهره مند شوند.

 

وی  ایران و پاکستان  را دو کشوری دانست  که ازگذشته در امور تجاری با هم توافقات بسیار داشته و از لحاظ جغرافیایی و منطقه نیز نزدیکی بسیاری باهم دارند و می توانند از این نظر با هم بهترین مراودات  تجاری را داشته باشند.

 

والی محمد با ابراز امیدواری برای گسترش روابط تجاری افزود: با ایجاد یک مرکز مشترک در شهرهای مختلف دو کشور و راه اندازی اتاق مشترک می توان روابط تجاری و بین المللی را گسترش داد.

 

وی باتاکید بر لزوم برقراری روابط اقتصادی مشترک براساس اصول بین دوکشور، تصریح کرد: در دوران گذشته برخی کشورها و افراد تلاش کردند وحدت و دوستی بین دوکشور را برهم زنند که امروز این تلاش ها به نتیجه ای نرسیده و دو کشور در امور تجاری و روابط به هم نزدیک تر شدند.
 

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: استان خراسان شمالی هم اکنون به 24 کشور دنیا با وجود تحریم ها صادرات دارد که نسبت به سال گذشته صادرات 92%رشد صادرات داشته است.

 

محمد صمدی افزود: در خراسان شمالی حدود 450 واحد تولیدی بزرگ ، متوسط و کوچک فعالند و71 نوع کالا از  انواع و اقسام کالاهای صنعتی،ساختمان، غذایی تولید می کنند.

 

وی ادامه داد:  همچنین استان قطب کشاورزی محسوب می شود و کشاورزان و باغداران محصولات کشاورزی و ارگانیک از قبیل انگور زعفران سیب زمینی پیاز و میوه جات و خشکبار برای مصارف داخلی و صادراتی تولید می کنند.

 

صمدی میراث فرهنگی ، آثار تاریخی و گردشگری ، صنایع دستی، فرش دست باف، پشتی،  جاجیم ، گلیم، فرش دو رو ترکمنی ، پرورش اسب اصیل ترکمن را از دیگر ظرفیت های استان برشمرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) به همراه رئیس جمهوری به اسلام آباد (پاکستان) سفر کرد. در حاشیه این سفر ۸ سند همکاری میان دو کشور در حوزه‌های مختلف امضا شد.

بذرپاش در این رابطه گفت: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود. توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان تاکید کرد: برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

بر اساس این گزارش، ۸ سند همکاری که بین دو کشور ایران - پاکستان امضا شد، بدین شرح است؛ «ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سیما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضائی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد.

کد خبر 6085757 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است