Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تاثيري که همان اول بر طرف مي گذاريد تا آخر عمر يادش مي ماند
گذاشتن تاثيري خوب در اولين قرار ملاقات براي ايجاد رابطه بـا ديـگران بسـيار مهم است.
تاثيري که همان اول بر طرف مي گذاريد تا آخر عمر يادش مي ماند. در حالت اغراق آميزش اين است که اين برخورد اول تعيين کننده نوع و ادامه يا عدم ادامه و شکل گيري رابطه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال اين واقعيتي است که ذهن در طول برخورد اول، مدام مشغول ارزيابي و بررسي طرف براي تصميم گيري درباره ادامه ارتباط است.
بنابراين خواه در زندگي اجتماعي و خواه در محيط کار، مهم است بدانيد چگونه در اولين برخورد تاثير بگذاريد. اين مقاله نکات مفيدي را براي شما فراهم مي کند:
- وقت شناس باشيد
کسي که براي اولين بار با شما ملاقات مي کند هيچ علاقه اي به شنيدن عذر و بهانه هاي دير آمدن شما ندارد. برنامه ريزي کنيد که چند دقيقه زودتر در محل حاضر باشيد. کمي وقت براي ترافيک احتمالي يا اشتباه در مسير کنار بگذاريد. زود رسيدن خيلي بهتر از دير رسيدن با سري افکنده است و اين اولين قدم براي تاثير خوب اوليه است.
- لبخند بزنيد
قيافه هاي جدي و خشک ترسناکند. لبخند بزنيد. اين لبخند برايتان تبليغ خواهد بود. البته براي احتياط بايد يادآوري کنيم لبخندي که دائمي باشد قيافه را شبيه دلقک هاي خوشحالي که از همه چيز زندگي راضي هستند مي کند. پس فقط گهگاه و به موقع لبخند بزنيد. مثلا درست لحظه مواجهه با آدم ها يا گاهي که به جمله اي مي رسد که قابل تاييد است و قبول داريد.
همينطورکه سر تکان مي دهيد لبخند بزنيد تا تاکيدتان را بيشتر کند و دوست داشتني تر شويد يا وقتي طرف دارد از خودش حرف مي زند اين کار را بکنيد. لبخند خداحافظي را هم هيچ وقت يادتان نرود. اگر يادتان رفت يعني فاتحه همه لبخندها و همه زحمات را خوانده ايد. لب هاتان را کمي بکشيد، جوري که روي صورتتان ديده شود نه فقط توي دلتان و جوري که خودتان بدانيد. فقط اگر عروسي در دلتان راه افتاده کمي لب ها را جمع تر کنيد.
- خودتان باشيد، راحت باشيد
اگر احساس ناراحتي کنيد يا معذب باشيد، طرف مقابل هم عصبي مي شود و آن برداشت اشتباه شکل مي گيرد. اگر آرام و مطمئن باشيد، او هم احساس راحتي مي کند و همه چيز مهياي تاثير خوب شما بر او مي شود.
- خوب لباس بپوشيد
البته درست است که اين روزها لباس پوشيدن در محل کار بسيار راحت شده است، اما براي گذاشتن تاثير، بايد روي لباس پوشيدنتان دقت ويژه داشته باشيد. لباستان را بايد با تناسب محلي که مي رويد و افرادي که با آنها ملاقات داريد انتخاب کنيد. لازم نيست حتما‌ً از لباسهاي گران و مارک دار استفاده کنيد، اما حفظ تميزي و مرتب بودن لباس مهم است.
- فرديت و شخصيت
خبر خوب اين است که شما معمولا مي توانيد بدون اينکه از کسي تقليد کنيد يا فرديت خود را از دست بدهيد، تاثيرگذار باشيد. بله، براي تاثيرگذاري بايد هماهنگ باشيد. همه اينها به اين موضوع برمي گردد که با موقعيت مورد نظر هماهنگ شويد. اگر ملاقات شما کاري است، لباس رسمي بپوشيد. در يک مراسم رسمي، لباس مخصوص بپوشيد و متناسب ودرخور همان موقعيت، فرديت خود را نشان دهيد.
- کمي اتوکشيده باشيد
همانقدر که شما در اين روزهاي اولي شروع ترم ظاهربين هستيد، ديگران هم هستند. پس قبل رفتن به دانشگاه يک نگاه در آينه به خودتان بيندازيد. اگرچه شما با پوشيدن دمپايي قرمز پلاستيکي احساس رهايي از دغدغه هاي پوچ مادي مي کنيد اما لااقل تا زماني که ديگران فرصت شناختن شما را نداشته اند، دمپايي ها را زير تختتان بگذاريد تا وقتش برسد.
مطمئن باشيد هيچ کس سراغشان نخواهد رفت! به قيافه تان برسيد ولي دانشگاه را با سالن عروسي اشتباه نگيريد. يادتان باشد کسي سراغ آدم ژوليده پوليده نمي رود و از داشتن رفيقي اينچنيني به خود نمي بالد.
بعدترها که کارتان بالا گرفت و اعتباري کسب کرديد، اگر خواستيد ژوليدگي را به يکي از ويژگي هاي برجسته تان تبديل کنيد و دمپايي بپوشيد تا قبل از يکي، دو ترم هنوز اغلب دانشجوها طبيعي اند و کفش مي پوشند، طبيعي باشيد.
- هميشه نباشيد
نظر شما خير است، درست اما گداي رابطه که نيستيد، هستيد؟ اگر نيستيد بايد بدانيد تندرويدر تاييد و زياده موافقت کردن و از خود اراده و نظري نداشتن باعث مي شود طرف فکر کند گداي محبت و دوستي هستيد يا از آنهايي هستيد که با هر که بنشينيد شکلش مي شويد. بنابراين حسابي رويتان نمي کند.
يادتان باشد کسي حوصله گداها را ندارد. فوق فوقش براي آرامش وجدان هر از گاهي که جلوي چشمشان بوديد لقمه نان محبتي بهتان بدهند اما دائمي نخواهد بود. جوري جديت و قاطعيت و مصمم بودن نشان بدهيد که آدم ها گمان کنند شخصيت تان محکم و شکل گرفته و مستقل است؛ مثلا هر جا که گفتند، راهتان را نکشيد دنبالشان. گاهي بگوييد کار داريد و نمي توانيد. يا بگوييد قرار ديگري داريد که يعني براي شما دوست و رفيق ريخته!
- روراست و مطمئن باشيد
وقتي مي خواهيد اولين تاثير را بگذاريد، زبان بدن به اندازه ظاهر شما گوياي همه چيز است.
از زبان بدن خود به گونه اي استفاده کنيد که اطمينان و اعتماد به نفس شما را نشان دهد. صاف بايستيد، لبخند بزنيد و تماس چشمي برقرار کنيد. با اين کار، اطمينان خود را نشان مي دهيد و خودتان و طرف مقابل احساس راحتي مي کنيد.
تقريبا همه ما زماني که مي خواهيم براي اولين بار با کسي ملاقات کنيم دستپاچه مي شويم و همين عصبي شدن موجب عرق کردن کف دست هاي ما مي شود. اگر عادت هاي خود را مي شناسيد، پيشاپيش خودتان را چک کنيد. کنترل يک خنده عصبي به شما حس اطمينان مي دهد و طرف مقابل را راحت تر مي کند.
- گاهي تحمل کنيد
از کرده تان پشيمانيد؟ از اين آدم برايتان آبي گرم نمي شود؟ اما مرد باشيد و کاري را که شروع کرده ايد درست تمام کنيد.ديگر بدتر از اين نيست که دهانش بوي کپک پنير بدهد! اما ادب به خرج بدهيد و تا ته حرفش را گوش کنيد.
آدامس باد نکنيد يا اينطرف و آنطرف را بررسي ننماييد! طرف دارد براي شما حرف مي زند چون خودتان او را تشويق يا مجبور به اين کار کرده ايد. صبوري کنيد. بالاخره حرفش تمام مي شود. يا مي توانيد جور مودبانه اي حرف را به سمت تمام شدن ببريد.
اگر برعکس از طرف خوشتان آمده و مي خواهيد گفت و گو ادامه پيدا کند، با گوش دادن دقيق او را به وجد بياوريد. گاهي سر تکان بدهيد يعني که مي فهميد. گاهي کلمات تاييدي، تاکيدي و سوالي بپرسيد. اينها نشانه اي هستند براي اينکه حرف هاي او برايتان جالب است.
- واضح صحبت کنيد
هنگام صحبت کردن با فرد مقابل، سعي کنيد تا مي توانيد کامل و مشخص حرف بزنيد. ملاقات با فردي که حرف هايش را نفهميد، غيرقابل تحمل خواهد بود.
آهنگ صدايتان ملايم ولي قابل فهم باشد. از درست و کامل تلفظ کردن کلمات واهمه نداشته باشيد. سعي کنيد تا آنجا که مي توانيد با گرامري صحيح صحبت کرده و از صحبت کرده به زبان عاميانه جداً بپرهيزيد. هميشه مودب و باوقار باشيد.

تاثيرگذاري خوب در اولين قرار ملاقات براي ايجاد رابطه بـا ديـگران بسـيار مهم است
- شنونده خوبي باشيد
يک شنونده خوب بودن آنقدرها هم که همه تصور مي کنند سخت نيست. در هنگام گفتگو با کسي، همه تلاشتان را بکنيد که او متوجه شود که حرفهايش را فهميده و خوب به او گوش مي کنيد.
هر از چند گاهي مي توانيد سرتان را به علامت تاييد تکان داده يا از عبارات "مي فهمم، درست است يا…" استفاده کنيد. راه ديگري که باعث خواهد شد او مطمئن شود که حرف هايش را گوش داده ايد اين است که از او سوال بپرسيد.
نکته ي بسيار مهم ديگر اين است که هيچگاه وسط حرف طرف مقابلتان نپريد. اين کار بسيار گستاخانه بوده و از ادب به دور است.
- مثبت انديش باشيد و در هر حال آرامشتان را حفظ کنيد
کم صحبت کردن تاثير فراواني دارد. مکالمه بر پايه تبادل کلامي شما شکل مي گيرد. پيشاپيش سوالاتي را که قرار است بپرسيد آماده کنيد يا قبل از ملاقات طرف مقابل، چند دقيقه وقت صرف کرده و درباره او اطلاعات کسب کنيد.
آيا وجه اشتراکي با طرف مقابل داريد؟ در اين صورت همين وجه اشتراک مي تواند موضوع مناسبي براي آغاز کلام و ادامه آن باشد.
- اسم طرف مقابل را به کرات استفاده کنيد
حتماً برايتان اتفاق افتاده است. اگر کسي هنگام مکالمه اسمتان را مرتباً استفاده کند، شما احساس صميمانه تري خواهيد داشت. اين کار نشان مي دهد که شما حتي از اولين برخورد به فرد مقابل آنقدر توجه داشته ايد که اسمشان را حفظ کنيد.
- هشيار و مودب باشيد
هشياري و رعايت ادب و نزاکت به تاثير خوب اوليه شما بر طرف مقابل کمک مي کند. در واقع هر چيزي غير از اين مي تواند فرصت تاثيرگذاري را از شما بگيرد. پس بهترين رفتار خود را به نمايش بگذاريد!
يکي از نکات اخلاقي دنياي مدرن اين است که تلفن همراه خود را خاموش کنيد. فکر مي کنيد اگر هنگام ملاقات با يک نفر، تلفني با شخص ديگري صحبت کنيد او چه فکري در مورد شما مي کند؟ حق او اين است که تمام هوش و حواس خود را به او بدهيد. اگر غير از اين باشد، تاثير ضعيفي بر او خواهيد داشت.
- کمي هم شوخي کنيد
شوخ طبعي اگر بجا و درسيت استفاده شود، بسيار خوب است. يک لطيفه يا خاطره بامزه خيلي سريع مي تواند محيط را دوستانه تر کرده و جو خوبي ايجاد کند. متاسفانه، اگر مراقب نباشيد و لطيفه ي بجا و مناسبي را انتخاب نکنيد، همه چيز برعکس خواهد شد. به همين دليل توصيه مي کنم که براي جلسه ي اول از تعريف لطيفه اجتناب کنيد. مي توانيد به جاي آن مطلب يا خاطره اي جالب تعريف کنيد.
- بگذاريد طرف مقابلتان مرکز توجه باشد
يکي ديگر از نکات مهمي که بايد به آن توجه داشته باشيد اين است که هيچوقت خودتان را در راس توجه قرار ندهيد. اجازه بدهيد طرف مقابلتان مرکز توجه باشد. بدترين اشتباهي که ممکن است مرتکب شويد اين است که يکسره در مورد خودتان صحبت کنيد. با اين کار فرد مقابل تصور خواهد کرد که آدم خودخواهي هستيد.
از طرفتان بخواهيد که در مورد خود بيشتر صحبت کند. با اينکار باعث خواهيد شد طرفتان بفهمد که به او توجه داريد و هم اينکه مطالب بيشتري درمورد او خواهيد فهميد که در آينده به دردتان مي خورد.
با رعايت اين اين نکات، مطمئن باشيد که در برخورد اول بهترين تاثير را روي فرد مقابلتان خواهيد گذاشت .
گردآوري:بخش روانشناسي بيتوته
منابع:
مجله موفقيت
bartarinha.ir
irannaz.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟

همه ما خوب می دانیم که ورزش کردن تا چه اندازه برای سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها اهمیت دارد. با این حال بسیاری از افراد بعد از ورزش دردها و ناراحتی هایی را احساس می کنند که شایع ترین آن ها سردرد بعد از ورزش است. حال این سؤال مطرح می شود که سردرد بعد از ورزش تا چه میزان خطرناک است؟ برای پاسخ به این سؤال همراه ما باشید تا درباره سردرد بعد از ورزش توضیحاتی ارائه دهیم.

گاهی اوقات بعد از ورزش سردرد زیادی را تجربه می کنیم. معمولا در این شرایط با خود می گوییم دلیل این سر درد چیست؟

بهداشت نیوز در خبری نوشت:چه عواملی باعث به وجود آمدن این سردردها می شوند؟ سردردهای ورزشی دلایل مختلفی دارند. از مهم ترین دلایل آن می توان به افت قند خون، خستگی، گرما، کم آبی و تغذیه نامناسب اشاره کرد. اغلب این سردردها کلافه کننده و ناخوشایند هستند. اگر مدت زمان بیشتری درگیر آن شویم، حتی ممکن است به طور کامل ورزش کردن را نیز کنار بگذاریم. در این مقاله تمام علت های سردرد بعد از ورزش را بررسی کرده و روش های درمان آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با انواع سردردهای ورزشی

سردردهایی که پس از ورزش و فعالیت بدنی شدید مثل دوچرخه سواری، شنا، وزنه برداری و دویدن به سراغ فرد می آیند، انواع مختلف دارند. این سردردها اغلب پس از ورزش کردن به علت افزایش گردش خون در پوست سر و اطراف آن ایجاد می شوند. در ادامه به انواع سردردهای ورزشی اشاره خواهیم کرد:

سردردهای ورزشی اولیه

سردردهای ورزشی اولیه بعد از فعالیت بدنی ایجاد می شوند و معمولا خود به خود برطرف خواهند شد. این نوع سردرد ها معمولا به مشکل فیزیکی خاصی مربوط نمی شوند و با داروهای بدون نسخه نیز قابل درمان خواهند بود.

سردردهای ورزشی ثانویه

یکی دیگر از سردردهای ورزشی که دلایل جدی تری دارد، سردرد ثانویه است. این سردردها ناشی از یک بیماری زمینه ای مثل بیماری قلبی هستند. به یاد داشته باشید تعداد افرادی که به این مشکل دچار می شوند، بسیار محدود است. اگر درگیر این سردرد شده اید، باید هر چه سریع تر به متخصص مراجعه کنید. زیرا نیاز به معاینه خواهید داشت.

دلایل سردردهای ثانویه ناهنجاری های ساختاری ستون فقرات، سر و گردن انسداد جریان مایع مغزی نخاعی بیماری عروق کرونر که رگ های داخل مغز و یا رگ های متنهی به مغز را درگیر می کنند. تومورها خونریزی بین مغز و بافت های پوشش دهنده مغز عفونت سینوسی نشانه ها و علائم سردرد در ورزشکاران

معمولا ورزشکاران سردرد بعد از ورزش را به عنوان ناخوشایندترین سردرد زندگی خود می شناسند. نشانه های سردرد بعد از ورزش عبارتند از:

درد در سر به شکل ضربان دار

گردن درد درد در یک یا هر دو قسمت سر

گاهی اوقات این سردرد به میگرن شباهت دارد و موارد زیر را شامل می شود:

تهوع و استفراغ کم شدن بینایی سیاهی رفتن چشم ها حساسیت به نور مهم ترین دلایل سردرد بعد از بدنسازی چیست؟

سردرد بعد از ورزش بدنسازی یک اتفاق بسیار ناخوشایند محسوب می شود و ممکن است برخی از افراد درگیر آن شده باشند. برخی از مهم ترین دلایل سردرد بعد از ورزش و روش های درمان آن عبارتند از:

۱. تمرین های خود را درست انجام نداده اید

انجام حرکات بدنسازی به شکل نادرست و غلط به بدن فشار وارد می کنند و به سردرد تبدیل می شوند. مخصوصا اگر این حرکات به عضلات گردن و شانه مربوط باشند. به عنوان مثال تمرین اشتباه با وزنه، دویدن و کرانچ موجب تنش در عضلات گردن می شوند. به همین خاطر باید از یک برنامه ورزشی منظم پیروی کنید و یک رژیم غذایی درست را دنبال نمایید.

۲. مدت زمان طولانی در آفتاب قرار گرفته اید

زمانی که در معرض نور خورشید و هوای گرم قرار می گیرید، دچار سردرد شدید خواهید شد. حتی هنگامی که ورزش نمی کنید. از طرفی اگر به مدت طولانی زیر آفتاب باشید و ورزش کنید، ممکن است بدن کم آب شود و این عوامل باعث ایجاد سردرد می شوند. به همین دلیل سعی کنید در روزهای تابستان در فضای باز ورزش نکنید. در این شرایط اگر با کمترین میزان سردرد به خانه بیایید باید به مقدار کافی آب بنوشید. علاوه بر این یکی از مواردی که به شما بعد از ورزش کردن کمک می کند، دوش گرفتن با آب ولرم است.

۳. دچار افت قند خون شده اید

به قند خون پایین هیپوگلیسمی می گویند. این مشکل تا حد زیادی موجب سردرد بعد از بدنسازی و ورزش می شود. قند خون به گلوگز مربوط بوده که جزو منابع اصلی انرژی بدن محسوب می شود. اگر پیش از ورزش تغذیه درستی نداشته باشید، ممکن است بدن گلوکز بیشتری بسوزاند و درگیر هیپوگلیسمی شوید. یکی از نشانه های اصلی هیپوگلیسمی سردرد است. از نشانه های دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعریق سرگیجه تاری دید لرزش بدن احساس شدید گرسنگی ۴. کم آب بودن بدن

اگر در بدنسازی به اندازه کافی آب مصرف نکنید و نتوانید مایعات از دست رفته را برگردانید، بدن درگیر کم آبی می شود. کم آب شدن بدن یکی از مهم ترین دلایل سردرد بعد از ورزش است. شما زمان بدنسازی و ورزش عرق زیادی می ریزید و اگر به نوشیدنی هایی که می خورید توجه نکنید، ممکن است بدن تان نتواند آب کافی دریافت کند. از دیگر علائم کم آبی خفیف در بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضعف و خستگی، حتی غش کردن خشکی پوست خشکی دهان افزایش حس تشنگی کاهش خروجی ادرار یبوست سرگیجه

گاهی اوقات با نوشیدن چند لیوان آب، سردردتان به طور کامل رفع می شود. این مسئله نشانگر این است که بدن شما به چه میزان آب نیاز داشته است. یادتان باشد که در هر شرایطی کم آب بودن بدن را جدی بگیرید. تشنگی بیش از اندازه یک وضعیت اورژانسی محسوب می شود.

سردرد های بعد از ورزش چه مدت طول می کشند؟

سردرد بعد از ورزش از پنج دقیقه تا ۴۸ ساعت طول می کشد و در یک دوره ۳ تا ۶ ماهه اتفاق می لفتد.

چگونگی تشخیص سردرد بعد از ورزش

هر فردی که بعد از ورزش درگیر سردرد شدید یا مداوم شود باید دلیل آن را پیدا کند و بتواند هر چه زودتر نسبت به درمان آن اقدام کند. بیشتر سردردهای ورزشی ناشی از اختلال زمینه ای و بیماری نیستند، ولی ممکن است پزشک چندین آزمایش را جهت بررسی علل احتمالی برای فرد تجویز کند. از این آزمایش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ام آر آی برای گرفتن عکس از مغز آنژیوگرافی برای بررسی عروق خونی گرفتن نمونه مایع از ستون فقرات سردرد بعد از ورزش را چگونه درمان کنیم؟

اگر بعد از ورزش درگیر سردرد شدید می شوید و نشانه های غیر طبیعی دارید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید. احتمالا درگیر یک بیماری زمینه ای شده اید و به درمان نیاز خواهید داشت. اگر بیماری زمینه ای یا بیماری خاصی نداشته باشید، مطمئن باشید که سردرد شما برطرف خواهد شد. در ادامه به راه های درمان سردرد بعد از ورزش اشاره خواهیم کرد:

۱. اطمینان داشته باشید که حرکات را درست و دقیق انجام داده اید

اگر در مورد شیوه صحیح و درست تمرین خود مطمئن نیستید، یک یا دو جلسه با یک مربی خصوصی به ورزش کردن بپردازید. مربی به شما می گوید که نحوه تمرین شما درست است یا خیر. داشتن برنامه ورزشی به شما کمک می کند تا به صورت منظم ورزش کنید.

۲. چندین حرکت کششی را به صورت مداوم انجام دهید

اگر تمرین شما شامل مواردی است که به ناحیه گردن فشار وارد می کند، تلاش کنید پس از ورزش چند حرکت کششی ملایم انجام دهید. اگر حرکات کششی سبک برای شما مناسب نیست، برای از بین بردن گرفتگی عضلات خود قرص ایبوبروفن مصرف کنید. زیرا این قرص به تسکین درد کمک می کند.

۳. بعد از تمرین وعده غذایی خود را فراموش نکنید

سعی کنید حداکثر تا دو ساعت بعد از ورزش یک میان وعده متعادل و مغذی مصرف کنید. شما باید به دنبال غذایی باشید که دارای فیبر، پروتئین و کربوهیدرات باشد. این وعده غذایی موجب تعادل قند خون می شود. یادتان باشد که از مصرف خوراکی هایی که دارای قند مصنوعی و کربوهیدرات تصفیه شده و فرآوری شده هستند، بپرهیزید.

۴. در زمان ورزش خوراکی به همراه داشته باشید

اگر زمان سردرد نشانه های قند خون پایین دارید، حتما خوراکی هایی بخورید که دارای کربوهیدرات باشند. نوشیدن یک لیوان آب میوه طبیعی که چندین تکه کوچک میوه دارد نیز به شما کمک می کند. علاوه بر این مقداری کربوهیدرات پیچیده مثل یک تکه نان تست غلات کامل همیشه به پیشگیری از افت قند خون کمک می کند.

۵. پیش از تمرین بدن خود را گرم کنید

بیشتر اوقات علت سردرد بعد از ورزش به خاطر این است که بدن به اندازه کافی برای ورزش کردن آماده نیست. گرم کردن آهسته پیش از ورزش از سردرد بعد از آن جلوگیری می کند. علاوه بر این توجه داشته باشید اگر دائما درگیر سردرد های ورزشی می شوید، باید تمرینات خود را اندکی کاهش دهید. اگر در هوای گرم و روزهای آفتابی بیرون می روید حتما از یک عینک آفتابی یا کلاه پهن استفاده کنید تا اذیت نشوید.

۶. مایعات و آب زیادی بنوشید

همان طور که پیش تر اشاره کردیم یکی از مهم ترین دلایل سردرد بعد از ورزش به خاطر کم آبی بدن است. نکته مهم این است که اجازه ندهید بدن به اندازه کافی خشک شود. چرا که در چنین شرایطی درگیر سردرد خواهید شد. ورزش در گرما یا ورزش های سنگین بدن را درگیر کم آبی می کند. در این موارد یک نوشیدنی ورزشی به بازیابی الکترولیت شما کمک زیادی می کند. اما این نکته را فراموش نکنید که اغلب نوشیدنی ها قند اضافه دارند و باعث تشدید سردردها می شوند. به همین خاطر سعی کنید شربت آبلیمو عسل یا آب نارگیل شیرین نشده میل کنید.

اگر زیر نور آفتاب ورزش می کنید، نوشیدن آب بسیار اهمیت دارد. حتما هنگام ورزش در فضای باز با خود یک بطری به همراه داشته باشید و آب زیاد بنوشید. در ضمن پیش از اینکه ورزش کنید، یک تا سه لیوان آب میل کنید.

۷. مسکن ضد التهاب استفاده کنید

مصرف مسکن ضد التهاب مثل ایبوپروفن به کنترل سردردها کمک می کند. علاوه بر این یک پد گرم کننده نیز باعث می شود رگ های خونی شما باز شوند.

دیگر خبرها

  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند