Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی عبدالهادی فقهی زاده را به عنوان معاون قرآن و عترت این وزارتخانه منصوب کرد.

به پزارش خبرگزاری مهر، در حکم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به عبدالهادی فقهی زاده آمده است: «نظر به سوابق علمی و تجربیات ارزنده جناب‌عالی در حوزه‌ فرهنگ اسلامی به‌ویژه در علوم و معارف قرآنی، به‌موجب این حکم به سمت «معاون قرآن و عترت» منصوب می‌شوید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود در زمینه اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، گسترش پژوهش‌ها و فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، حمایت از تولید، نشر و عرضه آثار و محصولات  قرآن و عترت و سایر امور محوله موفق و مؤید باشید.»

عبدالهادی فقهی زاده عضو هیأت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، دارای دکترای تخصصی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است.

معاون پژوهشی و معاون آموزشی دانشکده علوم حدیث، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، عضویت در هیأت امنای دانشگاه قرآن و حدیث قم و تهران، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران از جمله سوابق دانشگاهی فقهی زاده  است.

سردبیری مجله علمی و پژوهشی پژوهشنامه تفسیر و زبان قرآن، عضویت در هیأت تحریریه مجلات علمی و پژوهشی پژوهش های علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران و داوری جشنواره بین المللی فارابی در چند دوره از جمله فعالیت های علمی معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی همچنین دارای مقالات و آثار پژوهشی در حوزه قرآن و فقه است.

پیش از این حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نمایشگاه قرآن به دنبال فضای پرنشاط دینی برای خانواده‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از پوستر و تیزرهای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن کریم و اصحاب رسانه از حاضران در جلسه بودند.

محمد مهدی اسماعیلی همزمانی آغاز سال نو شمسی با آغاز نمایشگاه قرآن کریم را اتفاق مبارکی دانست و تاکید کرد: در نمایشگاه امسال به دنبال ایجاد فضای پرنشاط دینی برای خانواده‌ها هستیم و این محور در تمام اقلام مربوط به نمایشگاه لحاظ شده است.

وی ادامه داد: امروز تمام دشمنان تمام حملات خود را به سمت کانون خانواده معطوف کرده‌اند و ما با تمسک به آیات و دستورات الهی مقابل این جریان می‌ایستیم.پویش‌های نمایشگاه قرآن بهانه‌ای برای کنار هم بودن و فعالیت‌های قرآنی خانواده‌ها است.

محمد مهدی اسماعیلی افزود: محور اقدامات تبلیغاتی که دشمنان در کانون حملات خود قرار داده‌اند خانواده است و به دنبال تهی کردن خانواده از درون هستند ولی ما با تمسک به آیات و دستورات الهی در پی آن هستیم تا به آن قوام بیشتری ببخشیم به همین جهت خانواده محور نمایشگاه پیش‌روست.

وزیر ارشاد ادامه داد: کانون حملات دشمن خانواده است و آنها می‌خواهند خانواده را از درون متلاشی کنند. همچنین تلاش می‌کنیم رویدادهایی که تعریف می‌کنیم به دنبال تقویت خانواده باشند، امسال خواستیم بچه‌ها بیایند قرآن بخوانند، استفاده کنند و برای آنها جوایزی هم در نظر گرفته شده است. امیدوارم بتوانیم تعداد زیادی از کودکان را در نمایشگاه امسال جذب کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح پویش مردمی حافظ شو اظهار داشت: پویش مردمی «حافظ شو» عنوان پویشی است که در حاشیه نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد.پیشنهاد می‌کنم بانک اطلاعات از افراد شرکت‌کننده در این پویش تشکیل شود و تعامل و ارتباط با شرکت‌کنندگان قطع نشود. اولویت برای اهالی تهران حضور و غیر تهرانی‌ها با ارسال ویدئو می‌توانند در این پویش شرکت کرده و از جوایز این پویش هم بهره‌مند شوند.جامعه ما با تمام وجودش باید با کلام الله آمیخته شود.

اسماعیلی گفت: فرزندان عزیز ما در شهرستان‌ها می‌توانند به صورت مجازی در پویش شرکت کنند، شبکه‌های تلویزیونی در سحر هم برای کودک و نوجوان برنامه دارند و می‌توان از آن استفاده کرد. باید بحث «حافظ شو» را در طول سال ادامه دهیم تا در سه الی چهار سال به حفظ پنج جز برسیم و پیش‌بینی این است که هر سال یک جز را تمام کنیم و ۱۴۰۴ جز ۲۹ را آغاز کنیم.

در ادامه شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدواریم پیش بینی حضور میلیونی مردم در نمایشگاه تهران محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جذابی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم با حضور رئیس جمهور در ایام برگزاری نمایشگاه نیز از جمله دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد. تمام تمهیدات فراهم شده تا نمایشگاهی با شکوه برگزار شود.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فروردین تا ۱۴ فروردین ماه از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد با حضور ۴۵ مؤسسه قرآنی و ۲۴ نهاد حاکمیتی و دولتی برگزار می‌شود بخش بین‌الملل نیز از یکم تا هشتم فروردین ماه فعالیت دارد.

از محورهای این دوره از نمایشگاه می‌توان به بخش‌های کودک و نوجوان و نمایشگاه هوش مصنوعی و مباحث دانش بنیان اشاره کرد.

کد خبر 6056328 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • «سرپرست مدیریت امور اجتماعی» دانشگاه علامه منصوب شد
  • فراخوان نخستین المپیاد ملی آموزش هنر منتشر شد
  • فراخوان نخستین نخستین المپیاد ملی آموزش هنر منتشر شد
  • سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد
  • مشاور بین‌الملل سازمان امور دانشجویان منصوب شد
  • ۸ عضو هیات علمی به مرتبه استادی و دانشیاری ارتقا یافتند
  • «خانواده» محور سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم است / رونمایی از پویش «حافظ‌شو»
  • در نمایشگاه قرآن به دنبال فضای پرنشاط دینی برای خانواده‌ها هستیم
  • محور سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم «خانواده» است / پویش «حافظ‌شو» رونمایی شد
  • خانواده، محور سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن