Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، میرمسعود حسینیان در سخنانی با اشاره به وضعیت جوی عراق گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته کل عراق و به خصوص شهرهای کربلا و نجف در طوفان گرد و خاک فرو رفته بود.

وی تاکید کرد: توصیه می شود افرادی که دچار بیماری های تنفسی، تنگی نفس و یا آلرژی هستند امکانات لازم همچون اسپری و ماسک را همراه داشته باشند؛ تنفس برای افرادی هم که دچار مشکل نیستند هم اکنون سخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته ۶۰۰ نفر به دلیل تنگی نفس به مراکز درمانی منتقل شده اند، گفت: مشکل دیگری که وجود دارد درباره بیماران دیالیزی است که هم اکنون به دلیل ازدحام جمعیت در کربلا امکان دیالیز بیماران وجود ندارد و تنها امکانات برای بیماران عراقی است که از قبل نوبت گرفته اند.

وی به بسته شدن فرودگاه های عراق و بخصوص نجف اشاره و عنوان کرد: به دلیل گرد و خاک ایجاد شده پروازها یا کنسل شده و یا با تاخیر انجام می شوند؛ همین امر باعث شده تا ازدحام جمعیت در فرودگاه ها وجود داشته باشد.

حسینیان رفع این مشکل را به بارش باران و یا وزیدن باد موکول کرد و ابراز داشت: تا وقتی مشکل گرد و خاک حل نشود امکان پرواز وجود نخواهد داشت.

وی همچنین مجددا به سفر بدون ویزا به سمت مرزها اشاره و بیان کرد: اینگونه سفرها موجب ازدحام جمعیت در مرزها می شود، از سوی دیگر ورود غیر قانونی به عراق هم سه سال زندان دارد.

سرکنسول ایران در کربلا در مورد سفرهای گروهی هم گفت: افراد چنانچه بخواهند قراری را با یکدیگر بگذارند بهتر است به دلیل ازدحام جمعیت قرارهای خود را در عمودهای غیر رند داشته باشند.

وی توجه زائران به مسائل فرهنگی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از دلایل برپایی راهپیمایی اربعین توجه به مسائل فرهنگی در این زمینه است و زوار بهتر است در مسیرهای حرکت خود به برنامه های فرهنگی هم توجه ویژه داشته و از این برنامه ها استفاده کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سیدعلی مظفرپور گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۳۳۶۳۰ بیمار در بخش اورژانس مراکز آموزشی و درمانی تابعه این دانشگاه ویزیت شدند. از این تعداد ۲۵۲۶۴ نفر از مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی درمان شده و ۸۳۶۶ نفر نیز بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این آمار نسبت مراجعین سال گذشته که ۲۳۷۸۵ نفر بود، ۴۲ درصد افزایش یافت. و در این مدت، ۴۴۶۹ مسافر به مراکز درمانی تابع این دانشگاه مراجعه کردند که ۱۰۹ نفر نیازمند پذیرش و بستری در مراکز درمانی بودند.

وی ادامه داد: در مدت طرح سلامت نوروزی، ۱۶۳۵ عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بابل انجام گردید.

مظفرپور اذعان داشت: در طی طرح سلامت نوروزی، ۱۰۶۹۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ گرفته شده است که ۲۴۸۳ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد. ۷۹۴۱ مورد مشاوره، ۲۶۶ تماس هم متاسفانه مزاحمت بوده است.

این مسئول افزود: اورژانس ١١۵ بابل در این مدت ۲۶۶۸ ماموریت انجام داد که ۱۰۰۹ ماموریت شهری، ۱۶۲۲ ماموریت جاده‌ای، ۱۹ ماموریت بین مراکز درمانی و ۱۸ ماموریت در ایستگاه سلامت بوده است. از کل ماموریت‌های انجام شده ۲۲۰۹ ماموریت غیرتصادفی بوده و ۴۵۹ ماموریت تصادفی بوده است.

وی بیان داشت: لازم به ذکراست از شروع طرح سلامت نوروزی ۲۸۹۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، صورت گرفته است که ۱۸۷ مورد اخطار بهداشتی داده شد و ۴۰ مورد به مراکز قضایی معرفی شده است.

 مظفرپور گفت: در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی نیز ۵۹۰۶ ویزیت توسط پزشکان عمومی و دندانپزشکان و ۲۵۷۳ مورد مراقبت مادران صورت گرفته و ۳۵۱۱ مورد واکسیناسیون انجام شده است.

دیگر خبرها

  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر
  • ساری در زمینه های مختلف باید الگوی دیگر مراکز استان ها باشد
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت