Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی ندافیان‌ معاونت اردو‌یی و فعالیت‌ گروهی سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هشتم آبان ماه به افتخار‌ شهادت‌ شهید بزرگوار‌ فهمیده، روزبسیج دانش‌آموزی‌ نامیده شده است. همان طور که اطلاع دارید هفته بسیج دانش‌آموزی از هفتم تا سیزدهم آبان ماه به طول می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا سازمان بسیج دانش‌آموزی با هدف خودسازی‌ و تعالی علمی و معرفتی‌ دانش‌آموزان برنامه‌های متنوعی‌ را تدارک دیده است.

ند‌افیان در تشریح‌ برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی‌، تصریح کرد: امروز‌ دوشنبه هشتم آبان ماه روز ((دانش‌آموز بسیجی‌، ایثار و تعالی معنوی‌)) نامیده شده است. در صبحگاه امروز زنگ ایثار و شهادت را داشتیم‌. مراسم تجلیل از آرمان‌های امام، غبارروبی‌ و عطرافشانی‌ مزار شهید فهمیده، تجلیل از خانواده معظم شهدا و اجرای مراسم پد‌افند غیرعامل‌ از دیگر برنامه‌های امروز بودند.

باشگاه سایبر‌ی بسیج دانش‌آموزی راه اندازی می شود

ند‌افیان در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی در جامعه، گفت: امروزه‌ شاهد افزایش‌ استفاده از شبکه‌های مجازی هستیم؛ حتی آموزش‌های درسی هم از طریق‌ فضای مجازی انجام می شود؛ به همین منظور سازمان بسیج دانش‌آموزی جهت‌ مقابله با محصولات رسانه‌ای و سبک زندگی غربی‌ و برای تأمین محتوای‌ فکری و فرهنگی‌ باشگاه سایبری بسیج دانش آموزی را در روز سه‌شنبه‌ 9 آبان ماه افتتاح خواهد کرد؛ همچنین طرح‌ رهروان‌ شهدا را در برخی‌ استان‌ها نظیر  سیستان و بلوچستان‌، هرمزگان‌ و غیره خواهیم داشت‌.

برگزاری کنگره‌ ملی همفکری‌ بسیج دانش‌آموزی

ندافیان‌ اظهار کرد: روز چهارشنبه‌ که به ((دانش‌آموز بسیجی‌، بصیرت و ولایت‌مداری)) نام گرفته است؛ کنگره‌ ملی همفکری‌ بسیج دانش‌آموزی‌ را خواهیم داشت. این کنگره‌ برآمده از دانش‌آموزان نخبه‌ و خلاق‌ در سراسر کشور است که توانسته‌اند با موفقیت در زمینه‌های علمی و معرفتی‌ از شهرستان‌های خود به مجامع‌ استانی راه یابند. از هر استان پنج دانش‌آموز پسر و پنج دانش‌آموز دختر منتخب‌ می‌شوند تا در این کنگره‌ ملی‌ حضور پیدا کنند چون این دانش‌آموزان برآمده از شهرهای خود هستند،کارهای بسیاری را می‌توانند‌ انجام‌ و مشاوره‌های خوبی نیز به مسئولان‌ بسیج دانش‌آموزی بدهند.

وی در ادامه ضمن تشریح‌ برنامه‌های کنگره‌ ملی همفکری‌ بسیج دانش‌آموزی، گفت: این کنگره‌ در مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان ضمن  آشنایی با قوانین کشوری‌ در کارگروه‌های متعددی حضور پیدا می‌کنند. این دانش‌آموزان مصوباتی‌ را هم  طی‌ سه3 روز برگزاری‌ این کنگره‌ خواهند داشت. چهارمین اجلاس‌ ملی هفکری‌ بسیج دانش‌آموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش و مقامات کشوری و لشگری‌ برگزار خواهد شد، همچنین از دیگر برنامه‌های این روز دیدار با نماینده‌های رهبری‌ و ائمه جماعات‌ سراسر کشور است.

معاونت اردویی‌ و فعالیت‌ گروهی سازمان بسیج دانش‌آموزی پیرامون برنامه‌های روز پنج‌شنبه، گفت: روز پنج‌شنبه روز ((دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان‌خواهی)) نام گرفته است. برگزاری مسابقات متعدد ورزشی و کوهپیمایی‌ در سراسر استان‌ها، عطرافشانی‌ مزار شهدای دانش‌آموز و معلم از مهمترین‌ برنامه‌های روز پنج‌شنبه خواهد بود.

عنوان روز جمعه نیز  ((دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت‌خواهی))  است؛ در این روز طبق هماهنگی‌ با ائمه جماعات‌، سخنران‌ پیش از خطبه‌ها در سراسر کشور یکی از دانش‌آموزان فعال بسیج دانش‌آموزی خواهد بود.

مقاومت و استکبارستیزی‌ مهم ترین بحث هفته بسیج دانش‌آموزی

ندافیان‌ افزود:  مهم ترین بحث‌ در هفته بسیج دانش‌آموزی؛ موضوع استکبارستیزی‌ در هفته آینده است.  روز شنبه‌ 13 آبان ماه که با عنوان‌ ((دانش‌آموز بسیجی‌، مقاومت و استکبارستیزی‌)) برگزار می‌شود؛ دانش‌آموزان انزجار‌ خود را از سیاست‌های خصمانه‌ دولت آمریکا اعلام خواهند کرد.

2 شهید‌ زینت‌بخش هر سال بسیج دانش‌آموزی

معاون سازمان‌ بسیج دانش‌آموزی در ادامه‌ گفت: هر ساله‌ 2 شهید به عنوان شهدای  سال در مجمع‌ بسیج دانش‌آموزی‌ انتخاب می‌شوند تا الگوی‌ مناسبی‌ از شهدا را در میان دانش‌آموزان داشته باشیم‌. همانطور که می‌دانید‌ 36 هزار شهید دانش‌آموز‌ و 5پنج هزار‌ شهید معلم از ابتدای‌ پیروزی‌ انقلاب اسلامی‌ داشتیم‌ که در واقع‌ این شهدا  الگوها‌ و زینت‌بخش‌ جامعه‌ ما هستند. شهید محمدحسین‌ ذو‌الفقاری و شهیده‌ زینب‌ کمایی‌ نیز شهدای امسال‌ نام گرفته‌اند. ما تولیداتی‌ در همین زمینه‌ داشته‌ایم که بتوانند سیره‌ و روش‌ زندگانی‌ این 2 شهید بزرگوار را نشان دهند.

وی یادآور شد: در این هفته‌ دفاتر بسیج‌ دانش‌آموزی به نوعی‌ پذیرای‌ همه دانش‌آموزان خواهند بود. سازمان بسیج‌ دانش‌آموزی‌ بیش از پنج میلیون‌ عضو دارد و راهبرد اساسی آن، دانش‌آموز محوری با رویکرد تربیتی و جهت‌گیری انقلابی‌ است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بادرود گفت: از ابتدای سال تحصیلی، این دانش آموزان آموزه‌های دینی و اسلامی را فرا گرفتند و با رسیدن به سن تکلیف ملزم هستند واجبات را انجام دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمدرضا عملی افزود: این جشن با هدف مرور فعالیت‌های قرآنی و دینی و ثبت خاطره ماندگار برای آغاز بندگی دانش آموزان برگزار شد.
وی گفت: دکلمه خوانی، اجرای سرود همگانی و برنامه‌های شاد و مفرح از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران