Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@10:11:56 GMT

ثبت‌نام زودهنگام برای حج ۹۷

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۸۴۶۴

رییس سازمان حج و زیارت گفت: حج سال ۹۷ برگزار می‌شود، اما عمره فعلا در اولویت ما قرار ندارد و شرایط آن نیز فراهم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایسنا، حمید محمدی درباره شرایط عمره، اظهار کرد: اولویت فعلی سازمان حج، کمیته اعزام زائرین به اربعین، عتبات و حج است. در حال حاضر ۲۵ کارگروه برای حج سال ۹۷ تشکیل شده که در حال برنامه‌ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه عمره نیازمند یک سازمان ویژه است، گفت: به هر حال روابط دوجانبه با عربستان نداریم و روابط سیاسی قطع است. طبیعتا عمره نیازمند بسترهای ویژه‌ای در عربستان است که فعلا این شرایط فراهم نیست. در صورتی که شرایط فراهم شد، تازه می‌توانیم بررسی کنیم که آیا بحث عمره شدنی است یا خیر. از طرفی عمره فعلا در اولویت‌های سازمان حج و زیارت قرار ندارد.

رییس سازمان حج و زیارت درباره حج سال ۹۷ گفت: ان‌شاءالله حج سال ۹۷ را برگزار خواهیم کرد و کسانی که نوبت دارند از الان خودشان را آماده کنند. امسال برنامه داریم که بسیار زودتر از سال‌های گذشته نسبت به ثبت نام، تشکیل کارگروه‌ها و برگزاری کلاس‌های توجیهی برای حجاج اقدام کنیم.

محمدی همچنین درباره شایعاتی که درباره احتمال رفتن او از سازمان حج و زیارت عنوان می شود، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را باید از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کنید.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند

حسین دستگردی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه ریزی برای سفر عمره زائران خراسان جنوبی اعزام دو کاروان ۸۵ نفره بوده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی کاروان دیروز چهارم اردیبهشت ماه با پرواز از شهرستان زاهدان به این سفر معنوی اعزام شدند، گفت: این کاروان از خواهران و برادران اهل سنت ما بودند.

دستگردی ادامه داد: برنامه ریزی بر این است که یک کاروان ۸۵ نفره دیگر روز ۱۳ اردیبهشت ماه با پرواز از فرودگاه مشهد به عمره مفرده اعزام شوند که این زائران اهل تشیع هستند.

وی با تأکید بر اینکه زائران خراسان جنوبی اول به مدینه مشرف می‌شوند و بعد از آن به مکه و زیارت خانه خدا خواهند رفت، ادامه داد مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز خواهد بود که پنج روز را در مکه و پنج روز را در مدینه خواهند بود.

مدیر حج و زیارت خراسان چنوبی یادآور شد: امیدواریم همه زائران خراسان جنوبی در صحت و سلامت و با یک زیارت مقبول اعمال عمره مفرده خود را انجام داده و به وطن برگردند.

دستگردی یادآور شد: زمان اعزام زائران حج تمتع هنوز به صورت دقیق مشخص نیست ولی به احتمال قوی دهه اول خردادماه خواهد بود.

کد خبر 6087223

دیگر خبرها

  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • شش میلیون نفر در انتظار اعزام به عمره مفرده هستند
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند + فیلم
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف