Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در سیزدهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: موضوع مربوط به دفن زباله در سراوان رشت ، اتفاق بزرگی است که نباید از آن بگذریم.
وی اظهار داشت: از فرماندار شهرستان رشت به دلیل حضور در سراوان و بیان مطالبی در جمع اهالی برای رفع مشکلات و نگرانی های آنان، قدردانی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون بهداشت و محیط ریست شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مردم منطقه سراوان به دلیل عادی شدن وضعیت و عبور ماشین های حمل زباله در این منطقه گفت: همکاری مردم و اجازه آنان برای تخلیه زباله در لندوفیل سراوان جای قدردانی دارد.
فاطمه شیرزاد با بیان این که مسایل زیست محیطی و موضوع آسفالت حرف اول در مجموعه شهرداری و شوراست، اظهار کرد: این موضوعات و مشکلات مربوط به این بخش ها بایستی با جدیت پیگیری شود و امیدواریم تا قول های داده شده به مردم منطقه سراوان رشت برای رفع مشکلات آنان عملی شود.

** وضعیت منطقه سراوان رشت، نگران کننده است
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در ادامه جلسه بیان داشت: لندفیل سراوان رشت نگران کننده است و بایستی خیلی جدی تر و سریع تر به این موضوع رسیدگی شود.
رضا رسولی با تاکید بر ضرورت بهسازی وضعیت خاطر نشان کرد: زمان و شمارش معکوس آغاز شده، بایستی هر چه سریع تر پاسخگوی مشکلات در منطقه سراوان باشیم.
وی بیان داشت: رانش جدید در محل دفن زباله در سراوان رشت موجب تصاعد گاز متان شده که این مسئله، فضای جدید را به لحاظ وجود حشرات و بوی بد ایجاد کرده است.
وی در ادامه سخنانش بر ضرورت شفاف سازی حساب های مالی شهرداری کلانشهر رشت و اولویت بندی پروژه ها تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، جنگل های سراوان رشت با زیبایی های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی از شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه های ناشی از زباله ها و بوی تعفن آن، موجب رنجش اهالی این منطقه شده است.
دفع زباله در سراوان رشت، هر چند وقت، موجب اعتراضات مردم منطقه می شود به طوری که طی چند روز گذشته تعدادی از اهالی در اعتراض به وضعیت نابسامان دفن زباله، مقابل درب ورودی محل انباشت ایستاده و راه عبور ماشین های حمل زباله را بستند اما با حضور مسئولان و بیان قول هایی، بار دیگر عقب نشستند.
پیش از این نیز سال گذشته مردم در اعتراض به تخلیه و دفن غیربهداشتی زباله در سراوان رشت، راه را برای عبور کامیون های حمل زباله بسته بودند که با انجام برخی اقدامات، دست از اعتراض شستند.
در زمان حاضر، حجم زیادی از زباله در منطقه سراوان در 17 کیلومتری رشت مدفون شده؛ روزانه نیز 650 تا 750 تن زباله از کلانشهر رشت و 300 تا 400 تن زباله از برخی شهرهای اطراف گیلان برای دفن به این محل انتقال داده و هر روز بر حجم زباله افزوده می شود.

**بی توجهی مسئولان حال و هوای رشت را بد کرده است
احمد رمضانپور نرگسی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت در این جلسه با بیان این که حال و هوای رشت خوب نیست، بیان داشت: رشت به دلیل بی توجهی مسئولان مربوطه به سرطان خوش خیم دچار شده است.
وی خاطر نشان کرد: داروی این بیماری، همدلی و هسمویی شهردار و اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت است.
وی بدهی های کلان شهرداری، حقوق معوقه کارکنان و مسائل منطقه سراوان رشت را از مشکلات موجود نام برد.
اسماعیل حاجی پور از دیگر اعضای شورای اسلامی رشت نیز بیان داشت: شورای پنجم بایستی ایرادهای شورای چهارم را رفع کند و انتظار مردم نیز از اعضای شورای پنجم به مراتب بیشتر از شورای گذشته است.
وی موضوع ترافیک را از معضلات کلانشهر رشت عنوان کرد و با بیان این که رفع این مشکل نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار داشت: 35 میلیون تومان اعتبار برای مرکز کنترل ترافیک در شورای برنامه ریزی شهرستان رشت تصویب شده است.
وی بر ضرورت راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در کلانشهر رشت تاکید کرد.

**شعار ندهیم ، عمل کنیم
محمدحسن علیپور یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: صحبت ها شیرین است و عمل ها ضعیف؛ خوب است شعار ندهیم بلکه عمل کنیم.
وی با اشاره به مشکلات مردم در بخش های مختلف اظهار کرد: در مسکن مهر برای تردد مردم کمبود اتوبوس وجود دارد که بایستی برای رفع این مشکل اقدام شود.
وی با اشاره به معوقه حقوق کارکنان شهرداری رشت خاطرنشان کرد: کمک های مردمی را کنار بگذارید ، حقوق کارکنان را بدهید.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف ۲۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در محور فومن به سراوان
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست
  • شاخص سرانه سلامت در تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست
  • نجفی: سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی از استان‌ها مناسب نیست