Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يوزباشي گفت: من در قبال شهيد حججي احساس تکليف کردم و به خاطر احساس دِيني که به ايشان داشتم اين کار را انجام دادم.
به گزارش جام نيوز، مراسم رونمايي از تنديس شهيد حججي اثر علي‌اصغر يوزباشي با حضور هنرمندان و شخصيت‌هاي فرهنگي در مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري برگزار شد.
در حاشيه اين مراسم علي‌اصغر يوزباشي سازنده تنديس شهيد حججي گفت: من در قبال شهيد حججي احساس تکليف کردم و به خاطر احساس دِيني که به ايشان داشتم اين کار را انجام دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: قبلاً نيز تنديس شهيد حسين همداني را ساخته بودم که البته هنوز از آن رونمايي نشده است.
يوزباشي درباره علت انتخاب قالب سرديس براي اثرش گفت: چون ساخت سرديس نياز به صرف وقت کمتري دارد از اين قالب استفاده کردم؛ در ضمن ساخت مجسمه تمام‌قد نياز به سفارش‌دهنده دارد و نگهداري از آن نيز مشکل است.

وي تصريح کرد: دوست دارم اين مجسمه در نزديکي محل سکونت خانواده شهيد حججي نصب شود تا هديه‌اي براي آنها باشد؛ همچنين اميدوارم با تکثير از آن بتوانيم اين اثر را در بوستان‌ها و معابر نصب کنيم.
اين مجسمه‌ساز پيشکسوت درباره وضعيت فعلي هنر مجسمه‌سازي در ايران گفت: وضعيت امروز مجسمه‌سازي در ايران در مقايسه با گذشته بسيار بهتر است؛ قبل از انقلاب اکثر مجسمه‌سازان، درباري بودند و تعدادي از مجسمه‌سازان که امکان فعاليت در ايران را نداشتند به خارج از کشور مهاجرت کردند.
بسياري از افراد دوست دارند مجسمه‌سازي کنند اما زماني که به اين عرصه ورود مي‌کنند خود را ناتوان مي‌بينند؛ فعاليت مجسمه‌سازي نياز به ذوق دروني دارد تا شخص را براي ادامه اين مسير کمک کند؛ فراگيري اين هنر مستلزم داشتن تلاش مضاعف و عشق دروني است؛ به عبارت ديگر 99 درصدِ مجسمه‌سازي، ذوق و يک درصدِ آن تلاش است.
تسنيم
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: میر مهنای بندر ریگی شخصیت مهمی است که در ۲ جبهه مبارزه با استعمار هلند و همچنین افراد داخلی که هم پیمان استکبار بوده و معاهدات تجاری با هلند داشتند و در راستای تخریب ایشان کار می‌کردند، مبارزه می‌کرد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: میر مهنا در دو جبهه‌ی دفاع از ملیت کشور در مقابل استعمارگران هلند و حراست از مستضعفین و حفظ اموال مردم که مورد تاراج بود به فعالیت می‌پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ابتدای این مراسم گفت: آنچه که اهمیت آبراه راهبردی خلیج فارس را دوچندان می‌کند زیست گفتمانی در اطراف آن است که پررنگ‌ترین کلیدواژه این گفتمان مقاومت است.

حجت‌الاسلام محمد قادری ابراز داشت: در پنج قرن مقاومت استان بوشهر چهره‌هایی به عنوان طلایه‌دار شکوه خلیج فارس هستند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده و امسال توسط هیئت راهبر فرهنگی استان سردار میر مهنای بندر ریگی به عنوان پیوست فرهنگی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر انتخاب شد و بناست تمام اقدامات فرهنگی با محوریت شخصیت‌پردازی و هویت‌سازی با ابعاد شخصیتی ایشان رقم بخورد.

وی با اشاره به کنش‌های ملی انجام گرفته در مورد شخصیت میر مهنای بندر ریگی افزود: کنش‌های ملی هم برای ایشان وجود دارد و شخصیت‌هایی که قلم قوی دارند مثل نادر ابراهیمی اثر «بر کرانه‌های آبی سرخ» را برای ایشان می‌نویسد.

گفتنی است، هلندی‌ها در سده هجدهم میلادی ۱۶ سال در جزیره خارگ مستقر بودند و در نهایت در سال ۱۷۶۶ میلادی درگیری‌های طولانی شکل می‌گیرد و در نهایت هلندی‌ها تسلیم و مغلوب میر مهنای بندر ریگی شدند و میر مهنا پس از ۱۶ سال به حضور هلندی‌ها در خلیج‌فارس پایان می‌دهد.

کد خبر 6085618

دیگر خبرها

  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان