Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی قانون جذب حق‌التدریسی‌ها و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، 36 هزار نفر از آموزش دهندگان مشمول این قانون خواهند شد، گفت: به نظر می‌رسد مقاومت آموزش و پرورش برای این موضوع چندان وارد نیست.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوبه مجلس پیرامون جذب و استخدام رسمی معلمان حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی و در پاسخ به اینکه چه تعداد از آموزش‌یاران نهضت بر این اساس جذب آموزش و پرورش می‌شوند؟ اظهار کرد: این قانون به گونه‌ای تدوین شده که قابلیت تفسیر داشت و عبارت آموزش‌دهندگان تجمیعی از نظر ما مربوط به کسانی بود که دو آموزش دهنده به بالا دارند اما از نظر برخی دیگر نظیر نمایندگان مجلس شامل کسانی می‌شد که پنج آموزش دهنده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روی پنج نفر توافق کردیم که شمار آنها به حدود 36 هزار نفر رسید. البته شمار آنها که مدرک لیسانس و بالاتر دارند کمتر از این رقم است. در این باره باید مجلس تصمیم بگیرد. همچنین درباره آن دسته از آموزش یاران که قبل از سال 92 در نهضت بودند اما اکنون قطع همکاری کرده‌اند نیز مجلس باید تصمیم بگیرد که آیا حق  استخدام دارند یا خیر؟.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مقاومت آموزش و پرورش در این خصوص چندان وارد نیست، اظهار کرد: به هرحال قانونگذار حقی برای این گروه‌ها قائل شده است. اگر نیروهای پیش دبستانی و آموزش دهندگان نهضت مدنظر هستند، اینها برای نظام آموزش غیررسمی کار کرده‌اند و نمی‌توان آنها را دسته‌بندی کرد و درجه یک و دو برای آنها قائل شد. به هرحال این افراد برای نظام آموزشی زحمت کشیده‌اند.

باقرزاده ادامه داد: هیچ مستند قابل توجهی مبنی بر اینکه افرادی که با نهضت همکاری کرده‌اند صلاحیت‌های حرفه‌ای و دانش تخصصی پایین‌تری نسبت به نیروهای پیش دبستانی دارند، نداریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا آموزش دهنده‌های نهضت که استخدام شوند جذب آموزش و پرورش و نظام آموزش رسمی خواهند شد، یا در نهضت باقی می‌مانند؟ گفت: در قانون آمده است که این استخدام برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. ما باید برای رفع کمبود خود دوباره در شرایط خاص یا از معلمان استفاده کنیم یا فراخوان جدید بدهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل موضوع این است که اصلا مجلس از ابتدا نباید وارد تعیین تکلیف این موضوعات می‌شد، اظهار کرد: بالاخره پیش‌دبستانی‌ها و آموزش‌دهندگان نهضت جزو نظام آموزش غیررسمی هستند و ما دائما در معرض استفاده از ظرفیت جامعه هستیم و قرار نیست هرکس وارد بخش غیررسمی آموزش شد بلافاصله استخدام شود بلکه برای این افراد می‌توان امتیازاتی  قائل شد تا بتوانند راحت‌تر در آزمون‌های استخدامی پذیرفته شوند.

باقرزاده با اشاره به توانمندی نیروهای نهضتی گفت: البته شخصی که در نهضت سوادآموزی کار کرده، صلاحیتش پایین نیست و ما فارغ‌التحصیلان دوره دکتری و فوق لیسانس بسیاری داریم که اتفاقا برخی از آنها هم در پیش دبستانی کار کرده‌اند و هم به صورت حق‌التدریس در مدارس حضور داشتند.  جالب است وقتی همین افراد از موضع پیش دبستانی وار دمی‌شوند صلاحیت دارند اما وقتی با موضع نهضت سوادآموزی وارد می‌شود، به آنها گفته می‌شود صلاحیت ندارند و این از تعارضاتی است که باید حل شود.

وی در پاسخ به سوالی که بسیاری از صباحنظران در آموزش و پرورش نگران افت کیفیت تدریس با جذب این افراد هستند نیز به ایسنا گفت: همه ما نگران افت کیفیت هستیم اما آموزش و پرورش کدام پژوهش روشن را می‌تواند ارائه کند و بگوید کیفیت معلم حق‌التدریس از کیفیت معلمان جذب شده از طریق آزمون‌های استخدامی پایین‌تر است؟.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: البته آنها که از طریق تربیت معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند چهار سال تحت آموزش‌های تخصصی هستند و نگرانی درباره آنها کمتر است.

باقرزاده در پایان توصیه کرد: برخی افراد از طرح موضوعاتی که جنبه ابهام دارد بپرهیزند چراکه دوره اظهارنظرهای شخصی گذشته است و باید با شواهد متقن درباره شهروندانمان که برایمان زحمت کشیده‌اند سخن گفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،حسین رضایی زاده دبیر هیئت ممتحنه رشته طب سنتی و تاریخ پزشکی گفت: طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی  طرح تخصصی آموزش سلامت و سبک زندگی سالم است که دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با تمرکز بر روی سه قشر از مخاطبان در مدارس کشور آغاز خواهد کرد که مخاطبان آن شامل معلمان و مربیان پرورشی و سلامت مدارس، دانش آموزان و والدین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه طب ایرانی روشمند و علمی به دلیل آمیختگی با فرهنگ مردم یکی از بهترین ظرفیت‌های اصلاح سبک زندگی است ، گفت: طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی، با هدف آموزش‌های ساده و کاربردی با زبان کودکان برای دانش آموزان مقطع اول تا ششم تدوین شده تا با بهره گیری از فنون گرافیک و اصول آموزش کودکان، مهمترین آموزه‌های سبک زندگی را در قالب داستان به ایشان بیاموزد.

وی افزود: در مرحله اول طرح بیش از ۱۰۰۰ مدرسه در ۱۰ استان تهران، قم، البرز، قزوین، اصفهان، کرمان، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل و مازندران و ۳۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان قرار است آموزش‌های کلی سبک زندگی و سلامت و تغذیه سالم را فرا بگیرند تا بتوانیم سلامت خانواده را در کنار نظام آموزشی داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پیچیدگی و عظمت ساختار جسمی و روانی انسان از یک سو و ابعاد مختلف زندگی فردی، خانوادگی، شغلی و اجتماعی از سوی دیگر، همواره این سوال را در ذهن ما ایجاد می‌کند که چگونه می‌توانیم تعادل و سلامت خود و عزیزانمان را در این شرایط حفظ کنیم، زیرا ما به عنوان پدر و مادر می‌خواهیم بهترین کار ممکن را برای سلامتی فرزندانمان انجام دهیم و در این نقش، بهترین باشیم.

دکتر رضایی زاده افزود: وظیفه اصلی و مهم این است که برای حفظ سلامت خود به شیوه‌ای درست سواد سلامت بیاموزیم. بدانیم که چه چیز‌هایی لازم است بیاموزیم و چگونه آموخته‌هایمان را انجام دهیم، تا سبک زندگی ما سلامت محور شود.

دیگر خبرها

  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»