Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مطالعه نشان مي‌دهد درحال حاضر کشورهاي در حال توسعه با افزايش نرخ ابتلا به بيماري التهاب روده مواجه هستند، شرايطي که قبلا کشورهاي غربي با آن روبرو بودند.
به گزارش خبرنگار مهر، با افزايش روند صنعتي شدن در دنيا، کشورهاي در حال توسعه با افزايش نرخ ابتلا به التهاب روده مواجه هستند.
گيلاد کاپلان، عضو تيم تحقيق از دانشگاه کالگاري کانادا، در اين باره مي‌گويد: «در طول 100 سال گذشته شيوع بيماري التهاب روده در کشورهاي غربي افزايش يافت و سپس به حالت ثابت ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال تحقيق ما نشان مي‌دهد کشورهاي خارج از دنياي غرب هم با همين الگوي مشابه مواجه شده‌اند.»
بيماري التهاب روده جزء گروه بيماري‌هاي التهابي روده بزرگ و کوچک است. بيماري کرون و کوليت زخمي هم از انواع اوليه اين مشکل هستند.
محققان در اين تحقيق، مطالعات مشاهده‌اي مبتني بر جمعيت را در مورد شيوع بيماري کرون يا کوليت زخمي از سال 1990 به بعد بررسي کردند.
محققان دريافتند با افزايش روند صنعتي شدن در کشورهاي آسيا، آمريکاي جنوبي و خاورميانه، شيوع بيماري التهاب روده نيز به شکل چشمگيري در حال افزايش است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان