Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نرگس آبیار» کارگردان فیلم «نفس» که امسال به عنوان نماینده ایران در جشنواره آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) حضور دارد، در گفت وگو با خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را به تماشای فیلمش برای آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی فراخواند.

به گزارش ایرنا، آبیار در این رابطه افزود: تماشای این فیلم می‌تواند به جامعه آمریکا کمک کند تا متوجه شوند که ایرانی‌ها برخلاف ادعای برخی سیاست‌مدارهایشان، تروریست نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی که نخستین کارگردان زن ایرانی است که فیلمش به عنوان نماینده ایران در اسکار حضور دارد، ادامه داد: ترامپ از ادبیات تهدید برای کشورمان استفاده می‌کند، اما سوال این است که اگر به تماشای «نفس» بنشیند، آیا باز هم به این کار ادامه خواهد داد؟ آبیار درخصوص برخی انتقادها از فیلمش گفت: سه هزار کودک ایرانی در جریان جنگ با عراق کشته شدند، چرا من این‌ها را نباید نمایش بدهم؟ وی در خصوص «بهار» شخصیت اصلی فیلم «نفس» ادامه داد: می‌خواستم به جهانیان همه محدودیت‌هایی را که یک دختر ایرانی با آن مواجه است، نشان بدهم. این کارگردان ایرانی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: این موضوع ناشی از فرهنگ جامعه است. حتی خیلی از زنان در ایران بر این باورند که توانایی مردها از آن‌ها بیشتر است و زن‌ها حقوق کمتری نسبت به مردها دارند ... به عنوان یک زن اگر بخواهید ایده‌های جدید داشته باشید و موفق شوید، باید بجنگید. فیلم سینمایی نفس به کارگردانی آبیار درونمایه‌ای لطیف و ضدجنگ دارد. این فیلم زندگی چهارکودک به نام‌ های بهار، نادر، کمال و مریم را روایت می کند که در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 خورشیدی، در کشاکش جنگ تحمیلی ایران و عراق بزرگ می‌شوند. بهار به عنوان قهرمان داستان دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه دارد؛ رویاهایی که به حقیقت نمی پیوندد زیرا جنگ فرصت تحقق آنها را به او نمی دهد. آبیار علاوه بر «نفس» کارگردانی دو فیلم بلند دیگر از جمله «شیار 143» را در کارنامه دارد؛ فیلمی که در سی و دومین جشنواره فجر به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شد و «مریلا زارعی» برای آن موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوپک گلدره ؛ بازیگری که ۶ ماه در کما بود و مرگی که پایانش نبود

۱۸ سال پیش در چنین روزهایی پوپک گلدره از دنیا رفت و مادرش در مراسم تشییع پیکر او سفید پوشیده بود تا به گفته‌ی خودش «پوپک را خوشحال کند».

در چنین روزی بیتی را از زبان پوپک خواند با این مضمون: به روز مرگ چو تابوت من روان باشد/گمان مبر که مرا درد این جهان باشد» تا همان‌گونه که دخترش معتقد بود اعلام کند که «مرگ پایان یک کبوتر نیست».

به گزارش ایسنا، فروردین ماه سال ۸۵، گلدره خیلی ناگهانی دچار تصادفی شد که در جریان آن به کما رفت و چند ماه بعد جانش را از دست داد. در زمان مرگ، فقط ۳۵ سال داشت و مشغول بازی در سریال پربیننده دهه‌ی ۸۰ یعنی «نرگس» بود.

مرگ پوپک در آن زمان شوک بزرگی برای بیننده‌های تلویزیون محسوب می‌شد؛ به نحوی که خیلی‌ها بعد از گذشت ۱۸ سال هنوز بازی ناتمام او را که ستاره اسکندری به اتمام رساند، از یاد نبرده‌اند.

سالروز درگذشت پوپک گلدره بهانه‌ای شد تا مروری داشته باشیم بر این رفتن‌ شوکه‌کننده و جایگزینی تلخ این بازیگر که ستاره اسکندری نقشش را تکمیل کرد.

او تنها توانست در ۳۶ قسمت از مجموعه تلویزیونی «نرگس» به کارگردانی سیروس مقدم بازی کند. کارگردان و تهیه‌کننده به‌خاطر اینکه پوپک ۱۰ روز مقابل دوربین بود، به او ۴۸ ساعت استراحت دادند و او هم در پاسخشان گفته بود: می‌روم یک سری به دریا می‌زنم و می‌آیم. اما این رفتن به قیمت همیشه نیامدنش تمام شد. پوپک به آن جا رفت تا برای همیشه در دنیای شیرین دریا باقی بماند اما ساخت سریال نرگس باید ادامه پیدا می‌کرد.

او در حالی که مسافر یک خودروی پیکان بود، به دلیل انحراف به چپ راننده و برخورد مستقیم با یک پژو آردی، دچار ضربه مغزی و راهی بیمارستانی در آمل شد و پس از ماه‌ها به‌سر بردن در اغما، در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

زمانی که پوپک گلدره تصادف و پس از شش ماه فوت کرد، سازنده‌های سریال یک ماه وقت داشتند تا خود را بازیابی کنند. پس از آن بود که از قسمت ۳۶ به بعد ستاره اسکندری جایگزین پوپک گلدره شد.

اسکندری، با حضور در سی سی یو بیمارستان مهر تهران از پوپک اجازه گرفت تا به جای او ایفای نقش کند و در آن زمان گفت که «من فقط برای اینکه راش‌های پوپک باقی بماند قبول کردم که در سریال «نرگس» بازی کنم و به همین خاطر ادامه کار را به عهده گرفتم. هنوز هم باورم نمی‌شود که پوپک از بین ما رفته‌است و احساس می‌کنم او یک امانتی دست من داد و رفت.»

«نرگس» بدون حضور پوپک گلدره ادامه پیدا کرد و به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون مبدل شد اما هنوز هم برخی راز موفقیت این سریال در جذب مخاطب را حضور پوپک گلدره می‌دانند.

در قسمت سی و ششم، علاوه بر پخش آخرین حضور پوپک گلدره در این مجموعه، قسمتی به عنوان خداحافظی با او که شامل مصاحبه با خانواده و همکارانش بود، پخش شد.

بر روی سنگ مزار پوپک گلدره «دریا طوفانی می‌شود، آرام می‌گیرد، اما هرگز نمی‌میرد» حک شده است، پدر زنده‌یاد پوپک گلدره در این باره گفته است: غمگین هستیم، اما غم ما باشکوه است؛ چراکه فرزندی را از دست دادیم که میلیون‌ها تن به‌خاطر فوت او غمگین‌اند و ما به پشتوانه‌ی محبت مردم زنده هستیم، چراکه آنها، پوپک را بسیار دوست دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یادها و خاطره‌ها ؛ رضا عطاران ، پوپک گلدره ، نصرالله رادش و شعر خوانی 1376 (فیلم) ماجرای درگذشت پوپک گلدره از زبان مهدی سلوکی (فیلم) سرنوشت دردناک بازیگران زن در سریال نرگس | چرا سریال نرگس باعث مرگ بازیگران دختر شد(+عکس)

دیگر خبرها

  • آیا اسرائیل پاسخ به ایران را به بعد از عید «پِسَح» موکول می‌کند؟ | عید «پِسَح» یهودیان چیست و تا کی ادامه دارد؟
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • ایران به حمله پاسخ می‌دهد، اسرائیل چه کار خواهد کرد؟/ تعداد موشک‌ها ترسناک به نظر رسید
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • پوپک گلدره ؛ بازیگری که ۶ ماه در کما بود و مرگی که پایانش نبود
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد