Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-25@16:58:17 GMT

راهنمای سفر به روستوف | شهری کهن در روسیه

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۱۶۸۸

روستوف Rostov-on-Don یکی از کهن ترین شهر های روسیه و یک مرکز مهم گردشگری در این کشور است. این شهر که بر کرانه دریاچه نرو در استان یاروسلاول جای گرفته است، دروازه ای به منطقه شمال قفقاز به شمار می رود. روستوف یکی از بزرگ ترین و بین المللی ترین شهر های جنوب روسیه است و در مسافتی در حدود 200 کیلومتر از پایتخت این کشور یعنی مسکو قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر به روستوف بدانید که این منطقه برخلاف برخی از شهرهای روسیه برای تفریح و استراحت بسیار مناسب است؛ زیرا جاهای دیدنی روستوف دارای آب و هوای معتدل و طبیعت سرسبز و دیدنی است. از جاذبه های گردشگری روستوف رودخانه دان که از بزرگ ترین رودخانه ها در کل اروپا و یک نماد جغرافیایی و فرهنگی مهم در روسیه محسوب می شود از میان این شهر می گذرد. از طرف دیگر خلیج دریای آزوف برای گردشگران بسیار رویایی است. یکی از مهم ترین ویژگی های این شهر، ساختمان ها و کلیسا های قدیمی و دیدنی با معماری منحصر به فرد است. صنایع دستی مشهور شهر روستوف، مینا کاری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شهر زیبا و سفر به روستوف و تماشای جاهای دیدنی روستوف و برنامه ریزی برای یک سفر به یاد ماندنی این مطلب را بخوانید.

روستوف کرملین Rostov Kremlin

روستوف کرملین Rostov Kremlin در مجموعه جاهای دیدنی روستوف ناحیه ای بین میدان کلیسای جامع Cathedral Square و دریاچه است که توسط لونا سیسوویچ Iona Sysoevich برای ساخت محل اقامت افسانه ای اش انتخاب شد. ساخت اکثر بخش های روستوف کرملین بین سال های 1667 و 1694 انجام گرفت. بناهای اصلی این منطقه زیبا، کلیسای Savior Church-na-Senyakh ، کلیسای Church of St. Gregory ، کلیسای St. John the Apostle و کلیسای جامع رستاخیز Resurrection of Christ هستند. این مجموعه همچنین شامل یازده برج ناقوس، تعداد زیادی قصر، تعدادی برج ناقوس کوچک و کلیسای کوچک Church of Our Lady of Smolensk ساخته شده به سبک باروک است. کلیسای جامع و چهار کلیسای مرتفع کرملین با گنبد های نقره ای رنگ خود از جاذبه های گردشگری روسیه  آنچنان جذابیت دارند که در سرتاسر شهر نیز نمونه هایی کپی شده از آنها ساخته شده است. دو صومعه بزرگ در سمت راست و چپ روستوف کرملین Rostov Kremlin قرار دارند که هر دو در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم میلادی به سبک نئوکلاسیک در سفر به روستوف ساخته شده اند.

کلیسای جامع رستاخیز Cathedral of Resurrection

در سفر به روستوف کلیسای جامع رستاخیز از جاهای دیدنی روستوف و جاذبه های گردشگری روستوف  یکی از کلیساهای فوق العاده و قابل توجه روستوف کرملین Rostov Kremlin می باشد. این کلیسا که گنبدهای نقره ای رنگ بسیار زیبایی دارد، در سال 1719 ساخته شده است؛ اما قدمت آن به سال 1652 بر می گردد؛ به زمانی که یک کلیسای چوبی بود و وقف رستاخیز خدا شده بود. با وجود این که پتر کبیر (مشهورترین تزار روسیه) ، ساختن بناهای سنگی را در همه جای کشور به جز شهر سنت پیترزبورگ ممنوع کرده بود، ساخت این کلیسا ادامه یافت. شایعاتی وجود دارند که می گویند تزار برای این کلیسا استثناء قائل شده بود و برخی شایعات دیگر ادعا می کنند خود تزار در ساخت این بنا نقش داشته است.

صومعه اسپاسو یاکوولوسکی Spasso Yakovlevsky Monastery

صومعه سنت جاکوب در سفر به روستوف نجات دهنده St. Jacob Saviour یا همان اسپاسو یاکوولوسکیSpasso Yakovlevsky  یک صومعه ارتدوکس شرقی می باشد که در سمت چپ روستوف کرملین Rostov Kremlin و در حاشیه شهر روستوف واقع شده است. این صومعه در قرن چهاردهم میلادی در کناره های دریاچه نرو Lake Nero در جنوب غربی شهر روستوف ساخته شده است.

خانه مارگاریتا شرنووا Margarita Chernova's house

این عمارت فوق العاده از جاهای دیدنی روستوف از جاذبه های گردشگری روستوف دو طبقه ای که زیبایی خاصی به خیابان بولشایا سادووایا Bolshaya Sadovaya بخشیده است، در سال 1899 به طور خاص برای بازیگر مشهور قرن نوزدهم مارگاریتا شرنووا Margarita Chernova ساخته شد. این بنای زیبا که توسط معمار مشهور ان دوروشنکو N. Doroshenko طراحی شد، هدیه ای از طرف تاجری به نام پارامونف Paramonov بود که در دام عشق این بازیگر زیبا گرفتار شده بود. برج بلندی در ورودی اصلی این بنای بی نظیر وجود دارد که مانند تاجی زینت بخش آن شده است. این بنا در طول جنگ ، دچار آسیب دیدگی جدی شد؛ اما در سال 2001، بازسازی آن کامل گشت و هم اکنون در معرض دید عموم قرار دارد.

کلیسای جامع ولادت مریم باکره Cathedral of the Nativity of the Blessed Virgin Mary

این کلیسای مهم شهر روستوف از جاهای دیدنی روستوف در خیابان استانیسلاوسکی Stanislavsky واقع شده است. این کلیسا کپی کوچک تر کلیسای جامع مسیح نجات دهنده Christ the Savior Cathedral در شهر مسکو می باشد و به شکل یک صلیب ساخته شده است. بازار مرکزی شهر نیز در نزدیکی این کلیسا قرار دارد.

 

سالن باله و اپرای دولتی روستوف Rostov State Opera and Ballet

این سالن خوب تئاتر موزیکال در فاصله نزدیکی از سالن تئاتر ماکسیم گورکی قرار گرفته است و هر روزه در آن اپراها و نمایش های باله بسیار عالی با طراحی فوق العاده و طراحی صحنه های پر خرج به اجرا در می آیند.

 پلکان سنگی Stone stairway

پلکان سنگی Stone Staircase از جاهای دیدنی روستوف و در شهر روستوف در مقایسه با پلکان Potyomkinskaya در شهر اودسا، دوازده سال بیشتر قدمت دارد و کمتر شناخته شده است. اما زیبایی اش کمتر از آن پلکان نیست. معمار هر دو این مکان های دیدنی، معمار ایتالیایی فرانس بوفو Frans Buffeau می باشد. از سال 1823 که این پلکان ساخته شده، شهروندان شهر روستوف و گردشگران میهمان از آن پایین می روند تا به منطقه پوشکین در کناره رود دان برسند. این پلکان یادآور شهرت و شجاعت ارتش روسیه است؛ چرا که در جریان جنگ سال 1855، روی پله های همین پلکان، دان کازاکس Don Kazaks، مردان انگلیسی را که آماده فتح شهر و تصرف آن بودند با آتش توپخانه خود از سوی ساحل متوقف کرد.

خیابان پوشکینسکایا PUSHKINSKAYA STREET

این که به شهر روستوف و جاهای دیدنی روستوف سفر کنید و در سبز ترین، پر سایه ترین، آرام ترین، فرهنگی ترین، رمانتیک ترین و جوانانه ترین خیابان این شهر، یعنی خیابان پوشکینسکایا ، قدم نزنید به نظر غیر ممکن می آید. به این بلوار پر زرق و برق بروید و به تاریخ گوش فرا دهید. بناهای باستانی با نماهای فوق العاده زیبا، فروشگاه های کوچک و دنج، نیمکت های سایه دار، فرش های سبز و پرپشت از چمن و بنای یادبود متعلق به پوشکین (شاعر و نویسنده روسی سبک رومانتیسیسم) که این خیابان به افتخارش نامگذاری شده است از ویژگی های مهم این خیابان به شمار می روند. خانه شهردار The House of the Mayor Zvorykin نیز یکی از بناهای مهم و قابل توجه این خیابان به شمار می رود.

کلیسای بشارت یونانی The Greek Annunciation Church

کلیسای بشارت یونانی The Greek Annunciation Church در اوایل قرن بیستم میلادی در شهر روستف ساخته شد. این کلیسا در تقاطع خیابان های Universitetsky و Malo-Sadovaya و در نزدیکی کتابخانه عمومی دان Don public library قرار دارد و بارها در طول تاریخ خود بازسازی شده، مورد تعطیلی و افتتاح دوباره قرار گرفته و مورد استفاده های گوناگون قرار گرفته است.

 

قصر فرهنگ روستسلمش Palace of culture Rostselmash

قصر روستسلمش جای خارق العاده ای برای هنرمندان، برای ملاقات با دوستان و خوشگذرانی به شمار می رود؛ چرا که تعداد بی شماری از رخدادهای سرگرم کننده، کنسرت و فستیوال های موسیقی در این بنا رخ می دهد. سالن این خانه فرهنگ بازسازی شده و مجهز به تمامی تجهیزات آکوستیک مدرن می باشد. در این بنا همچنین سالن های ویژه ای برای برگزاری نمایشگاه های مختلف و سمینارها و جلسات متعدد است. ظرفیت سالن های کنسرت و تئاتر 1000 نفر و ظرفیت سالن های رخداد های رسمی 300 نفر می باشد.

 

کلیسای سنت جورج Church of St. George

کلیسای سنت جورج Church of St. George از جاذبه های گردشگری روستوف و جاهای دیدنی روستوف  یک کلیسای ارتدوکس روسی در روستای سانداتا Sandata و منطقه سالسکی Salsky می باشد که در اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شده است. در سال 1960 و در جریان کمپین های ضد مذهب نیکیتا خروچف Nikita Khrushchev این کلیسا تعطیل شد. مردم منطقه جلوی تخریب کامل این کلیسا را گرفتند و فقط قسمتی از برج ناقوس آن آسیب دید. این کلیسا بین سال های 1989 و 1991 مورد بازسازی کامل قرار گرفت و در سفر به روستوف به روی عموم باز شد.

مرکز خرید رینوک مرکزی Central Rinok

مرکز خرید رینوک  در پایین شهر روستوف، در خیابان استانیسلاوسکی Stanislavskovo و نزدیکی تقاطع دو خیابان Bolshaya Sadovaya و Buddyonovskiy قرار گرفته است. این مرکز خرید روباز و سرپوشیده که دارای فروشگاه ها و غرفه های فروش کوچک است برای غربی ها و گردشگران بیگانه با این منطقه که به چانه زدن و شنیدن داد و بیداد فروشنده ها عادت ندارند، می تواند هم هیجان انگیز و هم ترسناک باشد. بیشتر بخش های رینوک  به غذا و پوشاک اختصاص یافته است؛ اما همه چیز برای خرید وجود دارد. حتی اگر بلد نباشید به زبان روسی صحبت کنید، خرید کردن در رینوک به خرید در فروشگاه های زنجیره ای گران قیمت اطراف آن ارجحیت دارد.

سالن تئاتر آکادمیک ماکسیم گورکی Maxim Gorky Academic Drama Theatre

این سالن تئاتر از جاذبه های گردشگری روستوف، نه تنها جایگاه اجرای نمایش های درام مختلف، بلکه اجرای کنسرت ها و نمایش های کمدی نیز می باشد. این سالن در انتهای شرقی خیابان بولشایا سادوایا Bolshaya Sadovaya و روبروی بنایی به نام استلا Stella قرار گرفته است. این سالن تئاتر همیشه حتی در ماه های تابستان که سایر سالن های تئاتر ممکن است بسته باشند به روی عموم باز است و قیمت بلیط های آن به نوع نمایش اجرا شده در آن بستگی دارد.

خانه وارونه Upside Down House

در سفر به روستوف، خانه وارونه ای از جاذبه های گردشگری روستوف  وجود دارد که مکان تفریحی مورد علاقه کودکان در سرتاسر دنیا می باشد. این خانه که در سال 2015 افتتاح شده است، حس بسیار عجیبی به بازدید کنندگان می دهد. برای یک لحظه، به نظر می آید که شما در حال افتادن از جایی هستید و این احتمالا به این علت است که سقف خانه زیر پایتان قرار دارد. صاحبان این خانه قصد دارند دکوراسیون و طراحی داخل این خانه را تغییر بدهند تا بتوانند بازدید کنندگان را برای بارهای دوم و سوم نیز به این خانه بکشانند.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها

این کشور با فرهنگ غنی، تاریخ جذاب و طبیعت بکر، هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. اگر قصد سفر به تایلند را دارید، این راهنمای جامع به شما کمک می‌کند تا سفری بی‌نظیر و خاطره انگیز را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به تایلند

یکی از مهمترین مواردی که برای برنامه‌ریزی سفر به تایلند باید مدنظر قرار دهید، انتخاب زمان مناسب است. بهترین زمان سفر به تایلند به آب و هوا و نوع فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد. اما در مجموع می‌توان زمان‌های پر گردشگر تایلند را در موارد زیر خلاصه کرد:

فصل خشک (نوامبر تا آوریل): این فصل خنک‌ترین و خشک‌ترین زمان سال در تایلند و بهترین زمان برای بازدید از سواحل و جزایر است.

فصل مرطوب (مه تا اکتبر): این فصل گرم‌ترین و مرطوب‌ترین زمان سال در تایلند و بهترین زمان برای بازدید از کوه‌ها و جنگل‌ها است.

اخذ ویزا مسافرتی

نکته دیگری که باید درباره سفر به این مکان زیبا درنظر بگیرید آماده کردن مدارک لازم است. برای سفر به تایلند به ویزا نیاز دارید. می‌توانید ویزای خود را به صورت آنلاین یا در بدو ورود به فرودگاه دریافت کنید.

ویزای آنلاین: برای دریافت ویزای آنلاین باید به وب سایت اداره مهاجرت تایلند مراجعه کرده و فرم درخواست را پر کنید. پس از پرداخت هزینه ویزا، می‌توانید آن را به صورت آنلاین دریافت کنید.

ویزای فرودگاهی: می‌توانید ویزای فرودگاهی را در بدو ورود به فرودگاه‌های بین‌المللی تایلند دریافت کنید. برای دریافت این ویزا باید پاسپورت معتبر، بلیط برگشت و پول نقد کافی برای پرداخت هزینه ویزا داشته باشید.

نکات مهم درباره تایلند

وقتی برای سفر به تایلند برنامه‌ریزی می‌کنید در نظر گرفتن نکات زیر می‌واند بر کیفیت سفر شما تاثیر مستقیم داشته باشد:

پول رایج

واحد پول تایلند بات (THB) است. می‌توانید پول خود را در صرافی‌ها یا بانک‌ها به بات تبدیل کنید.

زبان

زبان رسمی تایلند، تایلندی است. با این حال، انگلیسی در مناطق توریستی به طور گسترده صحبت می‌شود.

حمل و نقل

بهترین راه برای گشت و گذار در تایلند استفاده از اتوبوس، قطار، تاکسی یا توک توک است.

اتوبوس: اتوبوس‌ها ارزان‌ترین و رایج‌ترین وسیله حمل و نقل در تایلند هستند. آنها به تمام نقاط کشور سفر می‌کنند.

قطار: قطارها سریع‌تر و راحت‌تر از اتوبوس‌ها هستند، اما گران‌تر نیز هستند. آنها به شهرهای اصلی تایلند سفر می‌کنند.

تاکسی: تاکسی‌ها راهی آسان و راحت برای گشت و گذار در شهرها هستند.

توک توک: توک توک‌ها نوعی موتور سیکلت سه چرخ هستند که در تایلند بسیار محبوب هستند. آنها ارزان‌تر از تاکسی‌ها هستند، اما ممکن است امن نباشند.

اقامت در سفر

تایلند طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی را برای همه بودجه‌ها ارائه می‌دهد، از هاستل‌ها و هتل‌های ارزان قیمت گرفته تا استراحتگاه‌های لوکس.

هاستل‌ها: هاستل‌ها ارزان‌ترین گزینه اقامتی در تایلند هستند و هزینه‌های آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

هتل‌های ارزان قیمت: هتل‌های ارزان قیمت، اتاق‌های خصوصی با حمام مشترک ارائه می‌دهند.

هتل‌های میان رده: هتل‌های میان رده طیف وسیعی از امکانات را از جمله اتاق‌های خصوصی با حمام خصوصی، استخر شنا و رستوران ارائه می‌دهند.

استراحتگاه‌های لوکس: استراحتگاه‌های لوکس بهترین امکانات و خدمات را ارائه می‌دهند.

غذا

غذاهای تایلندی به خاطر طعم‌های تند و ترش و استفاده از مواد اولیه تازه مشهور هستند. برخی از محبوب‌ترین غذاهای تایلندی عبارتند از:

پد تای: رشته فرنگی برنج سرخ کرده با تخم مرغ، توفو، سبزیجات و سس تاماریند.

تام یام گونگ: سوپ تند و ترش با میگو، قارچ، گوجه فرنگی و برگ‌های لیمو.

ماسا من کاری: کاری مرغ یا گوشت با شیر نارگیل، بادام زمینی و ادویه جات.

سوم تام: سالاد پاپایا سبز با گوجه فرنگی، بادام زمینی و سس تند

مکان‌های دیدنی

تایلند جاذبه‌های دیدنی متعددی برای ارائه به گردشگران دارد، از جمله:

معابد: تایلند به خاطر معابد بودایی خود مشهور است که برخی از آنها مانند معبد وات آرون و معبد وات فو در بانکوک، از شهرت جهانی برخوردار هستند.

سواحل: تایلند دارای سواحل شنی خیره کننده‌ای در دریای آندامان و خلیج تایلند است که مکانی ایدئال برای غواصی هستند.

جزایر: تایلند دارای بیش از 1400 جزیره است که هر کدام زیبایی و جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارند. پوکت، فی فی، سامویی و کرابی از جمله محبوب‌ترین جزایر تایلند هستند.

غذا: غذاهای تایلندی به خاطر طعم‌های تند و ترش و استفاده از مواد اولیه تازه مشهور هستند.

مردم: مردم تایلند به گرمی و مهمان نوازی معروف هستند و همیشه پذیرای گردشگران هستند.

نکات مهم برای سفر به تایلند

پس از همه مواردی که گفته شد پس از خرید تور تایلند باید تمامی نکات زیر را نیز مدنظر قرار دهید تا سفر خوبی را تجربه کنید:

لباس: هنگام بازدید از معابد و مکان‌های مذهبی، باید لباس پوشیده بپوشید.

چانه زنی: در بازارهای سنتی تایلند، چانه زنی امری عادی است.

آداب و رسوم: قبل از سفر به تایلند، برخی از آداب و رسوم و فرهنگ این کشور را یاد بگیرید.

ایمنی: تایلند کشوری امن برای سفر است. با این حال، مانند هر کشور دیگری، باید مراقب وسایل خود باشید و از مکان‌های خطرناک دوری کنید.

بیمه سفر: قبل از سفر به تایلند، بیمه سفر تهیه کنید.

رزرو تور تایلند در فلای‌تودی

تایلند کشوری زیبا و متنوع با جاذبه‌های متعدد برای ارائه به گردشگران است. با دنبال کردن نکات ذکر شده در این راهنمای جامع، می‌توانید سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز به تایلند داشته باشید. اگر به دنبال یک راه آسان و راحت برای برنامه‌ریزی سفر خود به تایلند هستید، می‌توانید از خدمات شرکت معتبر فلای‌تودی استفاده کنید. فلای‌تودی طیف گسترده‌ای از تورهای تایلند را با قیمت‌های مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. این تورها شامل پرواز، هتل، حمل و نقل و ویزا است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899084

دیگر خبرها

  • راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی ۵۰۰ ساله
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • اعتراض متفاوت و شوکه کننده به کریدور زنگه زور توسط کلیسای سرکیس مقدس + تصاویر
  • راهنمای سفر به دبی در بهار 1403
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان
  • محبی؛ نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • جشن هواداران اینتر در خیابان‌های میلان و در مقابل کلیسای معروف شهر پس از کسب بیستمین قهرمانی در سری آ / فیلم