Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکنون بیش از ۲۶ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی(ع) از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد خاک ایران شده‌اند و پس از پذیرایی مردمی و به در کردن خستگی راه در محلی با ۱۵۰۰ کیلومتر فاصله از کربلا، راهی زیارت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میرجاوه، میرجاوه شهرستانی معمولاً آرام و کم‌حاشیه است که در طول سال اخبار کمی از آن در رسانه‌ها منتشر می‌شد؛ البته باید ماه محرم و ایام اربعین را استثنا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها میرجاوه به محلی پرتردد تبدیل شده و رنگ و بوی حسینی(ع) به خود گرفته است؛ این شهرستان مرزی محل ورود زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) به ایران محسوب می‌شود که در پی استقبال مردمی و پذیرایی خوبی که توسط مردم سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر از این زائران صورت گرفته، سال به سال بر جمعیت این عاشقان حسینی(ع) افزوده می‌شود.

اگر در این روزها به نقطه صفر مرزی، یعنی پایانه مرزی میرجاوه برویم، شاهد خواهیم بود که از مسئولان و سران طوایف تا روحانیون و مردم عادی شیعه و سنی خود را به مرز میرجاوه رسانده‌اند تا به زوار پاکستانی اربعین حسینی(ع) خوش آمد بگویند.

خدمت به زائران حسینی(ع) در فاصله 1500 کیلومتری کربلا

اگرچه این نقطه 1500 کیلومتر از کربلا فاصله دارد، اما خیلی‌ها همینجا نشان خادم‌الحسین(ع) را بر سینه‌های خود نصب کرده‌اند و به این خادمی افتخار می‌کنند. یکی از خادمان موکب امام خمینی(ره) مستقر در مرز میرجاوه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: از حدود 2 هفته مانده به اربعین در شهرستان میرجاوه مستقر شده‌ام تا به زائران پاکستانی خدمت‌رسانی کنم.

این شهروند زاهدانی می‌افزاید: خدمت به این زائران را افتخار خود می‌دانم و به نظرم ثواب این عمل کمتر از حضور در پیاده‌روی اربعین نیست به همین دلیل تصمیم دارم تا زمان بازگشت زائران پاکستانی در موکب امام خمینی(ره) حضور داشته باشم و به زائران خدمت‌رسانی کنم.

یکی از خادمان پاکستانی که در کنار خادمان شیعه و سنی ایرانی مشغول خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی است، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: از منطقه پیشاور کشور پاکستان به میرجاوه آمده‌ام و قصد دارم در کنار خادمان ایرانی به زائران هم وطنم خدمت‌رسانی کنم.

وی می‌افزاید: قصد داشتم مستقیم به کربلا بروم اما وقتی دیدم مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با چه عشق و علاقه‌ای مشغول خدمت‌رسانی به هم‌وطنانم هستند، تصمیم گرفتم چند روزی به عنوان خادم در کنار آنها بمانم و بعد از آن راهی زیارت شود.

زائران پاکستانی: قدردان پذیرایی ملت ایران هستیم

یکی از آقایان زائران پاکستانی در بدو ورود به خاک ایران به خبرنگار تسنیم می‌گوید: از صمیم قلب خوشحالم که راهی زیارت امام حسین(ع) هستم. برنامه‌ریزی و مدیریت جمهوری اسلامی ایران در پذیرایی از زائران پاکستانی بسیار خوب و قابل تقدیر است و ما از این بابت از ملت ایران ممنون هستیم.

خانم زائر پاکستانی نیز می‌گوید: به عشق مولایم امام حسین(ع) راهی این سفر طولانی شده‌ام. پیمودن مسیر زائران پاکستانی از پاکستان تا کربلا به ویژه در داخل خاک پاکستان دشوار است و سختی‌های فراوانی دارد اما عشق به امام حسین(ع) موجب می‌شود سختی راه به چشم زائران نیاید.

افزایش 30 درصدی ورود زائران پاکستانی

امنیت و آرامش در مرز میرجاوه سبب افزایش 30 درصدی ورود زائران شده و مدیر پایانه مرزی میرجاوه در این رابطه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: پیش‌بینی شده در ایام اربعین امسال 35 هزار تا 40 هزار زائر پاکستانی با 300 تا 400 دستگاه اتوبوس از پاکستان وارد مجموعه پایانه مرزی میرجاوه شده و از اینجا عازم کربلا شوند.

کیخا با اشاره به اینکه از ابتدای محرم تاکنون بیش از 25 هزار زائر پاکستانی از کشور پاکستان وارد استان شده‌اند، افزود: بخش عمده این زائران به وسیله 243 دستگاه اتوبوس تردد کرده‌اند اما تعدادی نیز به صورت پیاده وارد کشور شده‌اند و پس از آن به وسیله خودرو و تاکسی‌های موجود در مرز ادامه مسیر داده‌اند.

رضا بختیاری،‌ دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه ورود زائران پاکستانی به خاک ایران در این مدت با اتوبوس و پای پیاده انجام شده، اظهار داشت: صبح روز گذشته 1150 زائر حسینی پاکستان به وسیله 17 دستگاه اتوبوس از مرز میرجاوه وارد کشور شدند و پس از استقبال در موکب مرزی امام خمینی(ره) در ادامه در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان داده شده و پذیرایی شدند.

وی با اشاره به اینکه 700 خادم از مردم سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی اربعین حسینی ساماندهی شده‌اند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 22 هزار زائر پاکستانی با گذر از سیستان و بلوچستان به کربلا مشرف شدند.

بختیاری با اشاره به اینکه ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در زمینه ارائه 5 خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی فعالیت می‌کند، افزود: همه فعالان در ستاد تلاش دارند نا زائران پاکستانی با بهترین خاطرات استان را به مقصد زیارت ترک کنند.

ورود 26000 زائر پاکستانی به خاک ایران

علی خانقائی، مدیرکل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از 24 شهریورماه تاکنون بیش از 26 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شده‌اند که بخشی با 258 دستگاه اتوبوس پاکستانی و بخش دیگر با 338 دستگاه اتوبوس ایرانی به مرزهای غربی کشور اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کرایه اعزام زائران از استان مانند سال گذشته بوده و افزایشی در نرخ کرایه‌ها نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش آمار مسافران در سال جاری این آمادگی وجود دارد تا با استفاده از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل داخلی، امسال نیز شاهد جا به جایی زایران پاکستانی بدون هیچگونه مشکلی باشیم.

عبور 7500 زائر پاکستانی اربعین حسینی(ع) از مرز میرجاوه

محمد میهنی، فرماندار میرجاوه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از دوم آبان‌ماه تاکنون بیش از 7 هزار و 500 زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) از مرز میرجاوه عبور کرده‌اند. ورود زائران حسینی از پاکستان برای شرکت در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به مرز میرجاوه از اول محرم آغاز شده و تاکنون بیش از 26 هزار زائر از این مرز عبور کرده‌اند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تعداد زائرانی که از کشور پاکستان برای شرکت در مراسم عزاداری محرم و اربعین حسینی(ع) از مرز میرجاوه عبور کنند در مجموع به 35 هزار نفر برسد. در زائرسرای میرجاوه امکان اسکان 400 نفر از زائران وجود دارد و به همت کمک‌های مردمی صبحانه و غذای گرم نیز در اختیار این زائران قرار می‌گیرد.

میهنی گفت: تمامی امکانات برای پذیرایی از زائران در پایانه مرزی میرجاوه فراهم است و موکب این پایانه مرزی به مدت 20 روز در این محل مستقر است و مردم استان نیز به صورت خودجوش به میهمانان پاکستانی خدمت‌رسانی کنند.

پیش‌بینی خدمت‌رسانی آستان قدس به 50 هزار زائر پاکستانی

دادخدا خدایار، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: آستان قدس رضوی در هر شبانه‌ روز به‌ طور متوسط به 1500 زائر پاکستانی خدمت‌رسانی کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پس از اربعین به بیش از 50 هزار زائر خدمت‌رسانی شود.

وی ادامه داد: این خدمات شامل مواردی از جمله غذای گرم و فراهم آوردن شرایط استراحت زائران است که توسط خادمان افتخاری امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان به زائران ارائه می‌شود. زائرسرای امام رضا(ع) سال گذشته نیز پذیرای زائران بود و خدماتی را ارائه کرد اما امسال این خدمات به صورت گسترده‌تری ارائه می‌شود.

خدایار خاطر‌نشان کرد: بخشی از خدمات ارائه شده در زائرسرای امام رضا(ع) توسط آستان قدس رضوی هزینه شده و سایر هزینه‌ها با همراهی خیران و کمک‎های مردمی پرداخت می‌شود. در حال حاضر به همت آستان قدس زائرسرای مرزی در میرجاوه در حال احداث است تا سال آینده این شهرستان مرزی پذیرای زائران بیشتری باشد.

انتهای پیام/

R7843/P1336/S6,65/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از حدود یک میلیون زائر منتظر تشرف به حج تمتع، حدود ۹۰ هزار نفر امسال اعزام می‌شوند.

حسینی افزود: تاکنون ثبت نام بیش از ۸۲ هزار و ۷۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۳ قطعی شده و روند و اقدامات لازم برای صدور روادید آنها آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

مرعشیT رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هم گفته است: استطاعت ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع شده اند و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی