Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: جمعه‌بازار صنایع بومی محلی رشمون در راستای حمایت از اشتغال‌زایی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه در قسمت انتهایی بلوار آزادگان بندرعباس به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، منصور اخلاقی پور در جلسه‌ای که به‌منظور هماهنگی دستگاه‌های اجرایی جهت راه‌اندازی جمعه‌بازار رشمون در محل این بازارچه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی جمعه‌بازار صنایع بومی محلی رشمون حمایت از اشتغال‌زایی برای مددجویان مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در استان هرمزگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی سازمان‌های مردم‌نهادی که صنایع‌دستی، لباس و دیگر اقلام تزئیناتی را توسط مددجویان خود تولید می‌کنند، می‌توانند در این جمعه‌بازار غرفه گرفته و محصولات تولیدی بومی خود را به فروش برسانند.

اخلاقی پور با تأکید بر عدم ورود کالاهای وارداتی به‌خصوص کالاهای چینی به این بازارچه، بیان کرد: باید مراقبت شود که اطراف جمعه‌بازار افراد دیگری جهت سوءاستفاده مبادرت به دست‌فروشی اجناس وارداتی نکنند و در این رابطه از ارگان‌های انتظامی و شهرداری کمک خواهیم گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان بابیان اینکه در زمینه ایجاد بستر اشتغال برای معلولین و توان‌خواهان تمامی اجتماع مسئول است، خاطرنشان کرد: وقتی شخصی دچار معلولیت و یا بیماری خاص و نادری شده است قطعاً در روحیه و زندگی او بازتاب بسیار منفی خواهد داشت اما وقتی همین شخص تصمیم می‌گیرد از این روحیه منفی جداشده و برای جامعه‌اش مفید واقع شود، همه ما وظیفه‌داریم این بستر را برایش فراهم کنیم.

اخلاقی پور یادآور شد: این افراد نمی‌توانند هر کار و شغلی داشته باشند و اشتغال در این زمینه معمولاً شغل‌های خانگی و خرد است اما قطعاً جهت تداوم، نیاز به ایجاد بازار فروش تولیدات و حمایت و پشتیبانی دارد.

وی تأکید کرد: در کنار افراد دارای بیماری و معلولیت باید اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه همچون زنان سرپرست خانوار و ایتام نیز دیده شوند و برای این اقشار زمینه کار و فعالیت حداقلی را فراهم کنیم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به عملکرد خوب سازمان‌های مردم‌نهاد در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر هرمزگان، عنوان کرد: مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی با حمایت مردم و خیرین خود توانسته‌اند چتر حمایتی حداقلی را برای این اقشار ایجاد کنند و حالا دستگاه‌های اجرایی هستند که می‌بایست با پشتیبانی از این تشکل‌های فعال و صالح این چرخه را تکمیل کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام سیدرضا فاضلیان گفت: این مراسم  با حضور گروه های مختلف مردم انقلابی و همیشه در صحنه همدان در حمایت از مردم مظلوم غزه و خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی و همچنین محکومیت جنایات رژیم منفور صهیونیستی برگزار می شود.

او افزود: جنایات رژیم‌صهیونیستی اسرائیل علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین همچنان ادامه دارد و مردم همدان در این راهپیمایی پرشور، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و اعلام حمایت همه‌جانبه از گروه‌های مقاومت فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات ددمنشانه رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی به نمایش می گذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان تأکید کرد: این راهپیمایی فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت پس از اقامه نماز جمعه از مسیر حسینیه امام خمینی(ره) به سمت چهار راه شریعتی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • اجتماع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور