Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@22:14:52 GMT

مهمانان جشن تولد 77 سالگی آیدین آغداشلو

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۲۶۰۳

رویداد۲۴-جشن تولد 77 سالگی آیدین آغداشلو؛ عصر روز گذشته در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد. این نقاش پیشکسوت در ابتدای مراسم گفت: از همه کسانی که 77 سالگی مرا به یاد داشتند تشکر می‌کنم و کسانی که هنوز به یاد دارند که من هنوز هستم.

وی ادامه داد: من همیشه به این مطلب اشاره کرده‌ام که وقتی ما از چیزی تجلیل می‌کنیم، در حقیقت داریم از خودمان تجلیل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی حافظه تاریخی ما هنوز کار می‌کند. ما سعی می‌کنیم که به یادمان بمانند آن چیزهایی که زود فراموش می‌شوند. این یک نبرد است. جنگیدن با فراموشی‌ست. من در این 63 سالی که کار کرده‌ام و کار فروخته‌ام، تقریباً همیشه درون‌مایه کارهایم جدال با فراموشی بوده است. نمونه‌هایی از هنر گذشته را در کارهایم بازسازی کرده‌ام، و آن‌ها را ستایش کرده‌ام.

آغداشلو ضمن بیان اینکه حفاظت از حافظه‌ی تاریخی وظیفه‌ی مهمی است، گفت: البته این امر، قابل توصیه نیست. در پی آن هم نیستم که مبانی خود را به دیگران دیکته کنم. این راهی بوده که من طی کرده‌ام.

او گفت: ملتی که حافظه تاریخی‌اش را آرام آرام از دست می‌دهد، و یا به خیال خودش آن حافظه را تصحیح می‌کند، در حقیقت دچار بیماری فراموشی تاریخی می‌شود؛ یعنی در ظاهر امر مشکلی ندارد و کارهای روزمره‌اش را هم انجام می‌دهد؛ ولی آرام آرام مثل بیماری آلزایمر دیگر حتی مادر، پدر، فرزند و خانه‌اش را هم به جا نمی‌آورد و نمی‌شناسد. ما در طول تاریخ، زیاد دیده‌ایم ملت‌هایی که بر اثر همین امر مرده و از بین رفته‌اند.

وی در پایان گفت: همیشه سعی کرده‌ام با از یاد رفته شدن مبارزه کنم. اما هیچ وقت دچار توهّم نشده‌ام و فکر نکرده‌ام که می‌توانم چیزی را تغییر دهم یا چیزی را اصلاح کنم. اما سعی کرده‌ام که آن کاری که بلد هستم را درست انجام دهم.

در ادامه، مجید ملانوروزی (مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد) گفت: آیدین آغداشلو یکی از ستارگان هنر آسمان ایران است. او کارهای نظری و عملی زیادی را انجام داده، و با هنر ایران و غرب عمیقاً آشنایی دارد. من حتی ادبیات را از روی جلدهای او می‌شناسم. امیدوارم او همیشه کار کند و ما اهالی تجسمی قدر بدانیم.

هم‌چنین علی شیرازی (خوشنویس) در این مراسم تصریح کرد: من نخستین‌بار آثار خوشنویسی را در کارهای آیدین آغداشلو دیدم و مجذوب این هنر شدم.

در این مراسم محمدعلی ابطحی، علی‌محمد زارع (سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران)، حسین محجوبی (نقاش) و مهدی افضلی (مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر) نیز حضور داشتند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تام بریدی، نواک جوکوویچ و اندی گارسیا مهمانان ویژه رئال مادرید در ال کلاسیکو + عکس

سانتیاگو برنابئو در یکی از بزرگ ترین شب های خود، چندین مهمان ویژه دارد.

طرفداری | ال کلاسیکو از آن دیدارهایی است که همه دوست دارند از نزدیک به تماشای آن بنشینند و سه مهمان ویژه سانتیاگو برنابئو نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش مارکا، رئال مادرید در هفته 32 فصل 24-2023 لالیگا میزبان بارسلونا است. این دیدار سه مهمان ویژه نیز دارد. تام بریدی پرافتخارترین بازیکن تاریخ NFL (لیگ حرفه ای فوتبال آمریکایی)، نوواک جوکوویچ و اندی گارسیا بازیگر آمریکایی که سابقه بازی در فیلم های مشهوری چون سه گانه پدرخوانده را دارد، مهمان رئال مادرید هستند و از نزدیک ال کلاسیکو را تماشا می کنند.

تام بریدی در کنار فلورنتینو پرز نوواک جوکوویچ در کنار فلورنتینو پرز اندی گارسیا در کنار فلورنتینو پرز

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • رییس صدا و سیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • رییس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده‌ای نیست
  • رییس صدا و سیما : مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده ای نیست
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی سوم اردیبهشت
  • عکس| پیام ناراحت‌کننده جواد کاظمیان برای تولد ۴۳ سالگی
  • تام بریدی، نواک جوکوویچ و اندی گارسیا مهمانان ویژه رئال مادرید در ال کلاسیکو + عکس
  • توسعه شبکه آب شرب در منطقه تازه توسعه یافته شهرک آیدین میاندوآب