Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@21:13:35 GMT

راه جلوگيري از پيري زودرس انسان کشف شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۳۰۷۷

راه جلوگيري از پيري زودرس انسان کشف شد

خبرگزاري آريا- آزمايشات ثابت کرد که فرآيندهاي انجام شده در اين تست‌ها تاثير مثبتي در جلوگيري از پيري زودرس داشته است.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري آريا به نقل از اسپوتنيک، در طي انجام آزمايشات علمي، درمان سلول‌هاي بنيادي سبب شد سيستم‌هاي مرتبط با پيري که با بالا رفتن سن فعال مي‌شوند عملکرد معکوسي در مقايسه با حالت عادي داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه اين نتايج اميدوار کننده است اما نبايد آن را پاياني بر فرا رسيدن دوران پيري دانست، با اين‌حال مي‌توان گفت که اين اقدامات تاثير بسزايي در مقابله با عوامل کليدي ايجاد کننده پيري به همراه داشته است.
اکتشافات اخير شامل نوعي پروتئين است که موها را بازسازي کرده و تناسب اندام را بهبود مي‌بخشد. سلول‌هاي بنيادي مزانشيمي که به اختصار MSC ناميده مي‌شوند براي درمان بيش از دوازده نوع مختلف شرايط پاتولوژيک (آسيب‌شناسي) مانند سرطان و بيماري‌هاي قلبي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين درمان جديد توسط MSCها به هدف کاهش اثرات ضعف در شهروندان قديمي کمک خواهد کرد. اين اولين نوع از اين درمان بوده که به مرحله ثبت در سازمان غذا و داروي آمريکا (FDA) نزديک شده است.
اين درمان شامل جداسازي سلول‌هاي بنيادي مزانشيمي انساني از مغز استخوان افراد اهداکننده و تزريق آن به بيماراني باحدود 76 سال سن است. خوشبختانه فاز يک و دو اين آزمايشات هيچ‌گونه تاثير منفي روي سلامتي بيماران تحت آزمايش نداشته است. فاز اول اين آزمايش شامل 15 فرد کهنسال و ضعيفي بود که با مجموعه مغز استخوان‌هاي اهداکننده‌هايي با بازه سني 20 تا 45 سال را در يک نوبت تزريق دريافت کردند. نتيجه اين آزمايش مثبت بود و اين بيماران پس از شش ماه طول درمان بهبودهايي را در کيفيت زندگي، تناسب اندام و سطوح فاکتورهاي نکروز تومور از خود نشان دادند.
در فاز دوم نيز از دو فرد نابينا استفاده شد که از داروهاي گروه پلاسيبو (مسکن موقت) استفاده مي‌کردند. در اين بيماران نيز گزارشي از اثرات منفي دارو گزارش نشد. حتي خود محققان به بهبودهايي در شرايط فيزيکي افراد دريافت کننده اين سلول‌ها اشاره و آن را جالب توجه توصيف کردند. در سري بعد از فاز دوم نيز، 120 داوطلب در ده مکان مختلف مورد آزمايش قرار مي‌گيرند. پس از اين مرحله و در فاز نهايي اين آزمايشات، روش ابداع‌شده بر روي تعدادي فرد مسن ديگر هم اجرا خواهد شد. شايد بعد از آخرين آزمايشات اين روش درمان بتواند تاييديه نهايي خود را کسب کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد