Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش با حضور انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی، شناسایی و شنود الکترونیکی، سوخت رسان و انواع هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه عمومی اصفهان از امروز (سه شنبه) به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در جمع خبرنگاران به بیان جزئیات برگزاری این رزمایش پرداخت.

وی با بیان اینکه «در این رزمایش انواع هواپیماهای جنگنده بمب افکن، ترابری، شناسایی و سوخت رسان به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین شرکت دارند»؛ اظهار کرد: در این رزمایش هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نهاجا و هواپیماهای جمع آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی در ساعات مختلف شبانه روز به پرواز در آمده و اهداف از پیش تعیین شده را مورد شناسایی قرار خواهند داد.

سخنگوی هفتمین ررمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: در این رزمایش همچنین تمرین آماده باش‌ها، تمرین پدافند غیر عامل، بر اساس طرح‌های پراکندگی، تفرقه، استتار، اختفا، فریب الکترونیکی و اقدامات درون سیستمی به اجرا در خواهد آمد.

روز خوش افزود: در این مرحله از رزمایش خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی به تمرین تاکتک‌های نو و ابتکاری در راستای استفاده از مهمات هوشمند برد بلند و نقطه‌زن می‌پردازند.

فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان خاطرنشان کرد: هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت براساس تمرین صحنه واقعی نبرد در محیط واقعی جنگ الکترونیک و تداوم عملیات در محیط جنگ‌های نوین و تمرین پدافند غیر عامل با بهره گیری از تاکتیک‌های ابتکاری عملیاتی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: هدف رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت اجرای رزمایش‌های تقویمی و سالیانه، ارتقای سطح مهارت فرماندهان در طرح ریزی و کنترل عملیات‌های هوایی در محیط واقعی جنگ الکترونیک، بروز رسانی سامانه‌ها و آزمایش دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه‌ای از اقتدار رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

امیر روزخوش با اینکه «محور اصلی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، انهدام اهداف زمینی و هوایی است»، تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین وظیفه تامین امنیت پهنه هوایی کشور را بر عهده دارند و پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار در منطقه است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه عبری: اسرائیل با استفاده از هواپیما‌های F۳۵ حملاتی را در عراق، سوریه و ایران انجام داد و در این حمله از حریم هوایی اردن استفاده کرد.

سناتور مارکو روبیو: اسرائیل این توانایی را دارد که بدون ورود به حریم هوایی ایران، از حریم هوایی سوریه و عراق به اهدافی در داخل ایران حمله کند.

زیرنویس شبکه خبر: منابع خبری از شنیده‌شدن صدای قوی در برخی مناطق مرکزی کشور خبر دادند.

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی:

پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

این پرواز‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

اورشلیم پست: یک حمله موشکی اسرائیل بامداد روز جمعه یک سایت در ایران را هدف قرار داد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

منابع خبری به فارس می‌گویند صدای سه انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال شرق اصفهان شنیده شده است.

 پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است.

گفته شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است؛ و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. 

 فارس نوشته است گزارش از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.

خبرنگار المیادین در تهران: اطلاعاتی مبنی بر رهگیری ۵ هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است.

الون بن دیوید تحلیلگر اسرائیلی

بر اساس گزارش‌های ایران و آمریکا، این حمله محدود و هدفمند به یک پایگاه نیروی هوایی در نزدیکی اصفهان است.

یک هواپیمای آمریکایی در صحرای سماوه در جنوب عراق در حال سوخت رسانی به یک هواپیمای جنگنده ناشناس است.

ادعای abc: اسرائیل به 9 هدف در ایران حمله کرد!

گفته شده شورای عالی امنیت ملی در پی وقوع حوادث امشب جلسه تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • تمرین پدافندی و رزمایش؛ علت شنیده شدن صدای تیراندازی در سرپل‌ذهاب
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار