Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام قرائتی ماجرای ورودش به تلویزیون و راهکارش برای جلب رضایت مسئول وقت صدا و سیما را شرح داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام محسن قرائتی شامگاه دوشنبه در برنامه درس‌هایی از قرآن که در دانشگاه آزاد اهواز برگزار شد با بیان اینکه دانستن برخی مسائل مشکلی از اسلام را برطرف نمی‌کند اظهار داشت: مثلاً دانستن تعداد اصحاب کهف و یا اینکه امام زمان(عج) ازدواج کرده‌اند یا نه، دانستن اینها خوب است ولی نه واجب است و نه مستحب، پس دانستن آن دردی از اسلام را دوا نمی‌کند و شایسته است که وقتمان را برای به‌دست آوردن جواب چنین سؤال‌هایی تلف نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در یاد دادن زبان عربی به دانش‌آموزان نیز در حقشان اجحاف شده است، افزود: مثلاً در کتاب عربی آمده است گنجشک پرواز کرد. آیا دانستن این که گنجشک پرواز کرد فایده‌ای دارد؟ آیا بهتر نیست به‌جای این، از آیه (قاتلوا ائمة الکفر) استفاده شود؟ در جمله اول دانش‌آموز زبان عربی را یاد می‌گیرد و نمره کامل هم می‌گیرد ولی فایده‌ای ندارد و فقط بیت المال و وقت دانش‌آموز تلف می‌شود و هیچ مشکلی از اسلام برطرف نمی‌شود ولی در آیه دوم به‌غیر از یاد گرفتن زبان عربی آیه‌ای مهم را نیز از قرآن یاد می‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: ما در قبال اسلام تنبلی کرده‌ایم. روزی شخصی نزد من آمد و گفت دعایی به من یاد بده من نیز در جواب گفتم بعد از هر نماز دستان خود را بالا بگیر و ده مرتبه بگو «بی‌عرضه‌ام بی‌عرضه‌ام بی‌عرضه‌ام».

وی گفت: به‌عنوان نمونه که نشان می‌دهد ما چقدر در قبال اسلام کوتاهی کرده‌ایم این است که علامه تستری یکی از علمای بزرگ ایران بودند و در شهر شوشتر سکونت داشتند. وقتی جوان بودم روزی در همین اهواز مرحوم شهید مطهری را دیدم و از ایشان دلیل حضورشان در اهواز را پرسیدم که گفتند به دیدن علامه تستری می‌روند.

چرا این‌ همه تعطیلی؟

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: علامه تستری کتابی نوشته‌اند به‌نام اوائل یعنی هر کسی نخستین بار هر کاری را انجام داده در این کتاب جمع‌آوری کرده‌اند. بعد خواندن این کتاب نزد یکی از علمای بزرگ قم رفتم و پرسیدم چگونه می‌شود چنین کتابی را نوشت؟، در جواب به من گفتند علامه تستری از اول جوانی قصد داشت کتاب اوائل را بنویسد، او جعبه‌ای داشت که در 80 سال هر کجا به کلمه اول می‌رسید آن را نوشته و در این جعبه می‌انداخت تا این‌که این جعبه پر شد و با استفاده از آن برگه‌ها چنین کتابی را نوشت.

وی عنوان کرد: حال می‌خواهم به شما بگویم که برای نوشتن چنین کتابی در آن زمان 80 سال زمان لازم بود ولی در حال حاضر با استفاده از اینترنت می‌توان همه آن‌ها را در یک لحظه جمع‌آوری کرد. چرا تاکنون هیچ کدام از ما چنین کتابی را ننوشته‌ایم؟

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه باید از همه ظرفیتمان استفاده کنیم، تصریح کرد: چرا این‌ همه تعطیلی؟ در قرآن هم آمده که هنگام نماز کسب و کار را تعطیل کرده و به نماز بشتابیم اما بعد از نماز دوباره به کسب و کارمان بازگردیم. چگونه برای کسب و کار فقط یک ساعت هنگام نماز تعطیلی هست ولی برای کسب علم و دانش این‌ همه تعطیل می‌کنند؟ برای مثال تا قبل از انقلاب چهارشنبه‌ها برای طلاب تعطیل بود اما آیت‌الله مکارم شیرازی به‌همراه چند تن از طلاب روزهای چهارشنبه یک ساعت و نیم جلسه تفسیر قرآن می‌گذاشتند که بعد‌ها تفسیر نمونه حاصل این جلسات شد.

ضرورت تحول در تعطیلات و آموزش و پرورش

وی گفت: در تعطیلات و آموزش و پرورش و کتب درسی از مدرسه و دانشگاه گرفته تا حوزه‌های علمیه باید تحولی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: برخی که تفسیر قرآن می‌گویند خیلی علمی می‌گویند که مردم متوجه نمی‌شوند گاهی هم ساده می‌گویند ولی علمی نیست که اهل علم بتوانند استفاده کنند. باید تفسیری گفته شود که عوام بفهمند و خواص بپسندند، یعنی ساده باشد که مردم متوجه شوند و در عین سادگی علمی هم باشد که اهل علم استفاده کنند.

وی افزود: وهابیت می‌گویند توسل چیست؟ نباید توسل کرد، اما پست‌ترین افراد دنیا هم وقتی جایی گیر می‌کنند توسل می‌کنند، مثلاً در قوم بنی‌اسرائیل گفتند یا موسی، برای ما دعا کن، اینجا هم متوسل شدند ولی نه به موسی، متوسل شدند به عهدی که موسی با خدا داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز با ابراز اینکه پس ما نیز در توسل به شخص متوسل نمی‌شویم، نمی‌شود به گوشت و پوست متوسل شد، ما در توسل به مقام و مرتبه او متوسل می‌شویم، تأکید کرد: مردم خنده را دوست دارند وقتی مردم را بخندانید جذب شما می‌شوند چقدر خوب است که قرآن را هم با خنده برای مردم تفسیر کنیم و آموزش دهیم.

من هم با خنده توانستم وارد تلویزیون شوم

وی گفت: من هم با خنده توانستم وارد تلویزیون شوم. بعد از انقلاب شهید مطهری به امام گفت قرائتی به‌ درد تلویزیون می‌خورد، امام گفت نمی‌شناسمش مرحوم مطهری گفت من در کلاس‌هایش بودم، خوب است، امام هم پذیرفت. وقتی به صدا و سیما رفتم مسئول آنجا قطب‌زاده به من اجازه نداد، گفت شما اهل روضه و سخنرانی هستید و تلویزیون جای هنرمندان است و در تلویزیون جای روحانیت نیست و فقط امام و طالقانی می‌توانند در تلویزیون باشند.

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: من هم به آن گفتم که من هم هنرمند هستم، اگر اجازه دهید 2 ساعت برایتان برنامه قرآنی می‌گذارم و در آن کاری می‌کنم که حتی یک دقیقه هم نتوانید از خنده دهانتان را ببندید. یک روز مشخص شد و برای جمعی از هنرمندان 2 ساعت جلسه گذاشتم. همه خوششان آمد و این‌گونه اجازه دادند که وارد تلویزیون بشوم.

وی گفت: هم‌اکنون در دوران ما بهترین کتاب‌ها، کتاب‌های شهید مطهری است، ایشان 52 کتاب دارند اگر از هر کتاب 20 سخنرانی یک‌ ساعته در می‌آوردم می‌شد 1000 ساعت در حالی که من تاکنون بیش از 5000 ساعت برنامه داشتم. اگر می‌خواستم در برنامه درس‌هایی از قرآن فقط به کتب شهید مطهری اکتفا کنم تاکنون حرف‌هایم تمام شده بود ولی تا حالا نه حرف‌هایم تمام شده و نه من خسته شدم و نه مردم خسته شده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان تأکید کرد: این قدرت جاذبه، معجزه قرآن است حتی در سخنرانی‌های سیاسی مانند 22 بهمن هم می‌شود از قرآن سخن گفت.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نماز جمعه امروز دهم فروردین ۱۴۰۳ در خرم آباد به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با حضور قشر‌های مختلف استان در مصلی الغدیر این شهر برگزار می‌شود.

سخنران قبل از خطبه، حجت الاسلام والمسلمین قلندری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

هنگام اذان ظهر امروز به افق خرم آباد هم ساعت ۱۲:۲۱ دقیقه است.

آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه در دیگر شهر‌های استان نیز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • محفل امام حسنی ها عظمت قرآن را برای عالمیان بازگو می کند
  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی
  • شب زنده داری با تلویزیون در شب نزول قرآن
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۰۱+صوت
  • راه‌های مقابله با شیطان در کتاب «بررسی تقابل شیطان با نماز»
  • سخنان حجت‌الاسلام قرائتی درمورد فریب‌خوردگان آشوب‌های سال گذشته
  • چگونه ریموت کنترل تلویزیون را با ورق قرص تعمیر کنیم (فیلم)