Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادر تقی زاده روز سه شنبه به ایرنا گفت: جلسات متعددی در زمینه بررسی وضعیت بافت سنتی روستاها با حضور دستگاه های متولی تشکیل و برخی مصادیق ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده است.
او افزود: اخیرا وضعیت روستای نمونه گردشگری کزج در کمیته روستاهای هدف گردشگری بررسی و عدم انطباق برخی ساخت و سازها با بافت سنتی روستا محرز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بافت سنتی روستاها منطبق بر طرح هادی است و هر جا ساخت و سازی مغایر و غیر منطبق با بافت سنتی باشد، نیازمند برخورد جدی است.
تقی زاده گفت: قرار است دهیاری ها از ساخت و سازهای خارج از بافت سنتی شکایت کرده و در کمیسیون ماده 99 مسکن روستایی نسبت به بررسی و حتی تخریب ساخت و ساز غیر مجاز اقدام شود.
او تشریح کرد: همچنین بنیاد مسکن استان در روستای کزج با ارائه تسهیلات در خصوص بهبود ساخت و ساز منطبق با بافت سنتی روستاییان را حمایت خواهد کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: علاوه بر این فرمانداری خلخال بازنگری طرح هادی روستای کزج را ظرفت مدت سه ماه متقبل شده است.
به گفته تقی زاده ، با هدف ممانعت از ساخت و سازهای غیر منطبق با بافت سنتی کارگاه آموزشی با حضور دهیاران، بخشداران، نمایندگان جوامع بومی محلی و کارشناسان مرتبط با حوزه روستایی تشکیل می شود.
او افزود: در این کارگاه آئین نامه ها و مقررات مورد بررسی قرار گرفته و اطلاع رسانی گسترده به گروه های ذکر شده انجام خواهد شد.
وی گفت: در صورتی که ساخت و ساز غیرمجاز و غیر منطبق با بافت سنتی و تاریخی روستا باشد، قطعا برخورد خواهد شد.
10 روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش روستایی در استان اردبیل وجود دارند که پنج روستا از این روستاها در شهرستان خلخال قرار دارند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

هیوا لهونیان گفت: در سال جاری با برنامه ریزی‌های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستا‌های استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتور‌های بازفروش و تطبیق با کنتور‌های مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و دریافت آسان مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل