Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسین مهری در مراسم افتتاح پروژه سیماک (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور) اظهار کرد: جهت‌گیری شرکت‌های پست‌ دنیا به سمت اسناد و کالا و پست ‌نامه‌ها به شدت در حال کاهش است.

او افزود: با توجه به نیاز شهروندان، پست‌ها جهت‌گیری و کسب و کار خود را تغییر دادند. در همین راستا پست جمهوری اسلامی ایران نیز از سه سال گذشته در این راه گام برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پست جمهوری اسلامی ایران در بحث کالا اقدامات زیربنایی خود را آغاز کرده است که می‌توان به توسعه تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و فروشگاه‌های مجازی اشاره کرد.

مهری عنوان کرد: سال گذشته حدود ۵۰ درصد و در شش ماهه نخست امسال حدود ۴۲ درصد رشد در ترافیک بسته و امانت داشته‌ایم و امیدواریم با زیرساخت‌هایی که در حال فراهم شدن است و با حمایت وزیر فناوری و ارتباطات بتوانیم لجستیک هوشمند را در کشور ساماندهی کنیم.

او ادامه داد: ساماندهی سامانه لجستیک هوشمند تحولی در مجموعه تولید کشور ایجاد خواهد کرد و هزینه‌های پخش را به حداقل‌ خواهد رساند.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: پروژه جی‌نف با حضور استاندار خوزستان در استان آغاز شده است.

مهری با بیان اینکه هویت مکان یکی از بحث‌های اساسی برای تمام دولت‌ها از جمله دولت تدبیر و امید است، از این رو حمایت‌های زیادی در این خصوص صورت گرفته‌ است، گفت: به دستور وزیر فناوری و ارتباطات قرار شد پروژه جی‌نف به مدت ۸ ماه اجرایی و عملیاتی شود که تامین زیرساخت‌های لازم این پروژه نیازمند حمایت‌های استاندار خوزستان و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

او ادامه داد: در این پروژه طبق قانون نیاز است، به مکان یک کد یونیک تحت عنوان کد پستی داده شود، اما متاسفانه در حال حاضر هر مکان با کدهای مختلف شناخته می‌شود و این مساله جای نگرانی دارد. در این زمینه خوشبختانه دادن کد یونیک به مکان‌ها در شهر اهواز آغاز شده است و در منطقه آزاد اروند نیز با توافق صورت گرفته اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحث آدرس استاندارد، اظهار کرد: در حال حاضر هر مکان با آدرس‌های مختلف شناخته می‌شود، اما در این راستا طول و عرض جغرافیایی به مکان‌ها داده می‌شود تا هر مکان با یک آدرس مشخص شناخته شود.

مهری بیان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و تاکنون ۱۳ میلیون طول و عرض جغرافیایی به مکان‌ها اختصاص داده شده است که امکان یونیک کردن این مکان‌ها در دنیا را به وجود آورده است.

او با اشاره به اینکه سرویس‌های راه‌اندازی شده در تهران از جمله اسنپ، تپسی و گوگل‌مپ از جهت امنیت، دقت و هزینه‌های پرداخت شده از سوی این شرکت‌ها درست نیست، گفت: در این راستا اجرای طرح نقشه‌های پارسل بندی در دستور کار است. منطقه آزاد اروند پرداخت هزینه‌های اجرای این طرح در منطقه خود را متقبل شده و شهرداری اهواز نیز در این زمینه همکاری را داشته است. در صورت اعلام آمادگی دیگر شهرهای استان امکان اجرای طرح در این شهرها نیز وجود دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: در اجرای این طرح مشکلاتی از جمله معابر هم‌نام، معابر بدون نام و ساختمان‌های بدون پلاک وجود دارد که رفع این مشکلات مورد نیاز اجرای طرح جی‌نف است.
مهری خاطر نشان کرد: پس از اجرای جی‌نف مکان‌های هوشمند شکل خواهد گرفت و سرویس‌های مبتنی بر مکان ایجاد و در نهایت نقشه‌های سه بعدی آماده خواهد شد.

منبع: ایسنا

401

حسین مهری کالا پست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات لجستیک شرکت ملی پست دولت تدبیر و امید

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه‌بر اعتبارات استانی از سهم مسئولیت‌های اجتماعی به فرهنگ استان اعتباری اختصاص داده شود و در اختیار متولیان قرار گیرد.
وی افزود: شایسته است که عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی استان و کشور شکل گیرد که نیاز به دغدغه‌مندی، هم‌اندیشی و پیگیری طرح‌ها و اجرایی کردن آن است.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر چه وضعیت فرهنگی ایران و کشور با شرایط ایده‌آل فاصله دارد، اما نباید ناامید باشیم و با تمامی توان در این راستا تلاش کنیم.
نکونام اضافه کرد: پارسال تعدادی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی عملیاتی شد که جای قدردانی دارد و بخش‌هایی هم عملیاتی نشد که می‌طلبد امسال با جدیت و حساسیت بیشتر پیگیری و اجرا شود و امسال به فضل الهی مصمم شویم که مصوبات را در میدان عملیاتی کنیم تا آثار مطلوب آن متوجه جامعه شود.
وی از حضور گسترده و پرشور مردم در تشییع پیکر فرمانده و جانباز سال‌های دفاع مقدس جمعلی کیانی قدردانی کرد و گفت: این رزمنده ولایت‌مدار و مخلص انسانی بود که همه هم و غمش دین و ارزش‌های ایمانی بود و تلاش خود را برای پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به کار گرفت که جای خالی این مجاهد در راه خدا احساس می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان بر تداوم برنامه‌های فرهنگی موثر در استان از جمله نشست‌های تبیینی قرآن کریم تاکید کرد و گفت: مشارکت بیش از چهار هزار نفر از خانواده‌ها و برگزاری دو هزار جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان اقدام شایسته‌ای بود که انتظار می‌رود چنین برنامه‌هایی در طول ایام سال تداوم داشته باشد.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: امسال اجرای برنامه‌های تبیینی قرآن کریم در استان محسوس بود و اجرای برنامه نهج‌البلاغه‌خوانی به نحو خوبی در استان اجرا شد، نهج‌البلاغه کتاب زندگی است.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی روز شهرکرد گفت: برنامه‌ها به نحوی اجرا شود که همه قومیت‌ها و اقوام استان را پوشش دهد چراکه شهرکرد مرکز استان و نماینده همه اقوام است.
نکونام با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی موثر در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن، اضافه کرد: در جنگ نرم باید مراقب بیشتری صورت گیرد چراکه دشمن در حوزه فرهنگی متمرکز شده است و تلاش دارد کشور را از درون تهی و فرهنگ ایرانی اسلامی را از مردم ایران بگیرد و بمباران رسانه‌ای علیه کشور راه انداخته‌اند که نباید در قبال آن بی‌تفاوت باشیم.
وی افزود: در مواجهه با جنگ نرم دشمن دستگاه‌های مربوط با یکدیگر هم‌افزایی کرده و به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان
  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • بی مهری و مهربانی دو روی سکه ما با زمین
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • گره‌گشایی از ترافیک تبریز با مسیرگشایی معابر
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان