Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@22:26:16 GMT

اربعین یک رسانه و پدیده قرن است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۶۳۸۳

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، لاله‌ افتخاری، معاون امور بانوان کمیته فرهنگی‌ آموزشی، اربعین در نشست بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین که در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، با اشاره به ضرورت حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین یک پدیده قرن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پدیده تازه نیست ولی به تازگی باشکوه‌تر برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اربعین یک رسانه است، افزود: اربعین احتیاجی به رسانه ندارد در دورانی که همه تلاش می‌کنند از طریق رسانه‌ها اربعین را تبلیغ کنند، چراکه اربعین خود یک رسانه است.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی‌ آموزشی، اربعین بیان کرد: درست است روز اربعین جهانی نشده‌ است ولی پیاده‌روی اربعین به‌طور جهانی برگزار می‌شود. میلیون‌ها ایرانی در این مراسم شرکت می‌کنند که بخش عمده‌ای از آن را بانوان تشکیل داده‌اند، در حالی که شخص خاصی از این افراد دعوت نمی‌کند و این مردم با شوق و علاقه خود در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند.
افتخاری عنوان کرد: اربعین در حقیقت حاصل بانویی متعهد است که رسالت خود را حفظ کرد. حضور بانوان در این مراسم به این علت است که به جهانیان بگویند همیشه راه حضرت‌ زینب(س) را دنبال می‌کنند و الگوی زندگی خود قرار می‌دهند. 
وی افزاد: رسالت ما در این مؤسسه این است که تلاش کنیم اگر بانوانی با شعور نسبی نسبت به اهل‌ بیت(ع) در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند، این شعور را به درجات بالاتری نسبت به اهل‌ بیت(ع) برسانیم که از این طریق بتوانند یزید زمان را بشناسند.
همچنین معصومه فرزانه، معاون هماهنگی و اجرایی کمیته فرهنگی‌ آموزشی اربعین در این نشست گفت: مثل همه شرایط حضور بانوان در عرصه‌های فرهنگی‌ و اجتماعی سه ساحت برای حضور بانوان در این مراسم در نظر گرفته شده‌ است. حضور هرچه بیشتر و باشکوه‌تر بانوان در این مراسم پیام بزرگی از انسجام و همبستگی است. عظمتی که در پیاده‌روی اربعین ایجاد شده در هیچ‌ کجای دنیا تشکیل نشده است و همین کار نشان‌دهنده امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر است. 
علی محمدزاده

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت

روزنامه کیهان به اظهارات احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در باره حجاب واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد.

مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی کیهان: اعتراض به حجاب بهانه‌ای برای فتنه‌گری در دانشگاه

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • رسمی: پدیده جدید والیبال ایران تمدید کرد
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر