Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد: یوم‌الله 13آبان، تجلی غیرت انقلابی و طنین شعار "مرگ بر آمریکا" است.

به گزارش ایسنا، نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  با  حضور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه  13 آبان امسال را ، روز تجلی هر چه بیشتر غیرت انقلابی و طنین شعار کوبنده و ضد استکباری «مرگ بر آمریکا » دانست و خاطرنشان کرد:  در پاسخ به سخنان سخیفانه و ابلهانه ترامپ رئیس‌جمهور مستکبر آمریکا ، تجلی غیرت انقلابی و  «مرگ بر آمریکا» به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات  ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  با حضور در نشست خبری  ، تشریح رویکرد و سیاست ها و اعلام اهم برنامه های  مراسم یوم الله 13 آبان امسال ، با اشاره به ادامۀ روند ادبیات ابلهانه ، زشت ، اهانت آمیز و زورگویانه ترامپ و تروریست خواندن مردم ایران ،  خاطر نشان کرد: مردم بصیر و استکبارستیز ایران ، در آستانه اربعین حسینی ،  همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی می‌دانند .

وی در همین خصوص بیان کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی و در حالی که سی و نه سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ، در این سالها ، ایامی موج می‌زند که هر یک از این روزها یادآور ارزش‌های والا و کم‌نظیر از تاریخ کشور است. ایام الهی که زنده نگهداشتن هر روز آن ، وظیفه ای بس سنگین است .

سیزدهم آبان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین روزهای انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر به شمار می‌آید روزی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «روز تجلی دوباره آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان» نام بردند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت:  13 آبان امسال روز تفسیر و تحقق شعار غیرت انقلابی ، هیهات منا الذله و «مرگ بر آمریکا» و روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکباری آمریکا است. و سیزدهم آبان روزی ست که با مصوبه مجلس شورای اسلامی ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت. حضرت امام ، رضوان الله تعالی علیه، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خصوص روز 13 آبان فرمودند ؛   «ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تماشا کردیم»  و «ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمده است»

وی با بیان سه حادثه تاریخی توضیح داد : در یک نگاه می‌توان گفت سیزدهم آبان ، روزی که بیانگر سه واقعه مهم تاریخ یعنی؛ تبعید امام خمینی به ترکیه در سیزدهم آبان 1343 به دست رژیم دژخیم پهلوی ، کشتار دانش‌آموزان در سیزدهم آبان 1357 به دست ارتش مزدور طاغوتی در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی شیطان در سیزدهم آبان 1358 به دست دانشجویان پیرو خط امام است . این سه واقعه تاریخی هر چند در ظاهر سه رویداد متفاوت و مجزا به نظر می رسد اما هویت مشترک هر سه رخداد، تجلی مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن است.

ـ نخست تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه که در سیزدهم آبان 1343 در پی اعتراض ایشان به سیاست‌های حکومت پهلوی از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون، رخ داد و موجی از اعتراض‌های مردمی به صورت تظاهرات در بازار تهران و چند شهر بزرگ دیگر، تعطیلی طولانی دروس حوزه‌های علمیه و ارسال طومارها و نامه‌ها به سازمان‌های بین‌المللی و مراجع تقلید را بوجود آورد.

مناسبت دوم،  شهادت دانش‌آموزان به دست دژخیمان رژیم پهلوی است. چهارده سال پس از تبعید
حضرت امام (ره) به ترکیه، صدها نفر از دانش‌آموزان تهرانی که هنگام تبعید امام(ره) یا هنوز به دنیا نیامده بودند یا کودکان خردسالی بودند، در سالروز سیزدهم آبان با سر دادن شعارهای «درود بر خمینی» و «مرگ بر شاه» به دانشگاه تهران آمدند تا با دانشجویان مسلمان انقلابی دانشگاه تهران اعلام همبستگی کنند ، اما مأموران مسلح شاه ، صف دانش‌آموزان کم سن و سال را به گلوله بسته و بیش از شصت تن از دانش آموزانی را که به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه نتوانستند در برابر آتش گلوله‌های مأموران بگریزند را به شهادت رساندند.

مناسبت سوم، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران است. سفارتخانه‌ای که مرکز فرماندهی توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی آمریکا علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود. به همین دلیل گروهی از دانشجویان مسلمان دانشگاه‌ها به عنوان لبیک به فرمایش امام(ره) که چند روز قبل در پیامی به مناسبت سالگرد سیزدهم آبان فرموده بودند: « بر دانش‌آموزان، دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با قدرت تمام ، حملات خود را علیه آمریکا و اسرائیل گسترش داده و آمریکا را وادار به استرداد این شاه مخلوع جنایتکار کنند و این توطئه بزرگ را بار دیگر شدیداً محکوم کنند»، تصمیم به اشغال لانه جاسوسی آمریکا گرفتند. این اقدام دانشجویان، با مخالفت مرتجعین و جریان‌های لیبرالی مواجه شد، اما امام خمینی(ره) با حمایتی قاطع از این اقدام، آن را «انقلاب دوم» لقب دادند و مردم هم با شور و اشتیاق، مقابل لانه جاسوسی تجمع کردند. با فتح لانه جاسوسی، عملیات جاسوسی آمریکا در منطقه آشکارتر و پایگاه جاسوسی‌اش برچیده شد و از همه مهم‌تر، ابهت پوشالی آمریکا در جهان شکسته شد.

لطفی در همین زمینه گفت : امسال شرایط خاصی داریم . از یک سو ، علی رغم اجماع بین المللی در اجرای برجام  و نقدهای جدی در تحقق آن  و تذکرات مکرر رهبری در عدم اعتماد به دولت مستکبر آمریکا و ادامه تهدیدها و تحریم ها ، باید پذیرفت که واقعیت آن است ، اگر بخواهیم کارنامۀ سراسر سیاه آمریکا  و دخالت ها و رفتار های زشت دولتمردان آمریکا و نظام استکباری را پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی و در این چهار دهه به  نگارش در آوریم  و به دخالت ها و شرارت های آمریکا در سایر کشور های مستقل و حتی کشور های همپیمان آنان بپردازیم ؛ می توان به فهرست سیاه و زشت شرارت های آمریکا به شرح زیر اشاره کرد :

1ـ نقش  اساسی ، مهم و پررنگ آمریکا در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد و دخالت مستقیم در تمامیت ارضی ایران مستقل.

2ـ نقش و کمکهای امنیتی آمریکا در راه اندازی سازمان مخوف و نفرت انگیز ساواک

3ـ حمایت شدید آمریکا از سرکوب مخالفان رژیم شاه و اطاعت بی چون و چرای شاه مخلوع از آنان

4ـ طراحی کشتار و قتل دانش آموزان در جلوی درب اصلی دانشگاه تهران در 13 آبان 1357

5ـ طراحی کودتای نظامی و قلع و قمع کردن گسترده مردم مسلمان ایران با مأموریت مخفی ژنرال هایزر در سال 1357

وی با اذعان به این نکته که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران جنایت های بیشرمانه ودخالت های وقیحانۀ شیطان بزرگ آمریکا ، ادامه یا فته و حتی در موارد  بی شماری گسترده و پررنگ تر هم شده ؛  محورهای دخالت های و کارنامه سیاه و نفرت آور آمریکا  را پس از پیروزی انقلاب اسلامی  فهرست وار به  شرح زیر عنوان کرد  :

1ـ حمایت از گروه های میانه رو (نهضت آزادی ـ جبهه ملی و سایر ملی گراهای ضد مذهب)

2ـ طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروههای تجزیه طلب و ایجاد آشوب های قومیتی در مرزها

3ـ اعمال فشار اقتصادی ؛ دستور قطع خرید نفت از ایران؛ دستور توقیف همه دارایی های دولت ایران در آمریکا و منع اغلب صادرات و معاملات مالی با ایران

4ـ حمله نظامی به طبس و بمباران پایگاههای هوایی سراسر ایران در اردیبهشت 1359

5ـ طراحی کودتای نوژه به منظور حمله به فرودگاه و ایستگاه رادیویی و محل سکونت امام خمینی(رحمت الله علیه) در تیرماه 1359

وی در ادامه ، به بیان دخالت های آمریکای جنایتکار اشاره کرد و گفت: البته به این فهرست سیاه باید جنایت های آمریکا در دوران دفاع مقدس را  نیز اضافه نمود از جمله تشویق و تحریک صدام ، رئیس دولت بعثی عراق به آغاز جنگ تحمیلی در شهریور 1359 و حمایت سیاسی، حقوقی و تبلیغاتی از بنی صدر مزدور در خرداد 1360 و حتی بکارگیری خط مشی براندازی و مهار علیه ایران و ارایه کمکهای وسیع مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به عراق در جنگ تحمیلی که منجر به مجهز ساختن رژیم بعثی عراق به سلاح های شیمیایی و میکروبی علیه ایران شد .

از سویی حمله به سکوهای نفتی ایران در سال 1366 و حمله به چند فروند از ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس در سال 1366 و همچنین سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در تیرماه 1367  از دیگر جنایات آمریکا بود. شرارت‌ها، ددمنشی‌ها و دخالت‌های بیشرمانۀ آمریکا در امور ایران ، از نظر حجم و عمق آن  بسیار افزوده شده و دشمنی‌ها شکل مرموزتر  و  پیچیده‌تری به خود گرفته است .

لطفی همچنین به برخی دخالت‌ها در شرایط حاضر اشاره کرد:

1ـ  تشدید تحریم‌های  یکجانبه ، غیر منطقی ، ظالمانۀ اقتصادی علیه ایران در دوران بوش پدر، کلینتون و بوش پسر ، اوباما و رئیس جمهور تازه به دوران رسیده و ابله آمریکا؛ ترامپ

2ـ طراحی آشوب و بلوا  و مدیریت و هدایت اغتشاشات خیابانی برای فروپاشی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جریان فتنۀ  سال های 1378 و 1388

سرمایه گذاری برای ایجاد جنگ نرم و تربیت مجریان طرح فروپاشی و استحاله از دورن

4- نفوذ در مراکز دانشگاهی، دانشجویان و اساتید از طریق توسعه شبکه جهانی روشنفکران وابسته

5ـ تلاش برای دامن زدن به اختلافهای داخلی  ، قومی ، قبیله ای و مذهبی و تبدیل اختلافات دیدگاهی به تخاصمات فرسایشی.

برنامه ریزی برای حذف اسلامیت از جمهوریت و جداکردن دین از سیاست ( سکولاریزه کردن)

اجرای پروژه ایران هراسی و تحریک کشورهای منطقه علیه ایران

8ـ معرفی ایران به عنوان بزرگترین مانع پروسه صلح خاورمیانه و دادن لقب محور شرارت به ایران در دوران ریاست جمهوری بوش پسر

9ـ معرفی ایران به عنوان طراح انفجار بوئنوس آیرس در آرژانتین

10ـ تصویب  هر سالۀ  بودجه‌های کلان در کنگره آمریکا برای سرنگونی  و براندازی جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش کسری بودجه آمریکا و افزایش میزان بدهکاری دولت آمریکا

11ـ طراحی قطعنامه های متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران

12ـ ترویج مستمر سکولاریسم و لائیسم در کشور برای تخریب فرهنگ اسلامی

13ـ تلاش فزاینده برای محروم ساختن ملت ایران از دانش صلح آمیز هسته ای

14ـ اتهام تروریسم به بهانه های مختلف بر ضد ایران

و حتی در دوره ای که مذاکرات ایران با 1+5 به نتیجه نهایی رسیده و عملا برجام اجرایی گردیده ، بازهم این دشمنی و تحریم ها ادامه داشته و به هر بهانه ای ، فشار بر مردم ایران سخت تر شده است.

اخیرا سخنان رئیس جمهور ابله و دیوانه آمریکا در دشمنی بیش از حد با ملت ایران به اوج رسیده و مقام معظم رهبری همچون سالهای قبل بر بی‌اعتمادی و شیطان‌صفتی این رژیم مستکبر و ترامپ تأکید داشتند.

وی در ادامه به تشریح اهداف مراسم امسال اشاره کرد و بیان داشت : ستاد برگزاری مراسم سیزدهم آبان در همین راستا ، مطابق سالهای قبل با اهداف مشخص در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفته است:

1- برپایی مراسمی با شکوه تر از سالهای گذشته و طنین  پر شورتر فریاد "مرگ بر آمریکا"

2- اعلام مواضع صریح ملت ایران و مطالبه حقوق واقعی ملت و مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا

3ـ احیاء و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره وقایع این روز مهم

4ـ تبلور ملی روحیه مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا با ایجاد وحدت ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری

5ـ ایجاد شناخت در بین مردم ایران به ویژه جوانان ایران و جهان نسبت به سیاست‌ها و خیانت‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس و در کل جهان به ویژه کشورهای اسلامی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه نشست اعلام کرد : در حالی به استقبال برگزاری مراسم یوم الله سیزدهم آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی  می رویم که ملت عاشورایی ایران ، ماه حزن و اندوه شهادت سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران وفادارش را در محرم پشت سر گذاشته و در آستانه اربعین حسینی همچنان عزادار سالار شهیدان هستند . با توجه به اینکه طی هفته جاری در اکثر دانشگاه ها و مدارس و مناطق آموزش و پرورش برنامه های متنوعی طراحی و اجرا می شود .اما برنامه های ملی و سراسری در تهران و تمامی استانهای کشور از جمله در بیش از 1000 شهر و بخش کشور ، با حضور اقشار مختلف مردمی و در دست داشتن پرچم های یاحسین و هیهات منا الذله ، این مراسم با شکوه برگزار خواهد شد .

از ویژگی خاص مراسم امسال 13 آّبان ، آغاز تظاهرات ضد استکباری با شعار غیرت انقلابی در ساعت 09:30 دقیقه  به صورت همزمان در سراسر کشور خواهد بود .

به گفته وی برخی از برنامه‌ها بدین شرح است:

- دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری ، پس فردا پنج شنبه

- اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه 12 آبان در بیش از 1000شهر و بخش به موضوع استکبار ستیزی ملت ایران توسط خطبای محترم و ائمه جمعه کشور.

- در پاسخ به یاوه گویی احمقانه و ابلهانه ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، حضور یکپارچه مردم ایران در تظاهرات ضد استکباری 13 آبان با شعار غیرت دینی و من یک سپاهی هستم را شاهد خواهیم بود .

- حضور یکپارچه هیئات مذهبی با نشان و پرچم های عزای حسینی در تظاهرات سراسر کشور

-با تشکیل ستادهای 13 آبان در دفاتر این شورا در سراسر کشور ، برنامه های متنوعی در استانها طراحی و اجرا می شود  و از جمله ،اعزام سخنران به تمامی استانهای کشور به جهت ایراد سخن در تظاهرات مردمی13آبان

- در بیش از 105 هزار مدرسه در سراسر کشور،  زنگ استکبارستیزی ، ساعت 8 صبح 13 آبان نواخته می‌شود.

-دانش آموزان متوسطه شرکت کننده در تظاهرات سراسر کشور کتابهای جغرافیای خودشان( صفحه معرفی خلیج فارس) را به نشانه اعتراض به سخنان ترامپ بر روی دست حمل می کنند.

- بیش از 3500 عوامل رسانه ای اعم از خبرنگار ، تصویربردار و عکاس ، مراسم 13 آبان را در سراسر کشور پوشش خبری می دهند . در تهران 110خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 500 عکاس ، خبرنگار و تصویر بردار داخلی این مراسم را پوشش خبری می دهند.

- علاوه بر پوشش تصویری شبکه های مختلف تلویزیونی داخلی ، شبکه های خارجی  از جمله  شبکه های تلویزیونی الجزیره ، الانجبائ و آسیا و العهد عراق ، فلسطین الیوم ، شبکه APTN (ای پی تی ان) و CBS NEWS ( سی بی اس نیوز) و NBC ( ان بی سی)آمریکا ،  شبکهCCTV(سی سی تی وی) چین و شبکه تلویزیونی NHK (ان اچ ک ) ژاپن ، تلویزیون ORF ( او آر اف) اتریش ،  فونیکس چین ، ARD  ( ای آر دی ) و ZDF( زد دی اف )آلمان ، المیادین لبنان ، ال بی سی لبنان و خبرگزاری های آناتولی ترکیه ، صدای افغان ، ای پی آمریکا ، خبرگزاری دی پی ای آلمان ، و دیگر خبرگزاری ها و موسسات عکس خارجی ،  این مراسم را پوشش خبری میدهند و امیدوار هستیم تا به رسالت بزرگ خبری خود وفادار بوده و عظمت حضور مردم در صحنه را به خوبی به تصویر بکشند .

- حضور یکپارچه خانواده شهدا بویژه شهدای هسته ای و مدافعان حرم ، جانبازان و ایثارگران ، اقشار مختلف مردمی ، دانش آموزان به ویژه دانش آموزان بسیجی،جوانان جمعیت هلال احمر و تشکل های دانش آموزی و دانشجویی در مراسم .

- چاپ و انتشار بروشور روشنگری با موضوع یوم الله 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی میان دانش آموزان کشور.

- چاپ و انتشار اقلام تبلیغاتی(پوستر،تراکت،بنر و..)و ویژه نامه های نشریات و مطبوعات کثیر الانتشارکشور .

- به نمایش گذاشتن آثار باقیمانده لاشه هلکوپترهای سرنگون شده آمریکا در صحرای طبس در محل لانه جاسوسی

- انتشار ویژه نامه‌ای دانش‌آموزی و دانشجویی پیرامون موضوع سیزدهم آبان و شهدای دانشجو و دانش آموز.  - برگزاری نشست‌های دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها در خصوص موضوع استکبارستیزی

- قرائت وصیتنامه های دانش آموزان شهید در مدارس کشوردر ایام منتهی به 13 آبان

- اکران فیلم یتیم خانه ایران و فیلمهای برگزیده جشنواره عمار در مدارس کشور

- برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان چرا مرگ بر آمریکا

- برگزاری میزگرددانشجویی با حضور نمایندگان تشکلهای دانشجویی در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا .

- برگزاری نشست انقلاب دوم، نماد استکبارستیزی دانشجویان با حضور کارشناسان این عرصه در محل لانه جاسوسی سابق همراه با بازخوانی اسناد منتشر شده دانشجویان پیرو خط امام .

-  تدارک امکان بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از نمایشگاه ادوات جاسوسی آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی.

- برگزاری نمایشگاه بصیرت و نمایشگاه عکس با موضوع استکبار ستیزی و یوم الله 13 آبان در محل لانه جاسوسی که ورود برای عموم آزاد می باشد .

- برپایی ایستگاههای فرهنگی و صلواتی و پذیرایی از مردم عزیز و حاضر در مراسم

برگزاری کمپین دانش آموزی " داوطلب تدریس خصوصی جغرافیا به ترامپ هستم" در مراکز استانهای کشور و مسیرهای  مراسم .

برگزاری همایش دانش‌آموزی جهان بدون ترور (تروریسم نیابتی، تروریسم رسانه ای و سایبری و ...) در سراسر کشور

برگزاری هم اندیشی با موضوع از تسخیر لانه جاسوسی تا دست دادن با آمریکا در دانشگاه بیرجند .

برگزاری هم اندیشی با عنوان چرایی شعار استراتژیک مرگ بر آمریکا در دانشگاه سیستان و بلوچستان

وی گفت: این مراسم در روز شنبه 13 آبان از ساعت  "30 :09  الی  11:30 صبح"  مقابل لانه جاسوسی سابق امریکا واقع در خیابان طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار خواهد شد .

در این مراسم که با  تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی و سرود مرگ بر آمریکا، آغاز خواهد شد ، قرائت بیانیه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و اجرای سرود همگانی دانش‌آموزی و همچنین قرائت قطعنامه سراسری به عنوان آخرین مواضع ملت ایران را شاهد خواهیم بود .

لطفی گفت: در پایان امیدوار هستیم در این روزهای حساس ، شاهد حضور با بصیرت و لحظه شناسی مردم عزیزمان، مسئولین و همه دلسوزان انقلاب اسلامی در گرامیداشت این یوم الله باشیم .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم. - اخبار اقتصادی -

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال 1402 از بابت تامین ارز مورد نیاز کالاهای سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می شد اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالاهای اساسی وارداتی وجود دارد.

کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالاها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آنها به موقع تامین شود و در برخی از کالاها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است  و تامین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • «وعده صادق» تجلی ایمان راستین پاسداران اسلام بود
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور
  • بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • جلوه‌های اقتدار ارتش ایران برای جهانیان آشکار شده است
  • شهادت قائم مقام وزیر فرهنگ به نجابت جامعه هنری کشور
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت
  • حمله شدید اللحن مقام سابق امنیتی اسرائیل به کابینه فعلی