Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیر حج و زیارت استان مرکزی گفت: از 15 مهرماه امسال تا کنون 11 هزار و 500 روادید برای زائران اربعین این استان صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، وحید اسکندری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: علاوه بر این تعداد، هفت هزار و 500 نفر نیز تاکنون در دفاتر خدمات زیارتی ثبت نام کرده اند که روادید یک هزار و 300 نفر به زودی صادر و مابقی به علت نقص در پرونده در ردیف صدور روادید قرار نگرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هزینه صدرو روادید برای هر نفر 40 دلار می باشد، ادامه داد: برخورداری از گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی (ع) الزامی است.
مدیرحج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت کنسولگری های عراق در کشور از نیمه دوم مهرماه خدمات رسانی خود را آغاز کرده اند، انتظار می رود شهروندانی که قصد حضور در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) را دارند، برای نام نویسی و دریافت روادید اقدام کرده و برنامه های خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.
وی با بیان اینکه روادید زائران استان مرکزی در سرکنسولگری موقت عراق در قم صادر می شود، بیان کرد: انتظار می رود هم استانی ها برای تسهیل در روند صدور روادید هر چه زودتر مدارک خود را به دفاتر مجاز ثبت نام ارائه کرده و پرونده خود را برای این فرآیند کامل کنند.
اسکندری با بیان اینکه سال گذشته 23 هزار و 500 نفر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) شرکت کردند، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال این تعداد به 30 هزار نفر برسد.
بر اساس اعلام ستاد اربعین استان مرکزی، خدمات رسانی به زائران و شرکت کنندگان در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی(ع) از یک هفته قبل از اربعین حسینی (ع) آغاز و تا چند روز بعد نیز ادامه دارد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران عمره از هفتم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ زائران عمره مفرده استان مرکزی هفت اردیبهشت به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گفته مدیر حج و زیارت استان مرکزی با اعلام سازمان حج و زیارت و شرکت هواپیمایی و هماهنگی عربستان سعودی مبنی بر موافقت مجوز‌های پروازی عمره به جمهوری اسلامی ایران، اعزام زائران عمره مفرده پیش از حج تمتع آغاز می‌شود.

ساغرچی گفت: همه زائران حج عمره در کشور چهار هزار نفر است که برای هر استان یک یا دو کاروان تخصیص داده شد. کاروان استان مرکزی ۸۵ نفره است و هفتم اردیبهشت راهی سرزمین وحی می شود.

او افزود: اولویت در این مرحله از اعزام‌ها با افرادی است که قبلا ثبت‌نام کرده و هزینه سفر را پرداخت نموده باشند. این کاروان، اولین کاروانی است که آذر سال گذشته فراخوان شده است. 
ساغرچی این را هم گفت که مجموع روزهای سفر ۱۰ روز است و زائران حج عمره پنج روز در مدینه منوره و پنج روز هم در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت.

اعزام سایر متقاضیان بعد از برگزاری حج تمتع برنامه‌ریزی خواهد شد. حج تمتع نیز از نیمه اردیبهشت آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • اعزام زائران عمره از هفتم اردیبهشت