Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@23:48:22 GMT

از شایعه تا حقیقت پرتقال رنگ‌آوری شده در بازار

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۷۶۷۶

به گزارش جام جم، مجتبی شادلو با تاکید بر حضور مرکبات رنگ‌آوری شده در بازار میوه گفت: بخش نظارتی باید نظر خود را اعلام کند، زیراکه شواهد ما در مکان‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی گویای وجود مرکبات رنگ‌آوری شده است.

وی درباره جایگاه‌های رنگ‌آوری میوه اظهار داشت: باید بخش‌های نظارتی نظر دهند، اگر در سورتینگ‌ها انجام نشود پس در مکان دیگری اقدام به رنگ‌آوری مرکبات می‌شود و این موضوع به یک معضل برای جامعه مصرف کننده و نیز کل تولید تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شادلو ادامه داد: زمانی، محصولات قاچاق در بازار بود و برخی منکر آن بودند و پس از آنکه که فراگیر شد کسی نتوانست بگوید نیست، پرتقال رنگ آوری نیز مانند آن در عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها موجود است.

وی با اشاره به رسیدن فصل برداشت پرتقال ادامه داد: هم اکنون پرتقال در مناطق جنوب تقریبا رو به دو رنگ شدن است و در مناطق شمالی نیز ماه آینده فصل برداشت است، در حال حاضر پرتقال‌ها طبیعی یا سبزتر و یا دو رنگ هستند.

نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران تاکید کرد: واضح است پرتقال‌هایی که به رنگ مطلق زرد و یا نارنجی در بازار هستند، تغییراتی در آن‌ها ایجاد شده است. در هر حال این مساله، واقعیتی است و باید ارزیابی شود که در کجا این اقدام صورت می‌گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو

تیم فوتبال اینترمیامی آمریکا با خرید لیونل مسی در ابتدای فصل جاری توانست خود را به صدر اخبار و توجهات فوتبال جهان برساند.

این باشگاه که مالکیتش را دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی انگلیس برعهده دارد با جذب ستاره‌های دیگری، چون لوییز سوارز و سرژیو بوسکتس به یکی از مدعیان لیگ آمریکا تبدیل شد.

اما به نظر می‌رسد ماجراجویی‌های صورتی پوشان اینتر میامی به اینجا ختم نمی‌شود و یک خبرنگار معتبر عربستانی به نام «عبدالعزیز العصیمی» مدعی شده است که این باشگاه مذاکراتی با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم النصر عربستان انجام داده است و قصد دارد او را به خدمت بگیرد.

در صورتی که این اتفاق رقم بخورد این ۲ ستاره فوتبال جهان برای نخستین بار در یک تیم بازی خواهند کرد که می‌تواند جذابیت بسیار زیادی برای هواداران آن‌ها داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • زلف بر دیوار | بازار داغ گیس فروشی
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور