Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بیش از یک هزار و پانصد هکتار از اراضی تصرف شده در استان تهران آزادسازی شده است که از ارزش ریالی فوق العاده بالایی برخوردار است.

نادر محمدزاده با حضور در غرفه اقتصاد آنلاین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره وضعیت پیگیری پرونده‌های زمین خواری استان تهران گفت: استان تهران همواره به دلیل ویژگی‌هایی شهری مورد توجه قرار می‌گیرد و نگاه و هجمه به آن بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که در حال حاضر با پدیده زمین خواری در سطح کلان در استان تهران مواجه نیستیم افزود: عمده پرونده‌هایی که در حال پیگیری آن هستیم مربوط به اراضی است که در گذشته تصرف شده‌اند، در این میان برخی پرونده‌ها پیچیدگی‌های زیادی در سیستم قضایی پیدا کرده‌اند.

محمدزاده با اعلام برگزاری جلسات هفتگی در استان تهران با همکاری سیستم قضایی در قالب یک شورای اقتصادی بیت‌المال خاطر نشان کرد: در این جلسات به پرونده‌های مختلف در این زمینه در سطح بالا رسیدگی می‌شود، چرا که عمده این مشکلات در سطح بالا ایجاد شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران یکی دیگر از موارد مورد پیگیری این ارگان را برخورد با جعل عنوان کرد و اظهار کرد: حجم زیادی از پرونده‌ها مربوط به زمین خواری مربوط به جعل است که از آن جمله می‌توان جعل وکالت نامه و برگه‌های آرای دولتی را نام برد که توانسته است حقوق غیر مشروعی را ایجاد کنند.

وی در خصوص شرایط جلوگیری از تکرار این مسائل گفت: روش‌هایی برای برای جلوگیری از این گونه فعالیت‌ها انجام شده که مسیر جعل را کاملا بسته است، مثلا زمانی که حکمی از سیستمی اداری به عنوان یک مستند صادر می‌شود روش‌هایی برای بررسی صحت و سقم آن با مرجع وجود دارد. همچنین احکامی برای ابطال صورت گرفته است که برخی با تامل بیشتری اجرا می‌شود؛ مثلا برای جعلی که 15 سال پیش صورت گرفته و اکنون با فردی طرف هستیم که هیچ نقشی در این موضوع نداشته است دولت به سعه صدر بیشتری برخورد می‌کند و تلاش می‌شود که به این افراد خسارت حداقلی برسد.

محمدزاده در برآورد میزان زمین‌های رفع تصرف شده در سال‌های اخیر نیز گفت: مجموع زمین‌هایی که راه و شهرسازی استان تهران و منابع طبیعی آزاد کرده است به 1500 هکتار می‌رسد که ارزش ریالی فوق العاده بالایی دارد. همچنین در حوزه جعل هم ارزش ریالی به بالای 5 هزار میلیارد می‌رسد.

این مقام مسئول در راه و شهرسازی استان تهران درباره پروژه‌های فعلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 2000 میلیارد تومان پروژه جاری راه و شهرسازی  در استان تهران داریم و این غیر از فعالیت وزارت راه و شهرسازی مثل کمربندی سوم تهران یا جنوب تهران است که خود یک پروژه چند هزار میلیاردی است. یا آزاد راه تهران شمال یا پروژه‌های راه آهن و فرودگاهی است. اما چنان‌چه بخواهیم برآوردی از مجموع همه این پروژه‌ها داشته باشیم به رقمی معادل 10 تا 15 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: این مقدار اراضی ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از متصرفان بازپس گرفته شد

اسماعیل عبدالله‌وند گفت: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

او افزود: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری