Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@15:00:39 GMT

آنچه برای استقلال آرزویی بزرگ است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۸۸۵۲

آنچه برای استقلال آرزویی بزرگ است

وینفرد شفر آلمانی در شرایطی سومین بازی لیگ برتری را روی نیمکت استقلال می نشیند که در این بازی اتفاقات زیادی می تواند برای اولین بار رخ دهد.

به گزارش مشرق، در دیدار هفته یازدهم استقلال و نفت تهران، فوتبال دوستان برای اولین بار شاهد دو اتفاق خواهند بود که وقوع آنها حتمی است؛ این دیدار اولین بازی آبی پوشان بدون مربی ایرلندی یعنی میک مک درموت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، برای اولین بار در تاریخ تقابل این دو تیم، یک مربی خارجی روی نیمکت استقلال حضور خواهد داشت، اتفاقی که پیش از این در دیدارهای دو تیم اصلاً سابقه نداشته است. اما برخی اتفاقات هم در درون زمین می تواند برای استقلال رخ دهد که در صورت وقوع، برای اولین بار شاهد برخی از این اتفاقات خواهیم بود.

استقلال با شفر هنوز در لیگ برتر به گل نرسیده و در صورت گلزنی برابر نفت تهران، اولین گل آبی پوشان با هدایت شفر به ثمر خواهد رسید. گفتنی است استقلال که در این فصل در امر گلزنی بسیار ضعیف عمل کرده، اگر از روی نقطه کرنر، ضربه پنالتی یا ضربه کاشته به گل برسد، برای اولین بار در لیگ هفدهم از این راه دروازه حریفان را باز می کند. اگر شاگردان وینفرد شفر از سد نفت تهران عبور کنند، اولین پیروزی یک مربی خارجی در تقابل با این تیم ثبت می شود؛ همچنین، برای نخستین بار در تاریخ باشگاه استقلال، حمید درخشان مقابل استقلال شکست خواهد خورد که این رکورد به نام وینفرد شفر آلمانی نوشته می شود.

این روزها سیدحسین حسینی به دروازه بان اول استقلال تبدیل شده و پنج بازی اخیر را در درون دروازه آبی پوشان قرار گرفته است. در صورتی که در دیدار برابر نفت تهران باز هم سیدحسین حسینی وظیفه حراست از دروازه تیمش را بر عهده داشته باشد، از ابتدای لیگ پانزدهم برای اولین بار خواهد بود که سیدمهدی رحمتی شش بازی متوالی به دلایل فنی و با تشخیص سرمربی نیمکت نشین می شود. اگر باز هم روزبه چشمی در خط دفاعی برای استقلال به میدان برود، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا برای اولین بار در لیگ هفدهم به عنوان یک مدافع از داور کارت زرد دریافت نکند.

در سوی دیگر میدان، میلاد فراهانی در صورتی که در ترکیب نفت تهران بازی کند، برای هشتمین بار برابر استقلال به میدان خواهد رفت؛ البته فراهانی در این هشت بازی هرگز برنده از زمین خارج نشده و همچنین هیچ گاه نتوانسته دروازه خود را هم بسته نگه دارد. در صورتی که نفت پیروز بازی امروز باشد، یا فراهانی اجازه گلزنی به مهاجمان حریف را ندهد، برای اولین بار برد یا کلین شیت برابر استقلال را تجربه خواهد کرد.

منبع: وب سایت برنامه نود ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ جام: لغزش سامورایی‌ها در اولین گام

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ژاپن همانند دوره گذشته با شکست حیرت انگیز، جام ملت‌های آسیا را استارت زد و این بار برابر تیم ملی قرقیزستان که کمتر کسی شانسی برای این تیم قائل بود، نتیجه را سه بر دو واگذار کرد. کنیچیرو کوگوره، سرمربی سامورایی‌ها که در این رقابت‌ها چهار ستاره خود را در اختیار ندارد، در همان آغاز کار با پرسینگ‌بالا و هجوم قرقیز‌ها روبه‌رو شد و از شیوه دفاع _ ضدحمله مقابل تیم سطح دومی آسیا استفاده کرد.

تیم ملی قرقیزستان بازی را به شکل هجومی شروع کرد و با استراتژی پرسینگ شدید، تیم ملی ژاپن را در نیمه خود نگه داشت و چندین موقعیت خطرناک گلزنی را از دست داد. در حالی که شش دقیقه تا پایان نیمه نخست وقت باقی مانده بود، قرقیزها با ضربه زیبا و پشت‌پای جانات اولو به گل اول رسیدند تا مزد نمایش خوبی که داشتند را با این گل دریافت کنند‌ و نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند.

فقط سی ثانیه از نیمه دوم گذشته بود که قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی در بهترین منطقه ممکن شد و شلیک فوق العاده ماکسات علیموف، گل دوم را برای آن‌ها به همراه داشت. در سوی دیگر سامورایی‌ها که موقعیت‌های محدودی داشتند، با فضای سازی سعی کردن به دروازه قرقیز فشار بیاورند و حتی چند فرصت گلزنی را برای خود خلق کردند که آکمتالیف دروازه‌بان قرقیزستان واکنش‌های خوبی نشان داد.

در دقیقه ۱۴، تیم ملی قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی دیگر شد و با یک حرکت آموزشی و شلیک مهلک کایرات کوبانیچوف به گل سوم دست یافت تا شکست ژاپن مسجل شود.

ژاپنی‌ها که باور نمی کردند باری دیگر در نخستین بازی خود شکست بخورند، سعی داشتند با سیستم پاورپلی به فکر جبران گل‌های خورده باشند و موفق شدند توسط یوسی آرای و یوتا تسوتسومی، اختلاف‌ را به حداقل رساند اما برای کامبک و کسب یک امتیاز کمی بدشانس بودند تا در نهایت با شکستی غیرمنتظره مواجه شوند.

رافائل هنمی و کوکورو هارادا لژیونرهای تیم ملی فوتسال ژاپن با مخالفت باشگاه‌های خود برای حضور در این مسابقات روبه‌رو شدند و تیم ملی ژاپن را همراهی نمی‌کنند. ( جام ملت‌های آسیا خارج از تقویم فیفادی بوده است )

کازویا شیمیزو و آرتور کاپیتان ژاپنی‌ها، به علت مصدومیت جام ملت‌های آسیا را از دست داده‌اند.

قرقیزستان برای اولین بار مقابل ژاپن به پیروزی دست یافت. آخرین تقابل دو تیم را ژاپن شش بر دو پیروزی شده بود که مربوط جام ملت‌های 2016 است.

تیم ملی ژاپن در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا در اولین دیدارش، همانند این بازی از عربستان سعودی شکست خورده بود.

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال
  • تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال
  • آمار جالب در اولین روز هفته بیست و چهارم؛ ثبت ۱۱ گل در ۳ بازی
  • صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا
  • شگفتی بزرگ جام: لغزش سامورایی‌ها در اولین گام
  • گلزن جوان گل‌گهر مانند برق و باد!
  • عکس| واکنش سیدحسین به محرومیت
  • واکنش سیدحسین به محرومیت: لبخند!(عکس)
  • اولین واکنش آرائوخو: متاسفم، فورزا بارسا!‏
  • حرف‌های جنجالی‌ترین کمک داور تاریخ لیگ برتر