Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزینه‌های ورودی ۵۰ هزار تومان در پارکینگ پایانه مرزی چزابه لغو شد اما مسئولان پارکینگها راهکار دیگری برای دریافت پول از زائران اندیشیده‌اند؛ آنها مبلغ ۲۰ هزار تومان را در ازای چهار شبانه‌روز از زائران زودتر دریافت می‌کنند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ همزمان با آغاز حرکت زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای کشور، برخی مشکلات در خدمات‌دهی‌ و هزینه‌تراشی‌های بی‌مورد موجب آزردگی زائران شده که نمونه اخیر آن اخذ ورودی 50 هزار تومانی بابت هزینه پارکینگ در پایانه مرزی چزابه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از انتشار خبر ورودیه 50 هزار تومانی برای پارکینگ مرز چزابه از سوی باشگاه خبرنگاران تسنیم، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی و فرماندار دشت آزادگان بر پیگیری قاطع این مسئله و برخورد جدی با خاطیان تاکید کردند.

عبدالرضا سعیدی نیا؛ فرماندار دشت آزادگان پس از بررسیهای لازم درباره قیمتهای ورودی و شبانه‌روزی پارکینگهای چزابه که مورد انتقاد شدید مردم قرار گرفت، اظهار کرده بود: بعد از انتشار خبر قیمتهای نامناسب پارکینگهای چزابه به بازدید از این نقاط مبادرت کردیم؛ دست‌اندرکاران پارکینگها در توجیه عمل خود اذعان کردند که مبلغ ورودی 50 هزار تومانی در اصل به‌صورت ودیعه از زائران گرفته می‌شود و قیمت واقعی پارکینگها در هر 24 ساعت 5 هزار تومان است.

وی ادامه داده بود: مسئولان پارکینگها تاکید داشتند که این پول ودیعه (ورودی 50 هزار تومان) در زمان بازگشت زائران مورد حسابرسی قرار می‌گیرد و با توجه به حساب صورت گرفته مابه‌التفاوت به آنها پرداخت می‌شود یا اگر تعداد روزهای بهره‌گیری از پارکینگها بیش از مبلغ دریافت شده باشد، باقی مبلغ پارکینگ (مبلغ بیش از 50 هزار تومان) از زائران گرفته می‌شود!

فرماندار دشت آزادگان تاکید کرده بود: با تذکری که به مسئول پارکینگها داده شد این مبلغ ورودی 50 هزار تومان که در حقیقت با توجیه آنها پول ودیعه محسوب می‌شد، از چرخه پارکینگهای چزابه حذف شد و طبق همان تعرفه واقعی زائران باید بابت هر 24 ساعت فقط حدود 5 هزار تومان پرداخت کنند و پولی اضافه‌تر را به پارکینگها ندهند.

اما دو روز پس از حذف ورودی 50 هزار تومان از پارکینگهای چزابه باز هم برخی زائران نسبت به دریافت مبلغ 20 هزار تومان در ابتدای ورودیه به پارکینگها ابراز گلایه کردند.

سعیدی‌نیا درباره دریافت مبلغ 20 هزار تومان در پارکینگ خودروهای زائران در چزابه توضیح داد: امروز دوباره در بازدیدی که از پارکینگهای مرز چزابه داشتیم تمامی برگه‌ها و قیمتها اصلاح شده بود و موضوعی به نام ورودیه پارکینگها دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: همیار شهرداری مسئول این موضوع محسوب می‌‌شود و آنها نیز ریز فاکتورها و هزینه‌ها را اعلام کرده‌اند که بنابر تمهیدات اندیشیده شده مبلغ 20 هزار تومان در ازای چهار شبانه‌روز از صاحبان خودروها دریافت می‌شود.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: در حقیقت همان مبلغ 5 هزار تومان در هر شبانه‌روز صحیح است اما بخشی از این پول را پیش‌تر از زائران دریافت می‌کنند؛ اگر صاحب خودرو بیشتر از چهار روز از پارکینگ استفاده کند بدهکار می‌شود و اگر کمتر استفاده کند نیز بستانکار خواهد شد.

سعیدی نیا درباره این پرسش که چرا مسئولان ذیربط در استان و پایانه مرزی چزابه بابت احداث پارکینگ در یک بیابان هر شبانه‌روز مبلغ 5 هزار از زائران دریافت می‌کنند، گفت: تبدیل بیابان و ماسه‌زار به پارکینگ، برق‌کشی، بهسازی و نگهبانی از خودروها قاعدتاً هزینه‌هایی را در بردارد که قاعدتاً دریافت پول از زائران نیز بابت نگهداری از خودروها و ایمنی موضوع است.

وی درباره فاصله پارکینگها تا پایانه صفر مرزی اظهار کرد: فاصله پارکینگها تا پایانه مرزی حدود 2 کیلومتر است که برای این منظور نیز 150 دستگاه اتوبوس در نظر گرفته‌ایم؛ تمامی امکانات اعم از پذیرایی و اسکان نیز در موکبهای مرزی فراهم است.

فرماندار دشت آزادگان همچنین با بیان اینکه تردد زائران از مرز چزابه با جدیت ادامه دارد، گفت: تاکنون بیش از 80 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از مرز چزابه وارد خاک عراق شده‌اند.

انتهای پیام/

R1365/Psaadati/S2,23/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضایی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم را باید برای استقبال از زائران اربعین فراهم کنیم و توقع مردم و زائران هم این است که نواقص و کمبودهای سال‌های گذشته رفع شود.

وی با اشاره به اینکه سومین سال است که کردستان میزبان زائران اربعین است افزود: این مهم افتخار بزرگی بوده و برکات آن در سطح فردی و استانی شامل منطقه شده است.

دبیر ستاد اربعین کردستان بر ضرورت استفاده از تجربیات سال‌های گذشته دستگاه‌ها برای رفع مشکلات زیرساخت و ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین تاکید کرد.

رضایی رویکرد ستاد اربعین را در سال جاری انجام فعالیت‌ها توسط خود کمیته‌ها اعلام کرد و گفت: برای اجرای برنامه‌ها باید نیم نگاهی به مریوان داشته باشیم و اقداماتی که انجام می‌شود با هماهنگی فرمانداری مریوان باشد.

وی با بیان اینکه امسال سفر زوار اربعین از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود یادآور شد: می‌طلبد، نیازهای زیرساخت و حمل و نقل به طور کامل تأمین شود.

دبیر ستاد اربعین کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته در بحث تردد مشکل داشتیم و باید با طرف عراقی مذاکره کنیم تا مسائل حمل و نقل، محل استقرار و کرایه خودروها برطرف شود.

رضایی از دستگاه‌ها و کمیته‌های مربوط به ستاد اربعین خواست نیازمندی‌های واقعی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها پیشنهادهای خود را برای مردمی‌تر کردن اربعین به ستاد ارائه دهند، ضمن اینکه جانمایی موکب‌ها در مرز باشماق منطقی و از روی نیاز باشد.

این مقام مسئول بر ضرورت انعکاس خدمات مردم کردستان به زائران اربعین و برکات اربعین برای مردم استان و منطقه از طریق رسانه‌ها و کمیته اطلاع رسانی تاکید کرد.

کد خبر 6081353

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود