Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک بیش از 200 دستگاه دوربین کنترل ترافیک در سطح شهر زاهدان نصب و فعال شده که شمار آنها رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا سرهنگ علی نام درست روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در زاهدان با اشاره به چرخشی بودن عملکرد دوربین های هوشمند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: شهروندان در صورت نیاز می توانند با دریافت مجوز از دادستانی صحنه تصادف ثبت شده با این دوربین ها را رصد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با رصد از طریق این دوربین ها تخلفات مختلف از جمله توقف دوبل خودروها در خیابان ها، پارک خودروها در حریم تقاطع و میادین، توقف داخل ایستگاه وسائط نقلیه عمومی، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در پیاده رو، شناسایی خودروهای دارای دستور توقیف، روان سازی گره های ترافیکی سطح شهرها و شناسایی خودروهای پلاک مخدوش اعمال قانون می شود.
وی گفت: دوربین های سامانه مونیتورینگ در شهرستان های چابهار، ایرانشهر و سراوان فعال شده و در حال خدمات دهی هستند و در زابل نیز به زودی سامانه دوربین های ترافیک نصب می شود.

*شناسایی 175 نقطه حادثه خیز در معابر شهری سیستان و بلوچستان
رئیس پلیس راهور گفت: 175 نقطه حادثه خیز از ابتدای امسال تاکنون در معابر شهری استان شناسایی و به شهرداری ها ابلاغ و در نشست شورای ترافیک شهرستان و استان مطرح شده است.
سرهنگ نام درست افزود: بیش از 17 دستگاه مختلف دست اندرکار و دخیل در حوزه ترافیک هستند که در صورت همکاری آنها شاهد کاهش آمار تصادفات در شهرهای سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
وی تاکید کرد: ادارات دخیل در ترافیک از جمله شهرداری، برق و آب چنانچه در انجام وظیفه خودشان کوتاهی کنند، قصورشان در تصادفات لحاظ می شود به طوری که از ابتدای امسال تا کنون 17 دستگاه دخیل در تصادفات به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری بیشترین نقش را در کمک به پلیس راهور در کاهش مشکلات ترافیکی دارد گفت: بر اساس ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات 60 درصد از وجوه پرداختی شهروندان از بابت تخلفات در اختیار شهرداری ها و اداره راه و شهرسازی قرار می گیرد به همین سبب از شهرداری تقاضا می شود این وجوه را در زمینه زیر ساخت های ترافیکی هزینه کند.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از 18 هزار نفر از هموطنان در سراسر کشور (بیشتر با میانگین سنی 35 تا 50 سال) بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند و نزدیک به 350 هزار نفر نیز مجروح می شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه بعد از سکته قلبی دومین عامل مرگ و میر در کشور تصادفات رانندگی است از اصحاب رسانه درخواست می شود برای معرفی درست فرهنگ ترافیک در سطح جامعه با هدف کاهش ترافیک و تسهیل در عبور و مرور بیش از پیش تلاش کنند و در این زمینه یاریگر راهنمایی و رانندگی باشند.
وی اظهار داشت: سامانه هوشمند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی زاهدان (سامانه مونیتورینگ مستقر در ستاد فرماندهی انتظامی استان) که از بهمن سال 95 راه اندازی شده تا کنون نزدیک به 13 هزار تخلف را اعمال قانون کرده که 11 هزار تخلف آن مربوط به سرعت در خیابان دانشگاه بوده است.
سرهنگ نام درست خاطرنشان کرد: اعمال قانون با فعال سازی سامانه مونیتورینگ منجر به کاهش 28 درصدی تصادفات فوتی در زاهدان شده است.
وی ادامه داد: مرکز مونیتورینگ شهرداری در خیابان بهداشت زاهدان نیز در حال تجهیز است که با راه اندازی آن، تخلفات از 2 مرکز از طریق دوربین ها رصد، ثبت و اعمال قانون می شود.
** کاهش 50 درصدی تصادفات در شهرهای سیستان و بلوچستان
وی اظهار داشت: تصادفات در معابر شهری سیستان و بلوچستان در هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش داشته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
وی گفت: در واحد شماره گذاری پلیس راهور سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون در بحث نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک به 17 هزار و 959 خودرو، چهار هزار و 225 دستگاه موتورسیکلت و پنج هزار و 97 مورد متفرقه به دستور قضایی یا استعلام ادارات خدمات ارائه شده است.
وی ادامه داد: در بخش نام نویسی، برگزاری آزمون آیین نامه و عملی و صدور انواع گواهینامه در پلیس راهور استان در این مدت 106 هزار و 83 مورد خدمات ارائه شده است.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در مجموع در واحد اجرایی و برخورد با تخلفات مربوط به راهور شهرستان ها در 6 ماهه نخست امسال 229 هزار و 974 مورد اعمال قانون در سطح معابر شهری استان انجام شده است.
**شنبه، سه شنبه و یکشنبه روزهای پر تصادف سیستان و بلوچستان
سرهنگ نام درست گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته برحسب هفته بیشترین تصادفات در سطح شهرستان های سیستان و بلوچستان مربوط به روزهای شنبه، سه شنیه و یکشنبه عموما در ساعات 18 تا 20 و 20 تا 22 است.
وی افزود: بیشترین نوع برخورد در سوانح رانندگی درون شهری استان در 6 ماهه نخست امسال مربوط به برخورد خودرو با عابر پیاده، خودرو با خودرو و خودرو با موتورسیکلت و بیشترین افراد فوت شده با 46 درصد عابران پیاده (14 مرد و چهار زن) بوده است.
وی گفت: عمده دلایل تصادفات عابران پیاده در استان ایمن نبودن معابر، خط کشی نشدن خیابان ها، نبود روشنایی مناسب، سرعت غیرمجاز وسائل نقلیه و مراقبت نادرست از اطفال بوده است.
وی با اشاره به اینکه اطفال به 2 گروه سنی هفت سال و زیر هفت سال تقسیم می شوند اظهار داشت: اطفال زیر هفت سال غیر ممیز هستند یعنی اگر تصادفی رخ دهد علاوه بر راننده به طور قطع والدین این کودک نیز به دلیل مراقبت نکردن از طفل خود بر اساس ماده 1216 قانون مدنی ( مسئولیت نگهداری در سطح معابر به والدین بر می گردد) حداقل 50 درصد تقصیر دارند.
** ارتفاع سرعت گیرها باید بین هفت تا 15 سانتی متر باشد
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاع سرعت گیرها باید هفت تا 15 سانتی متر باشد و از شهرداری در خواست کردیم سرعت گیرهای با ارتفاع زیاد را اصلاح کنند و بر نحوه نصب سرعت گیرها نظارت داشته باشد.
وی افزود: تلاش داریم بزودی سرعت گیرهای نامتعارف با ارتفاع زیاد ساماندهی شود تا خودروها بتوانند با سرعت مناسب در معابر تردد کنند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل بزرگ شیله در مسیر ارتباطی زابل- زاهدان با هدف تردد ایمن نوروزی زیر بار ترافیک رفت

ایسنا/سیستان و بلوچستان پل بزرگ شیله بطول ۱۷۶ متر و با هشت دهانه ۲۲ متری همزمان با تعطیلات نوروزی با هدف تردد ایمن کاربران جاده ای در محور مواصلاتی زابل- زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاونین استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی امروز یکشنبه زیر بار ترافیک رفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: سرعت ساخت این پل مهم استان با ارزش ریالی ۹۰۰ میلیارد ریال با توجه به محدودیت‌های منابع مالی موجود در کشور کم سابقه است.

عطاء اله اکبری ساخت پل مهم شیله را بعد از پل نهراب قدم بزرگی در تکمیل شبکه کریدور شمال -جنوب کشور دانست و افزود: این اداره کل در طول سه سال اخیر مصمم به تکمیل پل‌های بزرگ و خاص در استان بوده است به‌طوری که پل‌های ماشکید، افضل آباد، نهراب و شیله با تلاش شبانه‌روزی این اداره کل یکی پس از دیگری در این مدت زیر بار ترافیک رفت.

وی تاکید کرد: بدون تردید تحولی که با احداث پل شیله در ارتباط زمینی این استان با پهنه جغرافیای اصلی ایران ایجاد خواهد شد می‌تواند نقش بسیار مهمی در روند توسعه اقتصادی استانی و ملی برعهده داشته باشد چرا که اولا احداث این پل به عنوان بخشی از محور چابهار- میلک به نحو قابل توجهی حمل و نقل زمینی را متاثر می‌سازد و از سوی دیگر موجب فراهم کردن زمینه ترافیک آرام در محور منتهی به شهر زابل و خروجی آن خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پروژه‌های تکمیل شده بزرگراهی به طول حدود ۷۵کیلومتر و پل بزرگ شیله با ارزش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بنا شد در سفر هیات دولت خدمتگذار به استان در هفته‌های جاری افتتاح شود اما به صلاح دید مقام عالی دولت در استان و به دلیل تسهیل در سفر هموطنانمان و ایمنی ترافیک در تعطیلات نوروزی مقرر شد تا تاریخ افتتاح رسمی این پروژه‌ها زیر بار ترافیک قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوروز از راه نرسیده جاده‌ها جان گرفتند | آمار هولناک جان‌باختگان و مصدومان تصادفات در ۵ روز اخیر
  • ۱۱ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان- میرجاوه زیر بار ترافیک رفت
  • ۱۱ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- میرجاوه در آستانه نوروز ۱۴۰۳ زیر بار ترافیک رفت
  • ۱۱ کیلومتر بزرگراه زاهدان- میرجاوه زیر بار ترافیک رفت
  • ۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان - بیرجند زیر بار ترافیک رفت
  • پل بزرگ شیله در مسیر ارتباطی زابل- زاهدان با هدف تردد ایمن نوروزی زیر بار ترافیک رفت
  • پل بزرگ شیله در مسیر زابل زاهدان ‌زیر بار ترافیک رفت‌
  • ۲۷ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- زابل زیر بار ترافیک رفت
  • ۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- بیرجند به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت
  • ۲۷ کیلومتر از بزرگراه زاهدان ـ زابل زیر بار ترافیک رفت