Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام به زائران اربعین توصیه کرد: به منظور پیشگیری از هر گونه بیماری و مشکل بهداشتی، در صورت احساس بیماری، بلافاصله به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کرده و از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنند.

دکتر راضی ناصری فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی زائران باید آب نوشیدنی سالم و کافی به همراه داشته باشند و دستهای خود را به صورت مرتب با آب و صابون بشویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از زائران خواست: در انتخاب مواد غذایی دقت کنند و تا حد امکان از مصرف سالاد، سبزی، غذاهای نیم پخته و غذاهای دوبار گرم شده خودداری کنند.
وی یادآور شد: زائران از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد دارای علائم بیماری تنفسی خودداری کنند و فاصله یک تا 2 متری از چنین افرادی را رعایت کنید ضمن اینکه هنگام عطسه و یا سرفه دهان و بینی خود را بپوشانند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام گفت: زائران باید از دست زدن و تماس با حیوانات و پرندگان در طول مسیر خودداری کنند و از نوشیدن چای و مایعات داغ در لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی خودداری کنند.
دکتر ناصری فر اضافه کرد: به زائران توصیه می شود از کفش راحت و مخصوص پیاده روی استفاده کرده و برای حمل وسایل شخصی از کوله پشتی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: همچنین زائران باید از پوست خود در مقابل اشعه آفتاب با پوشیدن لباس های مناسب و کلاه و همچنین استفاده از کرم های ضد آفتاب مراقبت کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام با بیان اینکه ایام اربعین حسینی حدود سه تا چهار برابر جمعیت ایلام وارد استان می شود، اظهار کرد: سلامت یکی از مهمترین جنبه هایی است که در این تجمعات باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر ناصری فر افزود: یکی از مهم ترین تجمعات در دنیا راهپیمایی اربعین حسینی است و مرز مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات یکی از مهمترین و اصلی ترین دروازه های تردد زائران بوده بنابراین با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق، وجود گروهک های تروریستی و ناکافی بودن زیرساخت های بهداشتی درمانی در عراق، جنبه های گوناگون سلامت این اجتماع عظیم همواره از دغدغه های مسئولان حوزه سلامت این استان است.
وی یادآور شد: تجمع انبوه ممکن است جامعه را با خطر جدی سلامت و شرایط امنیتی مواجه کند که می تواند به موضوعی بین المللی تبدیل شود بنابراین ایجاد هماهنگی و آمادگی در دستگاه های امدادی و خدماتی ضروری است.
وی تاکید کرد: یکی از عواملی که ما را در حفظ سلامت زائران کمک خواهد کرد، مبحث آموزش آنان است که باید از طریق نصب بنر، پمفلت ها، ارسال پیامک، انتشار بروشور و... زائران را نسبت به خطرات شیوع بیماری ها و لزوم رعایت هرچه بیشتر بهداشت فردی و محیط آگاه کنیم.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران با 16 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان عمومی 36 تختخوابی و یک پایگاه اورژانس شهری است و بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تنها بیمارستان ترومای استان با ظرفیت 18 تخت اورژانس و 12 تخت آی سی یو است که در ایام اربعین حسینی به علت ترافیک سنگین در مسیر ایلام مهران، انتقال مصدومان از مرز مهران به این بیمارستان ساعت ها طول خواهد کشید.
همچنین پایانه مرزی مهران یک پایگاه اورژانس در 13 کیلومتری شهر مهران و 95 کیلومتری شهر ایلام دارد و یک دستگاه بالگرد اورژانس نیز در مرکز استان مستقر است.
خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
6034/6032

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

محسن زمانی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز چهار شنبه، هشتم فروردین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه در این روز وزیر بهداشت برنامه‌های افتتاح از پروژه‌های عمرانی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان را داشتند، افزود: با حضور وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دیگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، سالن مدیریت بحران، مرکز آموزش مهارت‌های بالینی و شبیه‌ساز دیسپچ افتتاح شد.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به عملکرد اورژانس پیش‌بیمارستانی استان در طرح امدادسلامت نوروزی تصریح کرد: از بیست و پنجم اسفند تا پایان هفتم فروردین حدود ۶۴ هزار تماس با ۱۱۵ استان اصفهان برقرار شده است و واحدهای امدادی اورژانس در بیش از ۱۰ هزار عملیات امدادی، به بیماران و مصدومان اورژانسی امدادرسانی کردند.

کد خبر 739843

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • افتتاح مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان
  • مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
  • کاهش ۶ درصدی ماموریتهای اورژانس کشور در ایلام نوروز
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • کاهش ۴۰ درصدی سرقت در ایلام
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • تردد ۱۴۳ هزار نفر از مرز مهران