Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در استفتایی دریافت هزینه‌های زیاد به بهانه‌های مختلف از زائران اربعین حسینی را امری نادرست دانست.

سئوال استفتا به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مرجع معظم شیعیان حضرت آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی «مدظله‌العالی»

سلام‌علیکم

با عرض احترام و تحیت؛ چنانکه مستحضرید در سال‌های اخیر حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور روزافزون ده‌ها میلیونی مؤمنین به حماسه‌ای بی‌نظیر و جهانی  تبدیل گشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان نقش ملت و دولت عراق که علیرغم مشکلات فراوان داخلی با بسیج همه توان و امکانات در میزبانی خالصانه از ارادتمندان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) اقدام می‌نمایند؛ حقیقتاً شایسته تقدیر است، لکن در ایران اسلامی متأسفانه تصمیمات نهادهای مسئول مانند پرداخت‌های اجباری حق بیمه، حق هلال‌احمر،گران شدن صددرصدی بلیط هواپیما و کرایه اتوبوس، پرداخت اجباری وجوه نامتعارف برای پارکینگ در بیابان‌های مرزی، محاسبه قیمت بالاتر از بازار برای ارز روادید؛ تحمیل هزینه برای دریافت ویزای انفرادی و موارد مشابه دیگر به‌نحوی بوده که موجب محروم ماندن بخش زیادی از عاشقان حسینی از حضور در این حماسه بزرگ می‌گردد.

لذا مستدعی است نظر مبارک را در خصوص وظیفه دولت در تسهیل اعزام زائرین حسینی و تقویت این شعائر مهم اعلام فرمایید.

پاسخ آیت‌الله علوی گرگانی به این استفتا به شرح زیر است.

بسمه‌تعالی

نظر به اینکه راهپیمایی اربعین نماد قدرت اسلام و شیعه می‌باشد و با توجه به توصیه‌های فراوان مقام معظم رهبری و دیگر مراجع تقلید، بر دولت لازم است که تمامی سعی و تلاش خود را جهت آسانی و برگزاری هرچه بهتر این همایش بزرگ مصروف دارد و از ایجاد هزینه‌های زیاد به بهانه‌های مختلف برای زائرین اجتناب نماید که بعضی از اخبار از عملکرد بعضی ارگان‌های دولتی نگران‌کننده است.


منبع: تسنیم

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند