Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نشان مرغوبیت ملی برای صنایع‌دستی استان سمنان صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، جعفر صفاخواه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسب نشان مرغوبیت ملی یک امتیاز مطلوب برای عرضه محصولات صنایع‌دستی در بازار فروش در سطح کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صدور این نشان برای صنایع‌دستی استان سمنان در دستور کار قرار دارد اذعان کرد: 48 اثر برای بررسی و مطالعه برای کسب این نشان شناسایی و موردبررسی قرار گرفت.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر لزوم انجام روند اداری برای انتخاب این صنایع اضافه کرد: صنایع‌دستی معرفی‌شده و برای کسب این نشان در ابتدا مورد ارزیابی‌های اولیه کارشناسان و اساتید رشته‌های هنری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این جلسات تاکنون بالغ‌بر 38 اثر انتخاب‌شده و از مرحله نخست ارزیابی عبور رده است تصریح کرد: صنایع‌دستی با توجه به ملاک‌های کمی و کیفی مشخص‌شده می‌توانند با بازاریابی در این طرح باقیمتی مناسب به مردم عرضه شوند.

صفاخواه ابراز داشت: در مراحل نهایی ارزیابی این محصولات 17 اثر از استان سمنان برای کسب نشان مرغوبیت ملی انتخاب‌شده است.

وی با بیان اینکه نوع مواد اولیه و کیفیت آن در اثر، جلوه‌های ویژه محصول، زیبایی ظاهری محصول و استحکام و ایمنی آن در این ارزیابی مؤثر است خاطرنشان کرد: ارائه محصولات صنایع‌دستی استان سمنان به سراسر کشور و حتی عرضه آن در سطح بین‌المللی در دستور کار قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی استان سمنان با تأکید بر اینکه روند داوری صنایع‌دستی در سطح کشور در بین این محصولات برای شناسایی مرغوب‌ترین اثر تا پایان سال 96 ادامه دارد یادآور شد: اثراتی که در ارزیابی‌های استانی انتخاب شدند از رشته‌های سفالگری، رو دوزی، گلیچ، چنگوم و سایر رشته‌های هنری است.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی ادیب در نشست هماهنگی جشنواره‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: دهمین جشنواره «چومچه خاتون» یا طلب باران روز ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر گیوی شهرستان کوثر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره هرساله و براساس یکی از آئین‌های ریشه‌دار استان برگزار می‌شود که امسال دهمین دوره آن همراه با معرفی سایر آداب و رسوم شهرستان کوثر و با برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگری و به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان، جشنواره‌های متعددی را در نظر گرفته‌ایم که در همین راستا جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون در شهرستان بیله‌سوار و جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان گرمی طی روزهای گذشته برگزار شد.

محمدی ادیب با اشاره به سایر جشنواره‌های پیش‌رو نیز گفت: جشنواره طبخ آبزیان با همکاری اداره کل شیلات در شهرستان مشگین‌شهر و جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر هم برای روزها و ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6099524

دیگر خبرها

  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر