Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص اثــرگذاری خدمــات قرض‌الحســنه بـر توانمندسازی اقشار مختلف جامعه بیان داشت: بانکداری اسلامی در بستر قرض‌الحسنه نقش به‌سزایی در رونق اقتصادهای نوپا و مولد دارد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، محسن پدرام رییس هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: در بانکـداری اسـلامی توانمندسـازی اقشــار ضعیــف از اهمیــت زیـادی برخــوردار است و بانــک قرض‌الحســنه مهــر ایــران در راســتای مســئولیت اجتماعــی خــود تاکنــون تســهیلات زیــادی را بــه اقشــار ضعیــف و کــم‌درآمــد جامعــه اعطــا کرده اســت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ایــن بانــک بــا انعقــاد تفاهم‌نامه‌هــای حمایتــی بــا نهادهایــی همچون وزارت بهداشــت، ســازمان بهزیســتی، ســازمان زندان‌هــا، کمیتــه امــداد خمینــی (ره) و نیــروی انتظامی نقــش به‌ســزایی را در تقویــت و توانمندســازی اقشــار آســیب‌پذیــر جامعــه ایفــا کرده اســت. 

رییس هیات‌مدیره بانک تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده در راستای درمــان، اشــتغال زندانیـان آزاده شــده، حمایــت از دانــش‌آمــوزان بــی‌بضاعــت و تامیــن مایحتــاج ضــروری خانــوار ایرانــی، تنهــا بخشــی از اقدامــات ایــن بانــک در زمینــه توانمندســازی اقشــار جامعــه است. 

وی با اشاره به نقــش بانکــداری قرض‌الحســنه در پیاده‌ســازی اقتصــاد مقاومتــی اظهارداشت: بــا توجــه بــه ســهم عمــده نظــام بانکــی در تامیــن مالــی کشــور، بانک‌هــا می‌تواننــد نقــش به‌ســزایی در رونــق کســب‌وکارهــا ایفــا کننــد. در بانکــداری قرض‌الحســنه بــا حــذف ســود و بهــره از ســوی بانــک، هــدف آن اســت کــه بــا ارائــه منابــع مالــی و تســهیلات ارزان قیمــت، تاثیــرگــذاری ایــن منابــع در فعالیت‌هــای اقتصــادی نوپــا و مولــد افزایــش یابــد. 

پدرام ادامه داد: از طــرف دیگــر فرآینــد سریع و ســاده‌تــر دریافــت تســهیلات قرض‌الحســنه و پاییــن بــودن مبلــغ اقســاط مربوطــه، باعــث تقویــت اشــتغال و رونــق تولیــد و خریــد کالاهــای ایرانــی می‌شود. 

وی بیان کرد: به طــور کلــی و بــا توجــه بــه اولیــن بنــد از سیاســت‌های کلــی اقتصــاد مقاومتــی مبنــی بــر تامیــن شــرایط و فعال‌ســازی مشــارکت آحــاد جامعــه در پروژه‌هــای اقتصــادی بــا تســهیل و تشــویق همکاری‌هــای جمعــی و تاکیــد بــر ارتقــا درآمــد و نقــش طبقــات کــم‌درآمــد و متوســط، بانکــداری قرض‌الحســنه نقــش کامــلا موثــر و مهمــی را در پیاده‌ســازی اقتصــاد مقاومتــی ایفــا می‌کند. 

رییس هیات‌مدیره بانک در خصوص راه‌کارها و ابزارهای نهادینه کردن ســنت پســندیده قرض‌الحســنه بیان کرد: قرض‌الحســنه بــه عنــوان رفتــاری برخاســته از تعالیــم دینــی، رفتــاری ارزشــی اســت کــه بــا توجــه بــه فلســفه‌هایی کــه بــرای آن برشــمرده شــده، کارکردهــای موثــر و متعــددی بــرای ایــن ســنت بــه فــرد و جامعــه دارد. 

محسن پدرام ادامه داد: این کارکردهــا و آثــار توصیــه شــده بــا توجــه بــه شــکوفا کردن فضیلت‌هــا و نیکی‌هــا، نقشــی تربیتــی داشته و بخــش عمــده‌ای از جریــان ترویــج قرض‌الحســنه، ریشــه در مســائل انســانی دارد. 

وی اضافه کرد: از نظــر مالــی، در شــرایطی کــه اقتصــاد کشــور بــا تــورم مواجــه و از طــرف دیگــر نــرخ بهــره در نظــام بانکــی بــالا باشــد، بســیاری از ســپرده‌گــذاران از جنبــه خیرخواهانــه و عــام‌المنفعــه بــودن ســپرده قرض‌الحســنه به آن روی خواهنــد آورد، همچنیــن در دســترس بــودن شــعب و یــا خدمــات بانک‌هــای قرض‌الحســنه، ســهولت اســتفاده از این نوع خدمات و تسهیلات و رفــع بروکراســی‌های زایــد از دیگــر عوامــل نهادینــه شــدن ســنت قرض‌الحســنه در ســطح جامعــه است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۲ ملک مازاد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان یزد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به سیاست دولت در زمینه مولدسازی اموال مازاد گفت: ۵۲ ملک مازاد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان سال گذشته در استان یزد شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، محمد دهقان منشادی با بیان اینکه اموال مازاد دولت برای تعیین تکلیف به هیأت عالی مولد سازی ارسال می‌شود، اظهار کرد: این هیئت سال گذشته با ۹۶ ملک مازاد دولت در استان و فروش چهار فقره آن موافقت کرد.

وی از ارزش افزایی ۵۷ ملک به ارزش یک هزار میلیارد تومان و فروش ۲۱ ملک خبر داد و افزود: سال قبل پنج بسته رونق تولید با بهره‌گیری از منابع حاصل از مولد سازی دارایی‌های مازاد دولت در استان تعریف شد و مورد موافقت هیأت عالی مولد سازی قرار گرفت.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد تأکید کرد: تمامی منابع حاصل از مولد سازی در طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و سال قبل تمامی این منابع به استان بازگشت و به دستگاه‌های مربوط پرداخت شد.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در راستای تحقق اهداف اقتصادی و مالی دولت تمامی تلاش خود را به گیرند.

کد خبر 744573

دیگر خبرها

  • بانک توسعه تعاون بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی کمیته امداد منطقه یک یاسوج به مددجویان
  • کمبود مربی و زمین نقطه ضعف بزرگ رشته نوپا است/ در آسیا می‌درخشیم
  • شناسایی ۵۲ ملک مازاد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان یزد
  •  آمارسازی در بانکداری ایرانی
  • بانکداری الکترونیک را چگونه امن نگه داریم؟
  • هجدهمین رقابت‌های کسب و کار‌های نوپا
  • پرداخت بیش از ۱۶ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد
  • خداحافظی با کارتخوان، سلام به لینک پرداخت!