Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@23:22:32 GMT

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (9 آبان)

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۳۱۶۰

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (9 آبان)

الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** توصیه های رئیس جمهوری به استاندار جدید اصفهان از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. رئیس جمهوری خطاب به مهر علیزاده استاندار جدید اصفهان گفته است: استاندار جدید اصفهان با تجربیات خوب و متنوع عضوی سیاسی، اجرایی و با سوابق ارزنده است که او را بر ارتباط بسیار صمیمی با شخصیت بسیار ارزشمند آیت­‌الله مظاهری که همواره کمک نظام و دولت و خیرخواه آن بوده، توصیه می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*** اظهارات علی لاریجانی درباره لغو عضویت سپنتا نیکنام عضو شورای شهر یزد نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه بود. رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری در مورد لغو عضویت سپنتا نیکنام عضو شورای شهر یزد در صحن علنی مجلس، گفت: در بحث اخیر برداشت من با شورای نگهبان در مورد مساله عضویت اقلیت‌ها در شورای اسلامی یکسان نیست اما بحث مجلس و شورای نگهبان فارغ از فضای رسانه ای ایجاد شده است در جریان است و باید بتوانیم در این مورد به جمع بندی برسیم. وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان بخواهد تفسیر تازه ای از قانون ارائه دهد باید برای آن تفسیر هم تصویب مجلس را داشته باشد و این طور نیست که شورای نگهبان بتواند فارغ از تصمیم مجلس هر زمانی که تصمیم گرفت به این نتیجه برسد که یکی از قوانین تصویب شده توسط مجلس در گذشته خلاف اسلام بوده است برای چنین تصمیمی روند و فرصت قانونی وجود دارد.
*** درگذشت پدر سردار سلیمانی نیز از اخبار مورد توجه بود. محمد سلیمانی پدر سردار سرلشگر قاسمی سلیمانی فرمانده سپاه قدس روز سه شنبه در95 سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
*** فرار یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با ۵۰۰ میلیارد بدهی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، آقای 'م' یکی از متهمان اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با مبلغ 500 میلیارد تومان بدهی از کشور خارج شده و از طریق وکیلش با وی ارتباط گرفتند و تلاشها برای بازگرداندن وی ادامه دارد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** ادامه واکنش ها به انتصاب استاندار جدید اصفهان از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. محسن مهرعلیزاده در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد. مهر علیزاده متولد مراغه در استان آذربایجان شرقی است و از جمله سوابق وی می توان به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان وقت تربیت بدنی کشور و استاندار اسبق خراسان اشاره کرد. انتصاب مهر علیزاده به استانداری اصفهان واکنش های بسیاری را در شبکه های اجتماعی بهمراه داشته و اظهارنظرهای متعددی از سوی شخصیت های سیاسی و نمایندگان منتشر شده است. در حالیکه عده ای به غیر بومی بودن استاندار جدید اشاره می کنند، برخی نیز کارنامه مهر علیزاده در گذشته را موفق ارزیابی و از انتصاب وی، استقبال کرده اند.
*** تداوم آلودگی هوای کلانشهر اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. برخی منابع خبری عنوان کرده اند که هوای کلانشهر اصفهان از سه شنبه دوم آبان تا دوشنبه هشتم آبان بطور مداوم در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.
*** پیدا شدن یک دستکش در کباب نیز از اخبار مورد توجه بود. برخی منابع خبری بر اساس یک عکس منتشر شده ادعا کرده اند که در غذای دانشجویی یکی از دانشکده های اصفهان، یک دستکش در کباب مشاهده شده است. هیچ منبع مورد تاییدی برای این خبر ذکر نشده است.
گ/3011 / 6022

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است

استاندار اصفهان صبح سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه با آیت الله مرتضی مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و برنامه‌ها و اقدامات مدیریت استان در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: خدمات انجام شده در استان اصفهان مشهود است و امیدواریم این اقدامات مورد عنایت حضرت ولیعصر (عج) نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ضروری است مردم نیز از اقدامات انجام شده مطلع شوند و در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص تأمین آب استان، گفت: این مورد مکرراً توسط مردم مطالبه می‌شود و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مشخص و کاربردی این مسئله اساسی استان به بهترین نحو به ثمر برسد.

وی همچنین از دیدارهای بدون واسطه استاندار اصفهان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با آحاد مردم در جریان سفرهای شهرستانی و تلاش جهت رفع مسائل مردم تقدیر و قدردانی کرد.

تأمین آب نخستین مطالبه مردم و علما در اصفهان

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این دیدار عنوان کرد: در دیدار با علما و بزرگان استان، همه بزرگواران مطالبه پروژه‌های تأمین آب را دارند و ما نیز بر این باور هستیم که تأمین آب استان اولویت نخست است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: البته سایر مشکلات استان را زمین نگذاشته‌ایم و در تلاش هستیم تا با نگاهی جامع زمینه‌های رفع چالش‌ها و توسعه همه‌جانبه استان اصفهان را رقم بزنیم.

برگزاری مستمر قرارگاه آب اصفهان

مرتضوی ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه آب در استان، بیان کرد: به صورت هفتگی دو روز در هفته جلسات مستمر قرارگاه آب استان را تشکیل می‌دهیم و تأمین آب استان را در سطح ملی مکرراً پیگیری کرده‌ایم.

وی گفت: سال‌ها است که آب‌هایی از استان خارج می‌شود اما آبی جایگزین آن نشده است از این رو تقویت آبخوان و حوضه آبریز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

استاندار اصفهان اجرایی شدن پروژه‌های بلاتکلیف استان در حوزه تأمین آب را قدم بعدی مدیریت استان در تأمین آب دانست و اظهار کرد: در این بخش هم اینک اغلب پروژه‌های متوقف شده، فعال شده است.

وی با اشاره به خروج بیش از یک میلیارد متر مکعب آب از جنوب استان و لزوم بهره‌مندی از این آب به عنوان یک منبع درون استانی، گفت: مطالعات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد و با تأیید ریاست جمهوری پروژه‌ای را برای بهره گیری از منابع درون استان شروع کردیم و در تلاش هستیم که تا پایان سال به نتیجه برسانیم.

استاندار اصفهان با اشاره به تأمین آب استان از دریای جنوب، گفت: قریب به دو دهه، بحث انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان مطرح بود، از اواخر مردادماه ۱۴۰۱ مراحل اجرایی پروژه شروع و در سال نخست از فاصله یکهزار کیلومتری موفق شدیم ۵۰۰ کیلومتر از مسیر را اجرا کنیم.

مرتضوی گفت: در نظر داریم در سال جاری و سال آینده اجرای خط را به اتمام برسانیم و در مجموع طبق برنامه‌ریزی‌ها اجرای این پروژه در سه سال آینده به سرانجام خواهد رسید.

وی یادآور شد: این پروژه با بالاترین سرعت در حال اجرا است و در روند اجرا در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوا به عنوان دومین چالش کلان استان، بیان کرد: انجام فیلتراسیون، استانداردسازی و جابه‌جایی برخی واحدهای صنعتی، گسترش حمل‌ونقل عمومی و استانداردسازی سوخت مصرفی خودروها از جمله اقداماتی است که در حوزه آلودگی هوا در حال انجام است.

مرتضوی همچنین به دیدارهای مردمی، برگزاری سفرهای شهرستانی، برگزاری متفاوت شورای‌های اداری استان و حضور مستمر مدیران استان در مرکز سامد و پاسخگویی به مسائل مردم اشاره و اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

کد خبر 747213

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد