Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دولت نيجريه به پرداخت حدود 300 ميليون دلار غرامت به قربانيان جنگ داخلي به علت پاکسازي نکردن مناطق درگيري از مواد انفجاري محکوم شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، دادگاه ديوان داوري وابسته به گروه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا، دولت نيجريه را به پرداخت 88 ميليارد «نايرا» واحد پول نيجريه، معادل 288 ميليون دلار، به قربانيان جنگ داخلي اين کشور در سال 1967 محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين دادگاه اعلام کرد، دولت نيجريه موظف به پرداخت 50 ميليارد «نايرا» به طور مستقيم به قربانيان جنگ در 11 ايالت اين کشور و اختصاص مبلغ 38 ميليارد «نايرا» براي جمع آوري مينها و احداث مدرسه، دادگاه، کليسا و مسجد در مناطق آسيب ديده است.
بنا برا اعلام دادگاه، وجود مقدار زيادي مواد منفجره همچنان مانع استفاده مردم از زمين هايشان از زمان پايان جنگ در سال 1970 شده است.
در جنگ داخلي نيجريه که از سال 1967 تا 1970 ادامه يافت، يک ميليون نفر کشته شدند.
اين جنگ نتيجه تلاش ايالت «بيافرا» در جنوب نيجريه براي جدايي از اين کشور و اعلام جمهوري «بيافرا » بود که زياد دوام نياورد.118/112

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه تلگراف گزارش داد که انگلیس به شرط تأمین بودجه لازم، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ارتش خود را به موشک‌های مافوق صوت مجهز کند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع آگاه در دولت این کشور گفت: وزارت دفاع انگلیس اصرار دارد که تسلیحات جدید به طور کامل در خاک انگلیس توسعه و تولید شود و ۲۰۳۰ به عنوان آخرین مهلت برای آن تعیین شده است

تلگراف با این حال افزود این طرح‌های انگلیس در حال حاضر در مرحله اول است و هنوز مشخص نیست که آیا چنین طرح‌هایی اجرایی خواهد شد یا نه.

یک منبع نظامی در دولت انگلیس دراین‌باره افزود که در صورت روی کار آمدن «کایر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس ارتش مجبور خواهد شد پروژه توسعه موشکی خود را به دلیل کمبود سرمایه گذاری متوقف کند.

کد خبر 6091321

دیگر خبرها

  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند