Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته در بورس کالای ایران ۹ هزار و ۲۴۳ قرارداد آتی سکه به ارزش یک هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.
به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته هر ۵ سررسید آتی سکه بر خلاف روز ماقبل خود روندی نزولی طی کردند و با اندکی کاهش به کار خود پایان دادند؛ به طوری که سکه طلا تحویل آبان ماه ۰.۱۳ درصد افت کرد و با رقم یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان داد و ستد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سررسید ۳۷۳ قرارداد داد و ستد شد.
در همین حال قرارداد آتی سکه طلا سررسید دی ماه نیز در حالی با داد و ستد ۵۶ قرارداد مواجه شد که با رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت ۰.۱۳ درصد را تجربه کرد.از سوی دیگر سکه طلا تحویل اسفند ماه ۹۶ نیز با رقم یک میلیون و ۴۱۶ هزارتومان داد و ستد شد که ۰.۱ درصد افت داشت. در این سررسید ۲۶۹ قرارداد معامله شد.
قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ در حالی معامله ۹۱۷ قرارداد را تجربه کرد که با  افت ۰.۱۳ درصدی  و قرار گرفتن در عدد یک میلیون و ۴۵۷ هزارتومان به کار خود پایان داد.
در آخر سکه در سررسید تیر ماه سال  که۹۷ که با بیشترین قرارداد مواجه شد و رقم ۷ هزار و ۶۲۸ را ثبت کرد، با ۰.۱۹ درصد افت با رقم یک میلیون و ۵۰۶هزارتومان داد و ستد شد. /بورس کالای ایران

تثبیت قیمت طلا همزمان با کاهش ارزش دلار آمریکا
قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه پس از کاهش ارزش دلار آمریکا با ثبات نسبی روبرو شده است. به نقل از رویترز، پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا، از رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ خواست تا خود را تسلیم مقامات انتظامی و قضایی کند، ارزش دلار در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شده است.
بر اساس این گزارش رابرت مولر، دادستان ویژه بررسی دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جموری آمریکا اولین کیفرخواست خود را در این زمینه صادر کرده است.
بر همین اساس، به پل مانفورت، رئیس کارزار تبلیغات ریاست جمهوری دونالد ترامپ در جریان انتخابات سال گذشته آمریکا و یک تاجر مرتبط با وی به نام ریک گیتس ابلاغ شده است تا خود را به مقامات فدرال تسلیم کنند.
قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1276 دلار رسیده است. قیمت طلا در ماه اکتبر تاکنون با افت 0.2 درصدی روبرو شده است.
قیمت طلا در ماه گذشته نیز با کاهش نسبی روبرو شده بود. شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش 0.4 درصدی همراه شده است.
یک منبع آگاه دولت آمریکا نیز تاکید کرده است که ترامپ احتمالا جرومی پاول را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو معرفی خواهد کرد. انتظار می رود ترامپ روز پنجشنبه نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند.
تازه ترین آمارهای اقتصادی نشا می دهد که هزینه های مصرفی در آمریکا طی ماه سپتامبر با بیشترین افزایش در 8 سال اخیر روبرو شده است.
اختلافات نمایندگان کنگره آمریکا بر سر اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ همچنان ادامه دارد. بانک مرکزی ژاپن نیز قصد دارد اجرای سیاست های انبساطی پولی را ادامه دهد. توکیو امیدوار است با ادامه اجرای این سیاست ها به زودی به هدف خود یعنی تورم 2 درصدی دست یابد.
بحران بر سر استقلال کاتالونیا همچنان ادامه دارد. دادستانی اسپانیا دوشنبه رهبران کاتالونیا را به دلیل تلاش برای جدایی از دولت مرکزی اسپانیا به شورش و اغتشاش متهم کرد.
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.
نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا نیز به زودی برگزار خواهد شد و این نشست می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره و نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد. /سایت طلا

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد افزایش به 2383 دلار و 14 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش 0.31 درصدی به 2400 دلار و 40 سنت رسیده است.
قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج 2431 دلار و 29 سنت بالا رفته بود.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/28


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.
تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به 2400 دلار برسد و در دسامبر 2025، 2600 دلار معامله شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.25 درصد کاهش به 28 دلار و 31 سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش 0.43 درصدی 955 دلار و 5 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/24

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • کاهش قیمت دلار در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت