Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@14:28:12 GMT

خوراک پاک و سالم نیاز یک جامعه سالم است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۴۸۰۸

خوراک پاک و سالم نیاز یک جامعه سالم است

اصفهان- فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت:‌ جامعه سالم مستلزم خوراک پاک و حلال است و توجه نکردن به این موضوع میتواند مشکلات زیادی را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمانی ظهر سه شنبه در بازدید مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان از شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: دامپزشکی در مسیر پیشگیری از بیماری های مشترک بسیار خوب عمل کرده و اگر اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی نبود مطمئناً بودجه سلامت کفاف هزینه های درمانی را نمی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه را بسیار مهم دانست و ادامه داد: جامعه سالم مستلزم خوراک پاک و حلال است و عدم توجه به این موضوع می تواند مشکلات عدیده اجتماعی را به همراه خود داشته باشد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده های خام دامی تولید شده، تصریح کرد: یکی از وظایفی که دامپزشکی به آن ورود پیدا کرده و به خوبی اجرا می کند نظارت بر ذخیره اصلی پروتئینی که در سبد خانوارهاست.

وی با اشاره به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در سال قبل گریبانگیر صنعت مرغداری شهرستان شده بود، اضافه کرد: مطمئناا اگر تلاش مدیران و کارشناسان دامپزشکی نبود و پیشگیری به موقع صورت نمی گرفت ما شاهد ضرر و زیان بیشتر مرغداری ها و حتی نابودی این صنعت بودیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عالمان ذخایر بزرگ برای مردم‌اند، گفت: مردم منطقه زیرکوه بر اساس اصل فطرت انسانی زندگی می‌کنند که وجود این نعمت الهی بیشتر در مناطق عشایری و محیط سالم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در دیدار با امام جمعه و مسئولان شهرستان زیرکوه اظهار داشت: مردم منطقه زیرکوه بر اساس اصل فطرت انسانی زندگی می‌کنند که وجود این نعمت الهی بیشتر در مناطق عشایری و محیط سالم است. 

وی با بیان اینکه هر زمان که سلطه استعمارگران پررنگ بوده شاهد آسیب بیشتری بودیم، افزود: مناطقی که از این سلطه در امان بودند سالم‌تر مانده است از جمله به شهرستان زیرکوه می‌توان اشاره کرد و نشان دهنده سلامت فطرت انسانی است. 

عالمان دینی، زمینه‌هایی برای سالم ماندن جامعه محسوب می‌شوند

امام جمعه بیرجند گفت: عالمانی که با علم و تزکیه و طهارت نفسانی خود آن فطرت گرایش به حق را به صورت دانش بنیانی ترویج دهند، زمینه‌هایی برای سالم ماندن جامعه محسوب می‌شوند. در گذشته‌های دور شاید یک درصد از فرهنگ مردم دچار آسیب می‌شد اما در دنیای امروز با وجود فضای مجازی که خطرناک‌ترین و بهترین زمان است شاهد آسیب‌های بیشتری هستیم. 

عبادی ادامه داد: کسی که بتواند از این فرصت استفاده کند بهترین زمان است که بتوانند خود را سالم نگه دارند و مقام و منزلتش از کسانی که بعد از ظهور رشد می‌کنند، بالاتر است. وقتی فطرت سالم و عالم جامع باشد حرفش حجت است و مردم آن را با جان می‌پذیرند و عالمان ذخایر بزرگی برای مردم ما هستند و مردم وقتی صداقت و خدمت ببینند آن را می‌پذیرند و مسئولان باید مراقب نفوذ بیگانه باشند. 

دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به نظام و روحانیون است

حجت‌الاسلام حسن صباغیان نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز به عنوان روز فرهنگ شهرستان زیرکوه انتخاب شده است، گفت: اجلاسیه علما و طلاب شهرستان به منظور بزرگداشت مقام آیت‌الله فقیه در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله فقیه انسان وارسته‌ای بود، افزود: ایشان فقط به آموختن اکتفا نکردند و با دو بال علم و عمل محبوب مردم شدند و تواضع و فروتنی ایشان زبانزد همه مردم شهرستان است. دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به نظام و روحانیون است و باید به دنبال معرفی طلاب و عالمانی باشیم که ذی‌طلبگی خود را حفظ کرده‌اند. روحانیون مظهر اسلام هستند. 

ساده‌زیستی آیت‌الله فقیه، الگوی مسئولان باشد

امام جمعه زیرکوه ادامه داد: آیت‌الله فقیه تبلور کاملی از خداجویی و خداگویی بودند و از مهمترین ویژگی‌های ایشان می‌توان به مردمی بودن و تلاش برای رفع مشکلات مردم اشاره کرد. با الگوگیری از آیت‌الله فقیه باید گوش شنوایی برای مردم به خصوص جوانان باشیم، با توجه به جنگ نرم و ترکیبی که رو به رو هستیم ساده زیستی آیت‌الله فقیه می‌تواند الگوی مسئولان باشد. 

وی با اشاره به اینکه به دنبال الگوسازی برای نسل جوان و خنثی‌سازی نقشه دشمن هستیم افزود: به بهانه روز فرهنگ به دنبال معرفی آیت الله فقیه به جوانان و جذب آنان به سمت حوزه علمیه هستیم. 

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • فرهنگ سازی در سبک زندگی و تغذیه سالم نیاز ضروری امروز است
  • عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه
  • کودک ربوده شده گیلانی در خلخال پیدا شد
  • حرکت کاروان‌های شادی در دهه کرامت در تیران
  • مادری پسر معلول خود را خوراک تمساح کرد
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را می‌سازد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه