Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي دولت با اشاره به جلسه امروز شوراي اجتماعي کشور به رياست رييس جمهور، گفت: در اين جلسه مباحث مختلف براي کاهش آسيب هاي اجتماعي بررسي شد.
به گزارش ايسنا، نوبخت در نشست خبري هفتگي خود که در محل نمايشگاه مطبوعات برگزار شد، افزود: 200 ميليارد تومان اعتبار جاري و 200 ميليارد تومان از اعتبارات عمراني براي کاهش آسيب هاي اجتماعي در بودجه 96 پيش بيني شده بود که به رغم همه محدوديت ها، صددرصد اين اعتبار تخصيص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در مورد مشکل بدهي هاي باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس، افزود: دولت پرداخت بدهي دو باشگاه را متقبل مي‌شود. کارگروهي گذشته‌ايم که ميزان بدهي ها را احصاء کند. نمي‌گذاريم اين دو باشگاه دچار مشکل شوند، شما هم نگران نباشيد.
نوبخت همچنين درباره برنامه دولت براي حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، تصريح کرد: شما ديدگاه‌هاي دولت در اين زمينه را مي دانيد و اميدواريم شرايطي فراهم شود که اين کار به صورت سنجيده و با کمترين تنش انجام شود. ما سعي مي کنيم دغدغه کساني که ديدگاه متفاوت با دولت دارند را جذب کنيم.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي مبني بر موضع دولت در برابر اجراي قانون کاتسا در آمريکا، گفت: کارگروهي در شوراي عالي امنيت ملي مامور اين است که چنين اقداماتي را بررسي کرده و اعلام نتيجه کند که آيا برجام نقض شده است يا نه. اين کارگروه اکنون فعال است و هر تصميمي در شوراي عالي امنيت ملي گرفته شود براي دولت محترم بوده و لازم الاجراست. البته دولت براي هر شرايطي طرح مناسبي دارد و ما کشوري نيستيم که با تشر آمريکا خود را ببازيم. آنها به قول خودشان تحريم هاي فلج کننده اجرا کردند اما رشد اقتصادي ما بيشتر شد. درست است که با اين اقدامات مزاحمت هايي براي ما ايجاد مي کنند اما کشور ما هم ظرفيت فراواني دارد و ما تجارب زيادي هم در اين زمينه داريم. ما براي تامين منافع خود از هيچ اقدامي فروگذار نمي کنيم.
وي در پاسخ به سوالي درباره موضع دولت در مورد تعليق عضو زرتشتي شوراي شهر، اظهار کرد: دين زرتشت از اديان رسمي کشور ماست که در قانون اساسي هم ذکر شده است. زرتشتيان از حقوق شهروندي برخوردارند و قوانين موضوعه ما اجازه مي‌دهد شهروندان زرتشتي از حقوق شهروندي برخوردار باشند.
سخنگوي دولت با بيان اينکه در مجلس نمايندگان زرتشتي حضور دارند، تصريح کرد: ما دنبال يکسري اقدامات اثربخش هستيم که هم اين موضوع حل شود و هم مسائل ديگري ايجاد نشود. رييس جمهور هم در جلسه قبلي هيات دولت به وزير کشور دستور رسيدگي به اين موضوع را داده است و اميدواريم اين مشکل حل شود. در پيوست‌هايي که به همه وزرا داده شده است يک نسخه از منشور حقوق شهروندي هم ابلاغ شده و وزرا موظفند برنامه خود را براي اجراي حقوق شهروندي اعلام کنند.
وي در پاسخ به اين پرسش که برنامه دولت براي قطع کردن يا ادامه دادن يارانه هاي نقدي چيست، گفت: ماه آينده ماه تصميم مجلس درباره چگونگي تامين منابع مالي سازمان هدفمندي يارانه ها و چگونگي مصرف آن است. مجلس بعد از اينکه تصميم خود را گرفت ما هم در دولت نظر کارشناسي خود را اعلام مي کنيم و تصميم مجلس را اجرايي مي‌کنيم.
وي در مورد زمان ارائه بودجه سال 97، افزود: پيش نويس بودجه 97 هنوز تهيه نشده است و ما در حال تهيه آن هستيم البته بودجه واقع بينانه تهيه شده و بر مبناي عملکرد دستگاه ها اختصاص مي يابد.
نوبخت درباره ميزان بدهي دولت به گندمکاران، تصريح کرد: بيش از 8.5 ميليون تن دولت گندم خريد کرده است که ارزش آن 11 هزار و 560 ميليارد تومان است که بيش از 80 درصد آن پرداخت شده و دو هزار ميليارد تومان باقيمانده قبل از 25 آبان پرداخت مي شود.
خبرنگاري درباره انتقال آب از استان اصفهان به چهارمحال و بختياري و مشکلات ايجاد شده در اين زمينه پرسيد که سخنگوي دولت در پاسخ اظهار کرد: ما به اين موضوع ملي نگاه مي کنيم نه استاني. در دو سال گذشته شش ميليارد دلار در زمينه آب سرمايه گذاري شده است. همچنين 18 هزار ميليارد تومان براي منابع آبي و تامين آب هاي ملي طرح هاي مختلفي ايجاد شده و تا پايان سال هم يک ميليارد دلار ديگر براي اين طرح ها استفاده مي شود تا از منابع آب استفاده بهينه اي شود.
وي با بيان اينکه سرمايه گذاري در يک استان نبايد خاص آن استان ديده شود زيرا ساير استان ها هم از اين طرح ها بهره مي برند، خاطرنشان کرد: ما تلاش مي کنيم طرح هاي آبي را بدون ايجاد تنش اجتماعي اجرا کنيم. ما از هيچ اقدامي براي تامين آب استان اصفهان فروگذار نمي کنيم البته بايد الگوي کاشت هم اصلاح شود.
سخنگوي دولت در مورد نحوه تامين امنيت اقتصادي براي سرمايه گذاري، گفت: امنيت اقتصادي يک برآيندي از مولفه هاي مختلف از جمله بهبود فضاي کسب و کار است. از شهريور 92 برنامه هاي دولت براي بهبود فضاي کسب و کار انجام شده که نتيجه آن سرمايه گذاري خارجي قابل توجه بوده است و ما اين برنامه‌ها را ادامه مي‌دهيم.
نوبخت درباره پرداخت يارانه به مطبوعات، گفت: 40 درصد يارانه مطبوعات در شش ماه اول سال پرداخت شده و مابقي آن هم در طول سال پرداخت مي شود.
خبرنگاري با اشاره به بازداشت چند روزنامه نگار در ماه‌هاي اخير از نوبخت پرسيد که دولت چه زماني مي خواهد حقوق شهروندي را اجرا کند که وي در پاسخ گفت: دولت خود را به تحقق حقوق شهروندان متعهد کرده است. به تمام وزرا از جمله وزير اطلاعات و فرهنگ يک نسخه از حقوق شهروندي داده شده و تاکيد شده است که آنها بايد برنامه هاي خود را در طول دو ماه براي اجراي حقوق شهروندي اعلام کنند. رييس جمهور به اجراي حقوق شهروندي متعهد است.
نوبخت در پاسخ به اين سوال که راي اعتماد مجلس به وزراي باقي مانده چه پيامي براي دولت دارد، اظهار کرد: اين راي اعتماد پيام همکاري و تعامل بود و من از مجلس بسيار شاکر و قدردانم و اميدواريم اين همکاري ها در موضوعات مختلف در آينده ادامه يابد.
نوبخت در پاسخ به سوالي در مورد ميزان سپرده‌هاي ايراني در بانکهاي خارجي و اعلام رقم صد ميليارد دلار گفت: ما بايد دارايي‌هاي ايران در خارج از کشور را تفکيک کنيم اين دارايي ها به ذخاير ارزي بانک مرکزي سپرده صندوق توسعه ملي و حساب هاي بانک‌هاي ايراني در بانکهاي خاجري قابل تقسيم است. اينکه گفته شود با رفع تحريمها بايد صد ميليارد دلار وارد کشور شود، يک تلقي عاميانه است زيرا اين مبالغ تفکيک شده در خارج از کشور نگهداري مي شود. مشکل سوييس هم اکنون حل شده است و هر کس در مورد ميزان حسابهاي ايران در خارج از کشور صحبت مي کند در درجه اول بايد اين تفکيک بندي را در نظر بگيرد.
وي در مورد يکي از تصميمات جلسه سران قوا مبني بر جذب سرمايه ايرانيان خارج از کشور اظهار کرد: اين تصميم ديروز اتخاذ شده است و هنوز زود است که دستورالعملي براي آن تهيه شود. البته در اين زمينه هم قانون و هم آيين نامه داريم و به سازمان سرمايه گذاري خارجي هم تاکيد شده تا جذب سرمايه ايرانيان خارج از کشور را در اولويت قرار دهند.
سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر هدف از برگزاري اجلاس ايران، روسيه و آذربايجان خاطر نشان کرد: در سياست خارجي ايران بر تحکيم روابط با همسايگان تاکيد شده است. در سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي نيز بر گسترش مناسبات با همسايگان تاکيد شده است. خوشبختانه جلسات مختلفي ميان سران کشورهاي ايران، روسيه و آذربايجان برگزار شده است که فردا هم شاهد برگزاري جلسه ديگري در ايران خواهيم بود. هدف اين جلسات گسترش روابط با همسايگان بوده مخصوصا که ايران و روسيه در خصوص رويدادهاي منطقه از جمله مقابله تروريسم ديدگاه مشابهي دارند. اين جلسات برگزاري مي‌شود تا راه‌حل مناسبي براي دستيابي منطقه به ثبات پيدا شود.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

سعید ایرانمش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این نشست که با حضور توسلی مدیر کل دفتر حقوقی و معاضدت قضایی و اسفندیاری مشاور معاونت حقوقی و امور مجلس انجام شد با اشاره به این موضوع که همه ادارات و سازمان‌ها باید در زمینه حقوق ایثارگران پاسخگو باشند، گفت: ایثارگران باید از حقوق خود مطلع باشند و بدانند، طبق قانون محق دریافت خدمات خاص هستند و برخورداری از این حقوق، به عنوان یک حق مسلم و مطالبه است.

وی بیان کرد: جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار جایگاه بالا و ویژه‌ای است؛ چرا که شهدا و ایثارگران دین بزرگی به گردن ما دارند.

وی تصریح کرد: این همایش در راستای آشنایی جامعه ایثارگری با حقوق شهروندی خود است که این آشنایی موجب می‌شود جامعه ایثارگری از حق قانونی خود مطلع شوند.

در ادامه جلسه حمید توسلی مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران به سوالات حضار پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • داوری ها به سود پرسپولیس فاجعه است | من را در استقلال وارد جهنم کردند
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی