Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات روساي جمهور ايران، روسيه و آذربايجان فرصت مناسبي براي بحث در خصوص مسائل منطقه و چندجانبه خواهد بود.
محمدجواد ظريف با حضور در غرفه ايسنا در بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در خصوص ديدارهاي فرداي روحاني با پوتين رييس جمهور روسيه و الهام علي اف رييس جمهور آذربايجان، گفت: ما جلسه سه جانبه‌اي خواهيم داشت که در آن روساي جمهور سه کشور در خصوص همکاري‌هاي مشترک به ويژه در حوزه ترانزيت و انرژي گفت وگو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين فرصت خوبي خواهد بود بعد از جلسه اولي که روساي جمهور در باکو داشتند تا بتوانند اين همکاري‌ها را تقويت کنند.
وزير امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسير خط آهن کريدور جنوب به شمال را داريم که از خليج فارس و ان شاءالله در آينده درياي عمان تا مرز آذربايجان و در واقع مجموعه کشورهاي مشترک المنافع شوروي سابق خواهد رفت.
ظريف گفت: همين طور مذاکرات سه جانبه روساي جمهور ايران، آذربايجان و روسيه فرصتي خواهد بود تا در خصوص همکاري در زمينه انرژي چه انرژي هاي فسيلي و چه برق گفت وگو کنند.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص مذاکرات دوجانبه رييس جمهور ايران با همتايان روس و آذربايجاني خود، افزود: موضوعات مختلفي در حوزه دوجانبه با آقاي پوتين مطرح خواهده شد. حتما در خصوص مسائل منطقه‌اي، بحث سوريه و عراق موضوعاتي خواهند بود که با ايشان مطرح خواهد شد. علاوه بر اين گفت‌وگوهايي با محوريت برجام نيز انجام خواهد شد.

وزير امور خارجه کشورمان ادامه داد: در ملاقات با آقاي الهام علي اف در خصوص همکاري‌هايمان در خزر مذاکره خواهيم کرد. همچنين ساير همکاري‌هاي دوجانبه در اين ديدار مورد بررسي قرار خواهند گرفت.
ظريف تاکيد کرد: ديدار روساي جمهور ايران و آذربايجان و مسکو فرصت بسيار خوبي خواهد بود تا طي مذاکرات چندساعته گفت وگوهاي خوب بين طرفين شکل بگيرد. دو رييس جمهور با مقام معظم رهبري ديدار خواهند کرد و فرصت براي تبادل نظر و استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري فراهم مي شود.
وزير امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه اخباري در خصوص سفر قريب الوقوع شما به ترکيه منتشر شده است، محور اين سفر چه خواهد بود، گفت: من عموما به کشورهاي همسايه سفرهاي زيادي دارم. در آينده به ترکيه هم سفر خواهم کرد ولي اين سفر ظرف امروز و فردا نخواهد بود.
ظريف در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه رويکرد غرب و آمريکا در قبال برجام چقدر در راستاي صحبت هاي مقام معظم رهبري است، تصريح کرد: آنچه که تا الان اتفاق افتاده است اين است که اروپايي ها حرف هاي خوبي زده اند ولي بايد اطمينان حاصل کنيم که در عمل هم آنچه در اصل گفته اند را اجرايي خواهند کرد. فعلا در حوزه روابط اقتصادي اروپايي ها همراهي مي‌کنند البته بانک‌هاي اروپايي بعضي معذورات را قبل از آقاي ترامپ داشته و الان هم دارند ولي در ساير حوزه ها اروپايي ها همکاري کردند و بايد ببينيم در آينده چگونه همانطور که مقام معظم رهبري فرموده‌اند حمايتشان از برجام را در عمل هم نشان مي‌دهند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در ادامه شبکه ایکس نوشت: گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

کد خبر 846499 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه