Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@13:32:19 GMT

اعزام ۶۰ موکب از استان اصفهان برای حضور در کربلا

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۷۵۲۵

اعزام ۶۰ موکب از استان اصفهان برای حضور در کربلا

شهرضا - مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه اصفهان گفت: در سال گذشته ۱۵ موکب از استان اصفهان به عتبات عالیات اعزام شد و این تعداد در سال جاری به ۶۰ موکب افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام محمود فقیهی در جلسه مشترک ستاد اربعین استان و شهرستان شهرضا، که در محل فرمانداری شهرضا برگزار شد، پیاده روی اربعین را بزرگترین همایش جهان اسلام در معرفی شیعه دانست و افزود: برخی افراد در این مراسم اقداماتی همچون قمه زنی انجام می‌دهند در حالی که از این حقیقت غافل هستند که این مراسم بزرگ و حاشیه‌های ان بوسیله خبرنگاران و رسانه‌های گروهی مختلفی از سراسر جهان پوشش داده می‌شود و به همین دلیل باید از انجام هر عملی که باعث تخریب چهره شیعه در جهان می‌شود، خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت کنند» اظهار کرد: از این تعداد بین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون مربوط به ایران است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه اصفهان با تأکید بر اتخاذ تدابیری برای ساماندهی موکبهای عزاداری و حمایت از زائران بیان کرد: مسئولان تأکید بسیاری بر مردمی بودن مراسم پیاده روی اربعین دارند، لازم است اقدامات دولتی و حکومتی در این زمینه تنها با هدف هدایت و تسهیل امور باشد،

حجت الاسلام فقیهی با بیان این مطلب که «کسانی که حاضر هستند برای زیارت یک امام چندین کیلومتر را پیاده روی کنند در شمار شیعیان خاص و با ایمان قرار دارند» عنوان کرد: قرار است امامزادگان در طول مسیر حرکت زائران به عنوان موکب استفاده شود تا هم امکان مناسبی برای آشنایی با آن امامزاده فراهم شود و هم زائران وقت و مکان مناسب برای انجام امور را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: قرار است پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر نیز به عنوان موکبهایی در داخل کشور برای پذیرایی و اسکان زائران مورد استفاده قرار گیرند.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵ موکب از استان اصفهان به عتبات عالیات اعزام شد و این تعداد در سال جاری به ۶۰ موکب افزایش یافته است که از این تعداد نیز تاکنون ۵۸ موکب موفق به اخذ مجوز شده‌اند.

حجت الاسلام فقیهی بیان کرد: ایران به دنبال افزایش تعداد موکبها در عراق نیست بلکه قرار است تا از هر شهرستان تنها یک موکب اعزام شود و سایرین نیز در صورت تمایل موکبهایی را در داخل کشور و مسیر زائران مستقر کنند.

وی اظهار کرد: از امسال موکبهای عزاداری که در عتبات عالیات مستقر می‌شوند توسط تیمهای بازرسی و در قالب فرمهای ارزشیابی مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران خانه خدا به سرزمین وحی از امروز

اعزام زائران ایرانی به حج عمره قرار بود پس از ۹ سال وقفه، پارسال ازسرگرفته شود، که به علت صادر نشدن مجوز پرواز به تعویق افتاده است.

سلیمی مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: اعزام زائران از امروز آغاز می‌شود به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: از استان قزوین یک کاروان ۸۰۵ نفره پنجم اردیبهشت اعزام می‌شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اعزام زائران حج عمره سیستان وبلوچستان به سرزمین وحی
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • تصاویر آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال + فیلم
  • ۲۴ اردیبهشت پرواز حج آغاز می‌شود/ عدد زائران ایرانی مشخص شد
  • اعزام زائران خانه خدا به سرزمین وحی از امروز