Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- معاون مسکن مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ استفاده از مقررات ملی ساختمان در امر سختمان سازی در این استان چندان رایج نیست.

نوید موسوی روز دوشنبه در حاشیه سومین نشست مدیران مسکن و ساختمان و روسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه 2 کشور در یاسوج در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از ابزارهای مهم در امن سازی شهرها و ساختمان ها ،ارتقای آگاهی مردم و فرهنگ سازی آنان در استفاده از مصالح مرغوب و استفاده از کارشناسان در تمامی مراحل ساخت و سازهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دستگاه های ذیربط و رسانه های جمعی باید برای استفاده مردم از مصالح مرغوب در ساختمان سازی فرهنگ سازی لازم را انجام دهند.
به گفته مقام های کشوری ،کیفیت ساخت و ساز ساختمان در کهگیلویه و بویراحمد و با ضعف ها و کاستی های فراوانی رو به رو است .
آموزش مداوم مهندسان ساختمان ،معمار و ناظر ،گامی در راستای ترغیب بهبود کیفیت در حوزه ساخت و ساز در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: هدف از برگزاری این نشست تشریح امور ایمنی ساختمان(اچ اس ای)، جلوگیری از ساخت و ساز های خلاف و رعایت مباحث 22 گانه مقرارات ملی ساختمان است.
موسوی بیان کرد: از برنامه های اصلی راه و شهرسازی محدود کردن کمیسیون ماده 100 در راستای پیشگیری ازتخلف شهرداری ها در این ماده است.
وی عنوان کرد: کمیسیون ماده 100 به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است.
معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج به سمت مطلوبی پیش نمی‌رود.
مواردی از جمله بررسی مقررات ملی و کنترل ساختمان، تشریح فعالیت های دفترسازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای و تشریح فعالیت های دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان توسط ناظران عالی دفتر مقررات ملی نیز در این نشست بررسی خواهد شد.
نشست مدیران مسکن و ساختمان و روسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه 2 کشور از 8 لغایت 10 آبان ماه با حضور مسئولان مربوطه استان های مرکزی، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام،خوزستان و کهگیلویه و بویراحمدبه میزبانی شهر یاسوج در حال برگزاری است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
9868/1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سر ریز شدن سد‌های استان کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور و مدل سازی مرکز تحقیقات وزات نیرو در روز‌های سه شنبه موج بارشی شدیدی وارد استان می‌شود.
وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌ها این بارش‌ها حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی متر در استان خواهد بود.
وی با اشاره به جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب گفت: سد‌های استان آماده آبگیری هستند و امکان رهاسازی آب در سد کوثر وجود دارد.
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان افزود: با توجه به این بارش‌ها مردم از توقف در مناطق پایین دست سد‌ها اکیدا خودداری کنند.
مصلح تاکید کرد: با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌ها، بهره برداران طرح‌های پرورش ماهی، تدابیر لازم را برای حفاظت از طرح‌های پرورش ماهی اتخاذ کنند.

دیگر خبرها

  • ابطال رای یک کاندیدای خبرگان و 13 صندوق در کهگیلویه و بویراحمد
  • احتمال سر ریز شدن سد‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
  • تایید صحت انتخابات در هر سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد
  • وجود بیش از ۴۵۰ مدرسه سنگی و ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۴۵۰ چشمه بهداشتی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
  • انفجار کپسول گاز در گچساران با دو مصدوم
  • بررسی نظریه‌های موافق و مخالف بر ساخت ساختمان‌های بلند
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آغاز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه ای در منطقه حفاظت شده دنا