Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@17:11:27 GMT

غذای تند مفید برای انسان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۱۷۹۸

غذای تند مفید برای انسان

یکی دیگر از خصوصیات غذای تند کشف شد. آفتاب‌‌نیوز : فلفل تند و دیگر ادویجات تند می‌توانند باعث کاهش وزن‌ و کاهش تمایل به خوردن نمک زیاد بشود که بر سلامتی قلب و عروق تأثیر مثبت می‌گذارد.
به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از مجله «هایپر تنشن»،جیمینگ ژو از دانشگاه سوم نظامی — پزشکی چین  تعریف کرد که همکاران ما چندی پیش به این کشف رسیدند که مقدار کمی فلفل تند باعث تشدید شوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در صدد آن برآمدیم که بفهمیم آیا این نکته بر مقدار مصرف نمک توسط اشخاص مختلف تأثیر می‌گذارد یا نه».

غذای تند تا چندی پیش غذای نامناسبی برای سلامتی معده و دیگر اعضای گوارشی به حساب می‌آمد. اما در سال‌های اخیر پژوهشگران و متخصصان نکات مثبت زیاد فلفل قرمز و دیگر ادویجات تند را کشف کردند.‌به عنوان مثال، دو سال پیش، متخصصان بیولوژی مشخص کردند که غذای تند باعث سوختن بافت چربی می‌شود و مانع از انبار شدن کالری اضافی شده و متابولیسم را سرعت بخشیده و سطح کلی التهاب در بدن را کاهش می‌دهد.
غذاهای چینی یکی از تندترین غذاهای جهان است. اما فعلا معلوم نیست که آیا تأثیر غذاهای تند برای ساکنان اروپا و آمریکا مثل چینی‌ها خواهد بود یا نه.
منبع: اسپوتنیک

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذای نئاندرتال‌ها چه بود؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد شاید قبل از این که انسان مدرن به طور منظم یکی از مصرف‌کنندگان گوشت طیور باشد نئاندرتال‌ها با تله‌گذاری و شکار کبوتر‌ها از گوشت پرندگان در رژیم غذایی خود استفاده می‌کرده‌اند.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از راز بقا، براساس مقاله منتشر شده در مجله ساینتیفیک ریپورتز در بررسی دقیق ۱۷۲۴ استخوان پرنده که در غاری در تنگه جبل الطارق کشف شده آثار بریدگی با دندان انسان و سوختگی مشهود بوده است.

این استخوان‌ها مربوط به گونه‌ای نزدیک به کبوتر‌های چاهی است که روی برآمدگی صخره‌ها و ورودی دهانه غار‌های بزرگ آشیان می‌گزیدند. این استخوان‌های باقیمانده و دور ریخته شده به ۲۸ تا ۶۷ هزار سال پیش یعنی دوره‌ای که غار‌ها از سوی نئاندرتال‌ها اشغال شده بودند، برمی گردد. برای محققان مشخص نیست که نئاندرتال‌ها چطور پرندگان را به دام می‌انداختند، هرچند این باور وجود دارد که یک نئاندرتال که مهارت متوسطی در بالا رفتن آرام و ساکت از صخره را داشته، براحتی می‌توانسته این پرندگان را در لانه به چنگ آورد.

علامت‌های موجود روی استخوان‌های پیدا شده در قسمت‌های مسکونی غار نشان می‌دهد که ممکن است نئاندرتال‌ها ابتدا پرندگان را کشته و سپس روی آتش طبخ کرده و می‌خوردند. این نتایج اشاره به ظرفیت‌های اشاره نشده نئاندرتال‌ها در استفاده و بهره برداری از پرندگان بعنوان منابع غذایی و بشکلی مرتب دارد. بعلاوه آنها این کار را مدت‌ها قبل از رسیدن انسان مدرن به غار‌ها تمرین کرده و در نتیجه می‌توان گفت که استفاده از گوشت پرندگان اختراعی مستقل و منحصر به خود آنها باشد.

تاکنون تصور می‌شد که انسان‌ها اولین بار به طور منظم از گوشت پرندگان استفاده می‌کرده اند. حالا مشخص شده نئاندرتال‌ها به مدت ۴۰ هزار سال بدنبال کبوتر‌های چاهی به عنوان منبع غذایی بوده و اولین شواهد این موضوع به ۶۷ هزار سال قبل بازمی گردد. محققان معتقدند این وعده غذایی پراکنده نبوده است چراکه این کار در قسمت‌های پراکنده غار و به طور گسترده‌ای تکرار شده است. دیگر مطالعات اخیر نشان داده است که نئاندرتال‌ها هنگام مراقبت از سالمندان خود و به کمک استفاده از ابزار‌های استخوانی پیچیده علاوه بر گوشت از سبزیجات، انواع توت‌ها و آجیل‌ها استفاده می‌کرده اند.

تنها بخش کوچکی از استخوان‌های یافت شده در نواحی زندگی نئاندرتال‌ها دارای علامت بریدگی بوده، اما محققان اشاره کرده اند که این پرندگان آنقدر کوچک بوده اند که برای خوردن آنها نیازی به تکه تکه کردن آنها نباشد. شاید پس از کندن پر‌ها و پوست استفاده مستقیم از دست و دندان بهترین راه کندن گوشت، چربی و غضروف از استخوان‌ها باشد. اثبات این نظریه وجود آثار دندان و آسیب‌های مرتبط با گاز زدن روی استخوان‌های کبوتر یافت شده است. البته محققان اذعان دارند که وجود علائم سوختگی مدرک قطعی برای اثبات پخت و پز نیست و شاید مربوط به دفع زباله یا سوختن تصادفی باشد.

نئاندرتال‌ها شاخه مبهمی از درخت خانوادگی انسان‌ها بوده و در بخش‌هایی از اروپا، آسیای مرکزی و خاورمیانه به مدت ۳۰۰ هزار سال زندگی می‌کرده اند که براساس شواهد فسیلی حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار سال قبل ناپدید شده و از بین رفتند.

tags # انسان اولیه سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی
  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • چگونه ضعف و بیحالی در ماه رمضان را کاهش دهیم؟
  • غذای نئاندرتال‌ها چه بود؟
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان
  • ۵ ماده غذایی مناسب برای کم کاری تیروئید!